Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا - میزگرد راهکارهای رفع بیماری سالک در ایران و اصفهان روز دوشنبه با حضور چند تَن از پزشکان ، مسوولان و کارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سالَک یک نوع بیماری پوستی است که بر اثر گزش نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود.
18 استان در کشورمان از جمله اصفهان درگیر این بیماری هستند که بر اساس آخرین آمار، میزان ابتلا به سالک در سال های اخیر 12 تا 13 هزار در هر سال در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهرستان های آلوده به سالک در استان اصفهان شامل اردستان، نطنز، برخوار، شاهین شهر و میمه، اصفهان(مناطق روستایی جنوب و جنوب شرق)، نایین، کاشان و آران و بیدگل با جمعیت حدود 700 هزار نفر است.
میزان ابتلا به این بیماری در استان اصفهان سال گذشته 920 و امسال حدود 2 هزار و یکصد مورد بوده است.
امسال این بیماری در 2 نقطه سالک خیز استان اصفهان یعنی ورزنه در شرق شهرستان اصفهان و خالدآباد نطنز با افزایش ناگهانی مواجه شد و نگرانی هایی را برای مردم این مناطق و مسوولان به وجود آورد.
در این میزگرد، کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت اصفهان، رضا فدایی مسوول بیماری های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، حسینعلی نریمانی رییس اداره بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، مجتبی محمدی عضو شورای اسلامی شهر ورزنه و محمود گنجی پور بخشدار کویرات از توابع شهرستان آران و بیدگل حضور داشتند.
این کارشناسان با اشاره به آخرین آمار و وضعیت سالک در استان و مناطق سالک خیز از جمله ورزنه و آران و بیدگل، مهمترین مشکلات موجود برای مبارزه با این بیماری را کمبود منابع مالی، نبود انسجام و هماهنگی بین نهادهای مرتبط و تنها بودن مرکز بهداشت در این بخش ذکر کردند.
آنها با بیان اینکه مواردی بسیاری مانند مسائل بهداشت فردی و جمعی، تجمیع نخاله ها و زباله ها، پساب ها و نزدیک بودن منازل مسکونی به تاغزارها در شیوع این بیمای تاثیرگذار است، بر پیشگیری از شیوع این بیماری تاکید و راهکارهای آن را تامین منابع مالی مورد نیاز برای از بین بردن منابع انتقال سالک، انجام پژوهش برای شناسایی عوامل ابتلا در هر منطقه و وجود پیوست سلامت برای اجرای طرح های مختلف عمرانی عنوان کردند.
گزارش تکمیلی این میزگرد روزهای آینده در خروجی ایرنا قرار می گیرد.
3011/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميزگرد خبري سالك اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود تا ۱۶ اردیبهشت ماه به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

در حال حاضر میزان پرشدگی سد زاینده رود ۳۲ درصد اعلام شده است.

براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، ذخیره کنونی سد زاینده‌رود نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بنا بر آمار سازمان هواشناسی میانگین بارش‌ها در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود از ابتدای سال آبی (یکم مهر ۱۴۰۲) تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، یک‌هزار و ۸۲ میلیمتر اعلام شده و ارتفاع برفی گزارش نشده است.

سد زاینده‌رود به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب شرب، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد، این سد قوسی شکل در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

کد خبر 6097746

دیگر خبرها

  • برگزاری ماراتون اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • معرفی حریفان تنیسور‌ها در جدول اصلی رقابت‌های ۱۰۰۰ امتیازی
  • عقب نشینی ذخیره سد زاینده‌رود؛ ۳۹۶ میلیون مترمکعب آب آخرین موجودی
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد