Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@01:21:30 GMT

افزایش ۶۸ درصدی بارش باران در قم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۷۴۰۱

افزایش ۶۸ درصدی بارش باران در قم

کارشناس سازمان هواشناسی استان قم با اشاره به افزایش میزان بارندگی در ماه‌های اخیر گفت: در 8 ماهه نخست امسال نسبت به 8 ماهه نخست سال گذشته شاهد رشد 68 درصدی بارش در استان قم بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی قربانی نیا کارشناس هواشناسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا،  بابیان این‌که پیش‌بینی افزایش بارندگی در استان را کرده بودیم، اظهار داشت: در 8 ماهه اول امسال میزان بازندگی در استان قم 105/3 دهم میلی‌متر است که نشان از افزایش میزان بارندگی در استان نسبت به سال گذشته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی بابیان این‌که این آمار از مرکز ملی پایش و هشدار خشک‌سالی به‌دست‌آمده است، ابراز داشت: میزان بارندگی در 8 ماهه نخست سال گذشته 62/7 میلی‌متر بود که امسال آمار بهتری نسبت به سال گذشته داریم.
قربانی نیا خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در ماه‌های آینده هم شاهد بارش‌های خوبی در کشور خواهیم بود.
 کارشناس سازمان هواشناسی استان قم افزود: این افزایش بارندگی هم به حدی نیست که مشکلات خشک‌سالی‌های اخیر را جبران کند و همچنان شاهد کمبود بارش در کشور هستیم.
وی افزود: مردم درزمینهٔ آب و مصرف آن باید الگوهای استاندارد را رعایت کنند و اجازه ندهند که میزان مصرف آب از این بیشتر شود.
قربانی نیا افزود: در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده‌ای، 45 ایستگاه باران‌سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران‌سنج، 10 ایستگاه اقلیم‌شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است تا بتوانیم آمارهای دقیق و صحیحی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی