Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:25:58 GMT

کرامت انسانی با انس با قرآن تقویت می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۱۰۳

کرامت انسانی با انس با قرآن تقویت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عابدینی در آئین تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس‌هایی از قرآن که عصر دوشنبه در محل امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد گفت: با عمل به مفاهیم قرآن درهای معنویت به روی انسان باز می‌شود و هر کس خواهان سعادت است باید با کتاب الهی انس بگیرد.

آیت ‌الله عابدینی افزود:همان گونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن تاکید شده، همه باید قرآنی شدن را در همه شئون زندگی خود آغاز کنیم و اولین گام هم شناخت قرآن است که باید آن را قرائت کرده و در قدم بعدی مضامین و مفاهیم قرآنی را درک کرده و بفهمیم و در مرحله بعدی اعماق قرآن را در حد تلاش و شایستگی خود فرا گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در مرحله بعدی قرآنی شدن باید در راستای فهم و درک مفاهیم قرآن هرچه را که یاد گرفتیم در زندگی خود عملیاتی کنیم زیرا هرچقدر انسان به مفاهیم قرآن عمل کند درهای معنویت قرآنی به روی او باز می‌شود و لیاقت و شایستگی درک و فهم بیشتر قرآن را خداوند به او عنایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه بازشدن معنویت قرآن عمل به مفاهیم آن است، تاکید کرد: قرآن علم و معرفت الهی است و زمانی که به آن عمل ‌کنیم آنچه را که از قرآن فرا نگرفته‌ایم خواهیم آموخت.

آیت‌الله عابدینی یادآورشد: حقایق قرآنی به گونه‌ای است که خدای متعال باید آنها را روزی دل‌های انسان کند و لازمه این لیاقت عمل به دستورات قرآن است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد: شرط ورود به بهشت وادی قرآن این است که آدمی از شرک، کفر، الحاد، فتنه، بدخواهی، ظلم، حرام و ریا پاک باشد زیرا زمانی که پاک باشیم لیاقت درک معنویت قرآن را پیدا می ‌کنیم.

وی گفت: خدای متعال زیرساخت‌های کرامت را در وجود انسان قرار داده و برای دستیابی به کرامت که شخصیت و ارزش انسان را می‌سازد، باید تقوا داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خدای متعال قرآن را نازل کرد تا ما صاحب کرامت انسانی شویم و قرآن کریم کتاب مدرسه دنیا و محصل این مدرسه بنی آدمی است که خداوند شالوده وجودی او را براساس کرامت آفریده است.

آیت‌الله عابدینی اظهارداشت: قرآن دارای اسامی زیادی همچون کریم، مجید و عزیز است و به آیات قرآن، آیه کریمه می ‌گویند بنابراین همه آیات قرآن کریمه و سوغات کرامت است که به انسان ارزش می بخشد.

وی افزود: اگر ما طبق آیات قرآن که نسبت به محرومان و مستضعفان سفارش کرده است نسبت به حال محرومان جامعه بی تفاوت و بی دغدغه نبودیم و نسبت به ظلم به مردم مظلوم جهان احساس نارضایتی داشتیم، یعنی توانسته‌ایم از قرآن، کرامت انسانی را بیاموزیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قرآن کریم بیش از ۶ هزار آیه دارد و اگر با این آیات انس گرفته و به پیام‌های آن عمل کنیم از کرامات الهی برخوردار خواهیم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: قرآن کلام بسیار شیرینی است که انسان با آیات آن جان می‌گیرد و با آیات الهی این کتاب کامل شده و به درجه انسانیت دست پیدا می‌کند و همین ترکیب انسان و قرآن، آدمی را به انسانیت می‌رساند.

کد خبر 4487943

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین تجلیل از فعالان قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین گفت: این آزمون کتبی صبح امروز در مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا با شرکت ۱۷۰ نفر برگزار شد.

آهویی افزود: شرکت کنندگان در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با هم رقابت کردند.

وی اضافه کرد:  نتایج این آزمون حداکثر تا یک ماه نیم آینده در سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

به گفته مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین، مرحله دوم این آزمون تیرماه به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

آهویی اضافه کرد: بعد از برگزاری مرحله سوم آزمون، پذیرفته شدگان نهایی، مدارک سطح یک تا پنج شورای عالی انقلاب فرهنگی را دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تقویت مکتب اهل‌بیت(ع) با اجرای مناسب برنامه‌های مذهبی
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد