Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@18:35:49 GMT

1000 سند روستايي و شهري در ساوه صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۲۷۱

1000 سند روستايي و شهري در ساوه صادر شد

خبرگزاري آريا - ساوه - ايرنا - رئيس بنياد مسکن ساوه گفت: يکهزار فقره سند منازل روستائي و شهرهاي با جمعيت کمتر از 25 هزار نفر سال جاري در اين شهرستان صادر شد.

«اسماعيل کريمي» روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ‌ 150 فقره از اين سندها در حوزه شهري و 850 فقره براي منازل روستايي صادر شده است.
وي توضيح داد: تامين مسکن محرومان يکي از برنامه هاي اولويت دار بنياد مسکن ساوه است و در راستاي تحقق اين هدف‌ به 202 قطعه زمين متقاضيان واجد شرايط روستايي تسهيلات ويژه بهسازي مسکن تا سقف 250 ميليون ريال واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس بنياد مسکن ساوه اظهار داشت: هشت ميليارد و 750 ميليون ريال تسهيلات مقاوم سازي منازل در سال جاري به روستاييان اين شهرستان پرداخت شده که در اين راستا 35 واحد مسکوني روستايي در بخش هاي نوبران و مرکزي مقاوم سازي شده است.
کريمي ادامه داد: 600 ميليون ريال تسهيلات قرض الحسنه و 50 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض نيز در مدت ياد شده به متقاضيان پرداخت شده است.
وي افزود: اين شهرستان روي گسل زلزله قرار دارد و بيشتر منازل روستايي آن نيز در زمره بافت فرسوده محسوب مي شوند به همين دليل بهسازي و مقاوم سازي منازل روستايي از امور ضروري است.
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي ساوه ادامه داد: سقف تسهيلات پرداختي در اين زمينه براي هر خانواده 250 ميليون ريال است که در چهار مرحله و متناسب با پيشرفت در ساخت واگذار مي شود ضمن اينکه براي ارايه اين تسهيلات محدوديتي در تعداد متقاضيان وجود ندارد و حتي به ساکنان شهرهاي زير 25 هزار نفر مانند غرق آباد، نوبران و آوه نيز امکان بهره مندي از وام ياد شده وجود دارد.
کريمي افزود: طرح هادي روستاي اکبرآباد قوشچي در بخش نوبران و روستاهاي طرخوران، قلعک و عباس آباد نارباغي از توابع بخش مرکزي در دست اقدام است.
وي بيان کرد: طرح هادي در روستاهايي که داراي شرايط خاصي مانند تامين نشدن اعتبار در سال هاي گذشته، داشتن ساکنان دايمي و شرايط جمعيتي مانند روستاهاي آقچه قلعه، فستق، کله دشت، بندنقين و دربند اجرا شده است.
رئيس بنياد مسکن ساوه عمليات جدول گذاري، زيرسازي، محوطه سازي و آسفالت را از مهمترين فعاليت هاي صورت گرفته در روستاهاي مورد اشاره عنوان کرد.
کريمي توضيح داد: اجراي طرح هادي ‌براي روستاهاي آق کهريز، بالقلو، امام آباد، احمدآباد، ميچينک، اکبرآباد، مرادخانلو و قردين نيز پيش بيني شده است.
وي افزود: روستاي چمران از توابع بخش نوبران نيز با اعتبار يک ميليارد ريال براي محوطه سازي به استان معرفي شده است.
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ساوه گفت: شماري از روستاهاي مذکور به علت تخصيص ناکافي اعتبار در مرحله برگزاري مناقصه و مشخص شدن پيمانکار براي اجراي طرح هادي هستند.
138 روستاي شهرستان داراي طرح هادي است و به گفته مسئولان با فعاليت هاي عمراني و ايجاد فرصت هاي شغلي در مناطق روستايي،‌ افزون بر 30 هزار روستايي ساکن شهرها در روند مهاجرت معکوس به زادگاه خود برگشته اند.
9921/6539/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲

امتداد - مدیر شعب خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ساخت ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن استان و رشد ۴۴ درصدی مبلغ کل تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی تقوی مدیر شعب خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ؛ اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن است که با مبلغ قریب به ۵۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۵۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان، قرارداد ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در قالب ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه با تامین اعتبار بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال منعقد شده و تاکنون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه به حساب متقاضیان این طرح واریز شده است.

تقوی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه نهضت ملی استان خراسان رضوی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد حمایتی، یک هزار و ۲۷۶ واحد خود مالک و یک هزار و ۳۵۸ واحد روستایی است.

وی در پایان گفت: این مدیریت با همراهی و هم‌افزایی کارکنان پرتلاش استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت تحقق اهداف دولت محترم و خانه‌دار کردن آحاد مختلف جامعه اقدام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳