Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم اجماع برای حل مسائل کشور گفت: قطعا اجماع در طول عقلانیت و علم شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در جلسه شورای اداری استان تهران که با موضوع تکریم و معارفه استاندار جدید تهران برگزار شد، گفت: سال‌هاست که آقای مقیمی را از نزدیک می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقلانیت، تلاش، تجربه و دیانت این برادر عزیز را در خانه ملت تجربه کرده‌ام. همکاران ایشان نیز در دوران مدیریت شهر تهران آقای مقیمی را با همین توصیفات می‌شناختند.

وی افزود: صفاتی که برای آقای مقیمی عنوان می‌شود همان ویژگی‌هایی است که برای یک مدیر شایسته در نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود. ایشان در دوران نسبتاً کوتاه مدیریت خود در استان تهران مسائل اصلی این استان همچون ترافیک و آلودگی را مورد توجه قرار دادند و در راستای تحقق برنامه‌هایشان به قطار شهری توجه ویژه‌ای کردند و برای این موضوع وقت زیادی را صرف کردند که این تلاش‌ها منجر به آغاز پروژه مهم قطارشهری اسلامشهر و همچنین ایجاد مقدمات ساخت قطارشهری در سایر شهرستان‌های استان تهران شد.

وی ادامه داد: آقای مقیمی کار بزرگی در حوزه کمربند آب شرب تهران انجام داده‌اند به شکلی که رینگ آب شرب تهران که از گذشته طراحی شده بود در دوران آقای مقیمی 25 تا 30 درصد پیشرفت داشت و امروز در حدود 80 درصد این پروژه نهایی شده است. امیدواریم با تلاش استاندار جدید این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش استاندار سابق تهران در حوزه حل مشکلات تعاونی‌های استان تهران گفت: در دوران آقای مقیمی اقدامات جدی برای حل مشکلات تعاونی‌ها انجام شد در حالی که این حوزه و مشکلات آن در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: موضوع انتخابات برای کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است که خوشبختانه در انتخابات اخیر اجرای انتخابات به شایستگی در تهران انجام شد و به یک الگو تبدیل شد. آقای مقیمی مورد اعتماد بود و حضورشان اطمینان‌آفرین بود. بی‌تردید باید این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم احساس کنند آرای آنها مورد احترام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامه امام علی (ع) خطاب به مالک به چهار وظیفه دولتمردان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دولتمردان درآمدزایی و جمع‌آوری مالیات است که متاسفانه در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است. استانداران اگر اختیارات لازم را داشته باشند قطعا در کشور با یک تحول روبه‌رو خواهیم شد. باید افزایش عملکرد آنها در درآمدهای مالیاتی با دیگران مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر چنین شد قطعا تحولات بسیاری در کشور رخ می‌دهد. امروز جمهوری اسلامی ایران در موضوع امنیت به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی‌ای دارد. یکی دیگر از وظایف دولتمردان تربیت انسان‌ها و آبادانی و عمران مملکت است.

وی تاکید کرد: قطعا در تنفیذ اختیارات استانداران کلید در دست دولت است. دولت تصمیم می‌گیرد برای افزایش وظایف استانداران و همچنین انتخاب استانداران متناسب با وظایف که به این ترتیب تحولی بزرگ روی خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برای آقای محسنی بندپی که با کوله‌باری از تجارب مدیریتی در این جایگاه قرار گرفته است، آرزوی موفقیت دارم. بی‌تردید مسائل کشور با اجماع قابل حل است و اجماع جز در طول عقلانیت و علم شکل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع با جامعه جهانی را گذاشته برای اجماع در داخل می‌گذاشت برجام به روانی و سهولت بیشتری پیش می‌رفت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استانداری تهران برجام ابوترابی فرد حجت الاسلام ابوترابی فرد حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد
  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مقیمی: سابقه دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه تهران منضم شد