Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- کامران گردان گفت: شهرداری و ارشاد برای ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان به تفاهم فرهنگی رسیدند.

به گزارش قدس آنلاین کامران گردان رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: دراین دوره اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحولات ارزشمندی در حوزه فرهنگ، هنر و مسایل اجتماعی نیاز دارد و افزون برآن همه دستگاه‌های فعال در حوزه  فرهنگ باید نگاه موثر و خاصی افزایش نشاط اجتماعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورا و شهرداری هم نگاه خاصی به این موضوع مهم اجتماعی  فرهنگی دارند و باید از همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود برای ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان بهره مند شد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود می‌توان اهداف مورد نظر را ترسیم و به مرحله اجرا رساند که در این بین امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی می‌تواند زمینه توسعه فرهنگی و اجتماعی شهروندان را سرعت ببخشد که می‌طلبد در این مسیر با بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های سایر شهرهای موفق و پیشرو در این زمینه و بومی‌سازی آنها به نقطه مطلوب و مورد رضایت شهروندان دست یافت.

عباس صوفی شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه همدان در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی سرآمد شهرهای کشور و جهان است، اظهار کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگ فاخر همدان بر کسی پوشیده نیست و مردم فرهنگ دوست همدان شهره عام و خاص هستند که باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری با تمام توان از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را داشت که مجموعه شهرداری همدان در بحث بودجه نویسی به حوزه مبحث فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد و معتقدیم اگر در این حوزه هم‌افزایی و هم‌اندیشی‌ها افزایش یابد، قطعاً به توسعه نشاط اجتماعی شهروندان منجر خواهد شد که در این بین تدوین سند فرهنگی شهر با رویکرد جدید و استفاده از ظرفیت‌های موجود بیش از پیش ضروری است.

 صوفی در این باره افزود: امروزه شهرداری‌ها از دستگاه صرفاً خدماتی به دستگاهی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و ورود جدی به این حوزه‌ها دارند و امروز شاهد هستیم فرهنگسراهای شهر و پیاده‌راه‌های شهر همدان با رویکرد فرهنگی گره خورده است و رضایت شهروندان را به همراه داشته که همین موضوع می‌تواند چشم‌انداز و آینده فرهنگی شهر و نیازهای شهروندان در این مباحث را ترسیم کند.

شهردار همدان در ادامه بیان کرد: این آمادگی را داریم که با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جهت ارتقا نشاط اجتماعی شهروندان گام‌های اساسی و اثرگذاری برداریم و در این بین مدیریت شهری با استفاده از زیرساخت‌های فرهنگی مصمم است پاسخگوی تمامی سلایق شهروندان باشد.

علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این دیدار که در دفتر شهردار همدان برگزار شد، گفت: نگاه فرهنگی در شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان بسیار ارزشمند و درخور توجه است که در این بین جا دارد از زحمات و همکاری شهرداری همدان در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان و نصب نماد این جشنواره در مجاورت تالار فجر قدردانی کنم و اعتقاد داریم ایجاد شور و نشاط اجتماعی از وظایف هر دو دستگاه است که قطع به یقین با گسترش همکاری‌ها و هم‌افزایی‌ها می‌توان شاهد شهری خلاق و جذاب در حوزه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، هنری و اجتماعی باشیم که در این بین امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اهداف مورد نظر خواهد داشت.

درویش‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ایجاد "گذر فرهنگ و هنر" با هدف اجرای برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی و اجتماعی در برخی شهرهای کشور محقق شده است و سهم مهمی در پرکردن اوقات فراغت شهروندان داشته است که همین موضوع می‌تواند با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری در همدان پیگیری شود که خوشبختانه در این خصوص نگاه فرهنگی در مجموعه مدیریت شهری همدان وجود دارد و امیدوارم به زودی شاهد تحقق این موضوع در شهر همدان نیز باشیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های متنوع و مهمی برای معرفی جایگاه همدان در حوزه‌های فرهنگی و هنری در سطوح کشوری و بین‌المللی در دست اقدام داریم که در همین راستا، پیگیر میزبانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کمدی جهان و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه و مستند کشورهای اسلامی به میزبانی همدان هستیم که انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر در این حوزه نیز همچون گذشته همراه ما باشند؛ چرا که برگزاری این جشنواره‌ها موجب اعتلای همدان خواهد بود.

سعید خوشبخت رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در ابتدای این نشست اظهارکرد:‌ توسعه و گسترش مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهر یکی از مهمترین اهداف کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی شهرداری همدان است در این بین امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی نقش فزاینده‌ای در خصوص دست‌یابی به اهداف مورد نظر دارد که با هم‌افزایی و همکاری دستگاه‌های متولی این روند شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

خوشبخت اضافه کرد: توسعه مباحث فرهنگی، اجتماعی و هنری نیازمند زیرساخت است که خوشبختانه با توجه به وجود فرهنگسراها و همچنین پیاده‌راه‌های شهر همدان می‌توان از ظرفیت‌های مهم فرهنگی و اجتماعی آنها به طور ویژه بهره برد که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه‌های فرهنگی با محور نشاط اجتماعی، شاهد تحقق اهداف و جلب رضایت شهروندان باشیم.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه فرهنگی با محوریت دینی و توجه به شعائر مذهبی بین شهرداری همدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با رویکرد افزایش نشاط اجتماعی شهروندان امضاء شد.

 انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شهرداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرادی نراقی گفت: در جشنواره ریواس، برنامه‌هایی در قالب شعرخوانی، خواندن متون ادبی و طنز با لهجه راونجی، اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های بومی و محلی، طبخ غذاهای سنتی و چیدن ریواس از کوه مروار و دره اجرا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری بیست و ششمین جشنواره ریواس را ایجاد روحیه نشاط و همدلی و معرفی و شناساندن هر چه بیشتر قابلیت‌های راونج که دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال گفت: برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر توسعه گردشگری می‌تواند موجب نشاط اجتماعی شود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه روستای راونج با داشتن مزیت‌های مختلف کشاورزی می‌تواند میزبان جشنواره‌های متعدد دیگری نیز باشد، افزود: ظرفیت‌هایی همچون امامزادگان سلیمان و پیرداوود، دشت ریواس و دره راونج از جمله ظرفیت‌های گردشگری منحصر به فرد این منطقه است.

کد خبر 6095881

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق