Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-02@13:29:04 GMT

کشف محموله ۱.۵ تنی مواد مخدر از یک باند قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۸۶۸۵

به گزارش وانانیوز، 

اسداله هادی‌نژاد گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۶ هزار و ۲۸۳ کیلوگرم می‌باشد که نسبت به هفته گذشته که ۱۳ هزار و ۶۸۷ کیلوگرم بوده ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.


وی بیان کرد: بیشترین حجم مواد مکشوفه مربوط به تریاک به میزان ۱۴ هزار و ۵۳۶ کیلوگرم بوده است که ۸۹ درصد مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول ادامه داد: همچنین از این میزان، ۸۶۶ کیلوگرم حشیش، ۱۱۷ کیلوگرم هرویین، ۴۵۵ کیلوگرم مرفین،‏‏ ۵۹ کیلوگرم شیشه، ۵۵۲ لیتر مواد پیش‌ساز، ۸۴۷۴ عدد قرص روان‌گردان و ۲۴۷ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.


هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۱۸ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۴.۷ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.


معاون مقابله با عرضه ستاد اظهار کرد: از مجموع ۵۵۲ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع مقدار ۵۴۲ لیتر مربوط به استان تهران و ۱۰ لیتر استان اصفهان است.


هادی‌نژاد افزود: از ۸۴۷۴ عدد قرص‌های روان‌گردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد با ۴۶۰۰ عدد مربوط به استان گلستان و ۱۹۸۱ عدد استان تهران است و مابقی نیز در استان‌های آذربایجان غربی، البرز، ایلام، سمنان، ک و ب، مازندران و همدان کشف شده است.


وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۷۱۵ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۵ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۲۴۶۷ کیلوگرم، کرمان با ۱۵۹۶ کیلوگرم، فارس با ۱۵۲۷ کیلوگرم، تهران با ۱۲۷۱ کیلوگرم، بوشهر با ۵۱۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۴۴۷ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


این مقام مسئول در ستاد در تشریح کشفیات مواد مخدر در سطح کشور طی یک هفته اخیر گفت: یک محموله کلان مواد مخدر به وزن بیش از یک و نیم تن از یک باند قاچاق مواد مخدر در شهرستان میناب کشف شده است. این محموله توسط قاچاقچیان از استان سیستان و بلوچستان به بندر تیاب از توابع شهرستان میناب انتقال یافته و آنان قصد داشته‌اند محموله را به‌وسیله خودروهای سواری به استان‌های عمقی کشور منتقل کنند که با اقدامات مأموران اطلاعات استان در بندر تیاب ۴ دستگاه خودروی نیسان مخزن دار حامل محموله فوق شناسایی و توقیف شد.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، هادی نژاد همچنین از کشف ۵۹۴ کیلوگرم مواد مخدر از بازرسی یک دستگاه سمند در ایست و بازرسی سه‌راهی راین در کرمان، انهدام یک باب کارگاه خانگی تولید شیشه در اصفهان و کشف ۳۳۰ کیلوگرم تریاک که از طریق دریا وارد سواحل بندر گناوه شده بود، خبر داد.


وی افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و آذربایجان غربی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۳.۲ درصد است.


هادی‌نژاد اظهار کرد: طی این مدت، ۱۵۷ دستگاه خودرو، ۱۴ دستگاه موتورسیکلت، شش قبضه سلاح و ۲۰ دستگاه موبایل توقیف شد.

 

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: اعتیاد کشف مواد مخدر مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده  نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان