Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزای مهر، سازمان بین‌المللی سیتی وان، صادر کننده پروانه بین‌المللی بهره‌برداری استاندارد محصولات و خدمات درحوزه کیفیت، سلامت، حلیت و اصالت است. این شرکت براساس موافقت رئیس شورای تایید صلاحیت و مرکز ملی تائید صلاحیت ایران، به شماره گواهینامه NACI/۲۰۱ مورد تایید قرار گرفته و گواهینامه شماره ۱۳۰۵۲۱۲، سازمان جهانی مالکیت معنوی(WIPO) در ژنوسوئیس را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بین‌المللی سیتی وان تنها سازمان در ایران و جهان است که صلاحیت صدور گواهینامه محصولات، فرآیندها و خدمات را کاملا به‌صورت انحصاری در اختیار دارد. بر اساس تاییدیه‌ها و مجوزهای قانونی مصوب، این سازمان می‌تواند با انجام بازرسی‌های مقدماتی و سایر امور مربوطه بین المللی راساً و بدون دخالت هیچ نهاد و سازمان بین المللی دیگر اقدام به صدور گواهینامه  استاندارد محصول کند،  در حال حاضر هیچ سازمان و نهاد دولتی و خصوصی امکان  صدور چنین گواهینامه‌ای را ندارد.

براین اساس سازمان مزبور گامی مهم در ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات در سطح بین المللی نهاده است. از جمله واحدهای تولیدی در کشور که با رعایت استاندارد های بین‌المللی در تولید محصول خود و با پیشی گرفتن از رقبا موفق به دریافت پروانه بین‌المللی استاندارد محصول از سازمان بین المللی سیتی وان شد، دستمال کاغذی خانواده است.

اعطای این نشان و پروانه طی مراسمی در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۳۹۷/۹/۲۴ با حضور مسئولین استان بوشهر صورت پذیرفت. مراسم با تلاوت آیات قرآن آغاز و پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران چند تن از مسئولین، ضمن تبریک به بنیانگذار و کارکنان شرکت دستمال کاغذی خانواده به جهت کسب این موفقیت، توضیحاتی را در زمینه استاندارد به میهمانان حاضر در مراسم ارائه کردند، از جمله آقای علیرضا یزدان پناه بنیانگذار دستمال کاغذی خانواده که در خصوص نحوه تاسیس این مجموعه و مدیریت آن و زحمات شبانه روزی کارکنان آن به منظور تولید محصولی با کیفیت در سطح بین المللی  توضیحاتی را ارائه کردند.

پس از وی، آقای دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بین المللی سیتی وان و افتخار آفرینی این سازمان در زمینه توسعه و استاندارد سازی درسطح بین المللی و ذکر این موضوع که گروه دستمال کاغذی خانواده با کسب موفقیت جهت دریافت پروانه بین المللی استاندارد محصول از سازمان بین المللی سیتی وان این رویداد را افتخاری برای شهر و مردم بوشهر به ارمغان آورد و وی در ادامه بیان داشتند که اکنون در کشورمان وجود یک پنجره جمعیتی را که بعضی از افراد از آن به عنوان معضل  بیکاری یاد می نمایند، ما در واقع این را بزرگترین فرصت برای کشورمی دانیم چرا که  با دارا بودن جوانان جویای کار می‌توان با بهره‌بهرداری از این فرصت یک جهش تاریخی داشت.

سپس آقای دکتر بهره‌مند مدیر کل استاندارد بوشهر نیز با تقدیر از عملکرد سازمان بین‌المللی سیتی وان در حیطه استاندارد محصول و کمک به ارتقاء سطح کیفی محصولات و خدمات در عرصه ملی و بین‌المللی به گروه تولیدی دستمال کاغذی خانواده تبریک گفته و این رویداد را گامی مهم در جهت رعایت استانداردهای بین المللی و افتخاری برای بوشهر خواندند.

وی  همچنین افزود: امروزه تفکر اکثر مردم این است که برای بهبود کیفیت محصولات و خدمات باید یک سازمان مردم را مجبور به دریافت استاندارد و رعایت موارد آن نماید، در صورتی که رعایت استاندارد از سوی مردم باید فرهنگ سازی و نهادینه شود که متاسفانه در حال حاضر در این زمینه عملکرد ضعیفی وجود داشته است، خوشبختانه اداره کل استاندارد بوشهر در این زمینه پیشتاز بوده و امروز علاوه بر فعالیت  ۶۸ کارمند در این اداره حدود ۸۳۰ نفر در شرکتهای بازرسی کننده و موارد مشابه مشغول به فعالیت بوده و در تلاش برای ارتقا سطح کیفی محصولات هستند.

لازم به ذکر است که؛ شبکه تلویزیونی ایران کالا این مراسم را  به طور زنده پوشش خبری  داد، همچنین صدا و سیمای مرکز بوشهر نیز در اخبار خود به پوشش مراسم پرداخت. پایان مراسم با حضور جمعی از مسئولین استانی از محصولات جدید دستمال کاغذی خانواده با برند سازمان بین المللی سیتی وان رونمایی شد و پروانه بین المللی استاندارد محصول به گروه دستمال کاغذی خانواده اعطا شد.

کد خبر 4488443

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد صنايع سلولزي لوازم بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد ایران، مهدی اسلام‌پناه، در نشستی با اعضای هیئت مدیره و مسوولان انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران با اشاره به موفقیت کشورمان در ارزیابی همترازی از سوی اتحادیه تایید صلاحیت آسیا - اقیانوسیه (APAC)، اظهار کرد: نتیجه موفقیت‌آمیز این ممیزی با کسب ۹۷ درصد آرا از سوی تمام کشور‌های عضو (به استثنای نمایندگان آمریکا و صهیونیسم) آن هم در شرایط پرتنش سیاسی و هجمه رسانه‌های معاند، بیانگر شکست معادله دشمنان در اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، دستاورد امروز در این رخداد بین‌المللی را حاصل نهال‌هایی دانست که طی دو سال و نیم اخیر در این سازمان کاشته شده بود و تاکید کرد: این رویداد با کمک تمامی ذی‌نفعان می‌تواند منجر به تحقق جهش تولیدی شود که مورد تاکید مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال قرار گرفت.

کالا‌های ایرانی هویت اصلی خود را در بازار‌های جهانی خواهد یافت

وی گفت: در جریان این رویداد بین‌المللی، امضای ایرانی جهانی شد، کالای ایرانی هویت اصلی خود را در بازار‌های جهانی خواهد یافت، تولیدات ایرانی کیفی‌تر و قابل رقابت می‌شود، از این رو تجارت شتاب می‌گیرد و بازرگانان می‌توانند با یک آزمون و یک گواهی محصولات و خدمات خود را به دنیا صادر کنند به طوری که آثار آن را در پایان سال مالی در بخش تجارت خارجی خواهیم دید.

معاون رییس جمهور با تقدیر از تلاش رئیس و کارشناسان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران در این ممیزی پیچیده فنی، خاطرنشان کرد: قدردان این اراده هستم و با اراده‌ای استوارتر به‌زودی شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود که نوید آن را امروز به ملت همیشه سرافراز ایران می‌دهم.

اسلام‌پناه، ره‌آورد اقتصادی این همترازی را با صدور گواهی تایید صلاحیت نهاد‌های ارزیابی‌کننده، جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست که باید آن را صیانت و تقویت کرد و برای توسعه آن کوشید.

وی اذعان داشت: آنچه بیش از همه مورد توجه قرار دارد درک صحیح بخش خصوصی از این اتفاق تاریخی بود که بعد از گذشت ۲۶ سال محقق شد و با وجود برخی انتقادات، صحنه زیبایی از همگرایی بین دولت و ملت را خلق کردند.

وعده دولت مردمی محقق شد

سید محمود هاشمی، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نیز در ادامه این نشست تحقق این راهبرد کلان را وعده صادقی دیگر در دولت مردمی دانست و گفت: این رویداد نمونه‌ای دیگر از تحولاتی است که دولت مردمی سیزدهم وعده آن را داده بود که خوشبختانه با سرمایه انسانی متخصص و فنی و حمایت‌های بی‌دریغ رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به نتیجه رسید.

وی با بیان اینکه با کسب این موفقیت در ارزیابی همترازی، کالای ایرانی مبتنی بر آزمون و گواهی نهاد‌های ارزیابی‌کننده ایرانی مورد اعتماد و اعتقاد کشور‌های هدف خواهد بود افزود: در همین راستا رونق صنعت بازرسی و آزمایشگاه کشور را به عنوان یکی از ده‌ها آثار مثبت مبتنی بر این راهبرد فنی می‌توان پیش‌بینی کرد.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با بیان اینکه پیش از این ارزیابی انطباق فقط در داخل مرز‌های جغرافیایی کشور اعتبار داشت و برای ورود به کشور ثالث باید آزمون مجدد، بازرسی مجدد انجام می‌گرفت خاطرنشان ساخت: راهبرد یک آزمون، یک بازرسی، صدور گواهی و پذیرش جهانی پس از ۲۶ سال در دولت مردمی محقق شد.

استاندارد آماده ورود به بازار‌های جهانی

حسن شیروانی، رییس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب ایران در این نشست با تقدیر از تلاش‌های مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و حمایت بی‌دریغ رییس سازمان ملی استاندارد ایران در کسب این افتخار اظهار داشت: بالغ بر ۳۵ هزار نفر در این صنعت در حوزه‌های تست، بازرسی و صدور گواهی مشغول فعالیت هستند که این اتفاق مهم منجر به آن می‌شود که با اطمینان بتوانیم جهانی فکر کنیم، جهانی عمل کنیم و نگاهی جهانی داشته باشیم.

وی گفت: با تلاشی مضاعف در عرصه کیفیت و استاندارد آماده ورود به بازار‌های جهانی هستیم تا این دستاورد را به منصه ظهور برسانیم و نقش خود را در کیفیت به اثبات رسانیم.

شیروانی به نیابت از نهاد‌های ارزیابی‌کننده تاکید کرد: حقمان را در بازار‌های جهانی خواهیم گرفت و بی شک در سطح بالاتر عضویت‌های بین‌المللی قرار می‌گیریم. به سمت جهانی شدن حرکت می‌کنیم و این پیروزی را با تمامی مردم عزیز کشورمان به جشن خواهیم نشست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند