Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@05:02:58 GMT

سخنرانی مرکل درباره امامان جماعت مساجد در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۰۲۳۰

سخنرانی مرکل درباره امامان جماعت مساجد در آلمان

آنگلا مرکل اخیرا در بوندستاگ گفت: کنفرانس اسلامی در آلمان به هدف خود نزدیک‌تر شده است و به تدریج آزادی عمل بیشتری پیدا می‌کند. در حال حاضر رشته مطالعات اسلامی در دانشگاه‌های آلمان وجود دارد. ما همچنین به دوره‌های آموزشی برای امامان جماعت نیاز داریم. این امر برای آینده آلمان مهم است.

مرکل همچنین درباره اتحادیه ترکی اسلامی دیتیب افزود: نگرانی‌ها درباره این اتحادیه افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او در حال حاضر بسیاری از افراد با نمایندگان دیتیب همکاری دارند. او گفت که باید بیشتر از قبل با مقامات ترکیه در این‌باره مذاکره کنند. به گفته صدراعظم آلمان، مقامات امنیتی این کشور در نهایت تصمیم می‌گیرند که اداره حفاظت از قانون اساسی فدرال بر فعالیت‌های دیتیب نظرات داشته باشد یا خیر. این در حالی است که “ولت ام زونتاگ” از قول مقامات امنیتی آلمان نوشته است که در حال حاضر، ادراه حفاظت از قانون اساسی فدرال نظارتی بر دیتیب ندارد.

سخنان مرکل درباره آموزش امامان جماعت با استقبال نمایندگان مسلمان روبرو شد. برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی آلمان در واکنش به این سخنان گفت: ما هم می‌خواهیم که دوره‌های آموزشی برای امامان جماعت در آلمان برگزار شود.

به گفته کسیچی، شورای اسلامی آلمان و انجمن‌های وابسته به آن، سال‌هاست که ساختار آموزشی خود را ایجاد کرده‌اند و براساس آن، به آموزش امامان جماعت می‌پردازند. او گفت که دولت‌های ایالتی با توجه به قوانین آلمان در این زمینه محدودیت‌هایی دارند و مسئولان ایالتی و فدرال نباید در بحث‌های خود، این محدودیت‌ها را از یاد ببرند.

کسیچی افزود:مسئله آموزش امامان جماعت یکی از دغدغه‌های مهم جوامع اسلامی بوده است و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک هم حل نخواهد شد

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان امامان جمعه استان با اشاره به شعار امسال که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است نقش مردم به ویژه کارگران را در تولید و اشتغال و بی اثر کردن تحریم‌های دشمنان مهم و تاثیرگذار دانستند.

خطیبان جمعه استان با قدردانی از تدبیر و ابتکار نیروی انتظامی در اجرای طرح نور و حفاظت از حریم عفاف حجاب و خانواده تاکید کردند این طرح رضایتمندی قاطبه جامعه را به دنبال داشته است.

امامان جمعه استان در خطبه‌های امروز خود خواستار اتحاد مسلمان در برابر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی شدند و سکوت و انفعال جامعه جهانی را در برابر این رژیم جعلی محکوم کردند.

تبریک روز شورا و تببین نقش شورا‌های اسلامی در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات و همچنین گرامیداشت روز معلم و لزوم پاسداشت زحمات این قشر از دیگر فراز‌های خطبه‌های امامان جمعه استان بود.

 

دیگر خبرها

  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است