Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته فنی نهال سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه اول تولید نهال در کشور رادارد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی امانی در اولین همایش نهال کاران مجوز دار استان که درسالن همایش های جهادکشاورزی استان برگزار شد افزود: سال گذشته نهالستان های مجوز دارآذربایجان غربی با تولید۶ میلیون اصله نهال رتبه نخست تولید نهال را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امانی بابیان اینکه نهال پایه واساس باغداری است تصریح کرد: نهال یک نهاده اساسی دربخش باغداری بوده و کمیته فنی به دنبال تولید نهالی است که در سال دوم بتواند محصول باکیفیت تولید کند.
دبیر کمیته فنی نهال سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بااشاره به اینکه این کمیته برای تولید نهال باکیفیت سختگیری های لازم را به کار گرفته و در سال گذشته۱۰۰ مورد بازدید از نهالستان های استان داشته خاطرنشان کرد: طی بازدید های انجام شده تنها۵۰ نهالستان و۲ موسسه کشت بافتی در استان مجوز تولید نهال را دریافت کردند.
وی اظهارکرد: توسعه باغداری مدرن و بدنبال آن تولید محصول باکیفیت بالا و هزینه پایین از رویکرد های کمیته فنی تولید نهال استان است.
امانی بااشاره به اینکه۴۰ درصداز باغات آذربایجان غربی به سن پیری رسیده اند، افزود: این یک هشدار برا کشاورزی استان بوده و باید با سرعت بالا و با تولید نهال باکیفیت باغات جدید وبروز را جایگزین باغات فعلی استان کنیم.
در ادامه احمدیان مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: بدلیل خشکسالی دریاچه ارومیه و بحران کم آبی باید بجای توسعه کمی باغات به توسعه کیفی عملکردی باغات توجه کرد.
احمدیان بابیان اینکه باید آموزش های توانمندسازی تولید نهال در بین نهال کاران استان اجرایی شود خاطرنشان کرد: امنیت غذایی و ایمنی غذا بدست نهال کاران بوده واگر نهال خوب تولید شود باغداران محصول باکیفیت تولید خواهند کرد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آذربایجان غربی جهاد کشاورزی خشکسالی دریاچه ارومیه کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال

به گزارش جام جم آنلاین همدان، اسفندیار خزائی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی دارای همکاری هستند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای  فرهنگ سازی ، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز هنچنین توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد. 

وی بیان کرد: همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

خزائی ادامه داد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد، توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید