Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارائه خدمات ویژه و از جمله مستمری ماهیانه به بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه از جمله برنامه هایی بود که صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش انجام آن را در دستور کار قرار داد. 

این برنامه در زمان مدیریت محمد خرم در صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش طرح شد تا پس از بررسی و تصویب در هیات مدیره، وارد  فاز اجرایی شود چراکه ملاک و مبنای کار برای ارائه مستمری به ورزشکاران صرفا مدال آوری آنها در میادین رسمی آسیایی و جهانی و المپیک است و بر این اساس اعضای گروه های اول و دوم صندوق حمایت از قهرمانان، جزو مدال آورانِ مستمری بگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با این حال  و با در نظر گرفتن سختی کار برای رشته های تیمی در رویدادهای جهانی و المپیک، طرح پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال در جام جهانی مطرح شد اما بعد از گذشت هفت ماه و تغییرات مدیریتی ایجاد شده در صندوق، این طرح نه تنها به سرانجامی نرسیده بلکه به طور کل از دستورکار هم خارج شده است. 

سید مصطفی ابطحی که از مردادماه مدیریت صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را عهده دار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام و تائید این موضوع گفت: این کار مبنای قانونی نداشت. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اساسنامه دارد و بر اساس آن اقدامات لازم را برای ورزشکاران انجام می دهند. 

وی تصریح کرد: موضوع پرداخت مستمری به اعضای تیم ملی فوتبال در زمان مدیریت من مطرح نشده و اصلا هم قابلیت طرح و پیگیری ندارد. صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش از ارکان وزارت ورزش به حساب می آید و باید تمام حرکت ها و تصمیم گیری ها در آن معقول و قانونمند باشد. 

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تاکید کرد: با توجه به تغییراتی که در رویکردهای صندوق داشته ایم و به زودی آنها را اطلاع رسانی خواهیم کرد، کمک ها و پرداختی ها به اعضای صندوق قانونمندتر خواهد شد اما پرداخت مستمری به ملی پوشان فوتبال که جزو مدال آوران نیستند، اصلا در برنامه و ماموریت ما نیست. 

به گزارش خبرنگار مهر، ورزشکارانی که در حال حاضر به واسطه مدال آسیایی، پاراآسیایی، المپیک، پارالمپیک و جهانی از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان مستمری دریافت می کنند، تقریبا از همه رشته ها هستند و حتی فوتبال؛ اعضای تیم ملی فوتبال در بازی های آسیایی ١٩٩٨ و ٢٠٠٢ حقوق بگیر این صندوق هستند.

در این دو دوره بازی های آسیایی که به ترتیب در تایلند و کره جنوبی برگزار شد، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان قهرمانی دست یافت و بر همین اساس بازیکنان تیم اعزامی به این دو رویداد - بازیکنانی که خود برای عضویت در صندوق اقدام کرده اند - معادل مدال طلا، مستمری بگیر صندوق هستند.

کد خبر 4487368 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۴۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی ناصحی، روز دوشنبه در نشست خبری گفت: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵ هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شاکله بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 6098116 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کار سختی در جام کافا داریم/ملی پوشان تاکتیک پذیر هستند
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • (ویدئو) خلاصه بازی آاس رم ۱ - ۱ یوونتوس؛ حضور سردار در لیگ قهرمانان منتفی شد؟!
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • ورزشگاه‌های میزبان دیدارهای خانگی استقلال ملاثانی مشخص شد
  • برای فوتبال ما قشنگ نبود سپاهان و تراکتور بالای جدول باشند | بعضی چیزها در شان و شخصیت جواد نکونام و استقلال نیست
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار ملی‌پوشان تفنگ میکس بدون مدال