Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت نقش نمازجمعه در هدایت جامعه دینی، گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر مخاطب ثابت نمازهای جمعه خراسان شمالی هستند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین نعمت‌الله آزموده‌ در نشست فصلی ائمه جمعه استان اظهار داشت: در نماز جمعه ارکان محتلفی دست به دست هم می‌دهند تا نماز سیاسی و عبادی جمعه برگزار شود و دو رکن اساسی آن مصلاها و ائمه جمعه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلان| نماز جمعه تکیه‌گاهی برای خدمات‌رسانی مسئولان استبجنورد| نقش مؤثر ائمه جمعه برای جامعه دینی در صداوسیما پر رنگ‌تر شودنماینده ولی‌فقیه در گیلان:‌ دشمن تهاجم‌های زیادی به سمت ائمه جمعه دارد‌

وی افزود: امام جمعه‌ای که در ساحت مقدس انقلاب اسلامی و در قد و قیافه و قامت تمدن نوین اسلامی باشد باید سنگر نماز جمعه را به دست بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مصلاهای نماز جمعه، سنگر و محلی برای ارتباط بین ائمه جمعه و مأمومین است و لازم است مصلاهای نمازجمعه مکانی شایسته و در شأن و منزلت این جایگاه باشد.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان شمالی  افزود: ما باید برای ارتقاء ائمه جمعه ، مصلاها و مأمومین نماز جمعه‌ای که مطلوب و در تراز انقلاب اسلامی باشند برنامه‌ریزی داشته باشیم و این کار را نمی‌توان به تنهایی انجام داد و لازمه آن شبکه سازی و نگاه کلان است که در این راستا لازم است ائمه جمعه با ارائه پیشنهادات سازنده، دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را کمک کنند.

وی تصریح کرد: نمازجمعه به خودی خود یک رسانه است و ائمه جمعه خود را تابع رسانه ملی نمی‌دانند، چرا که تنها در استان خراسان شمالی، در هر هفته حدوداً تعداد 11 هزار نفر در نمازهای جمعه به عنوان مخاطب ثابت در خطبه‌های نماز جمعه داریم و این جایگاه به تنهایی رسانه ای برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی و آگاه سازی مردم نسبت به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و دیگر حوزه‌ها است. 

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد افزود: اگر خطبه‌های نماز جمعه شهرهای مختلف از طریق صداوسیما پخش شود، بخش گسترده‌ای از جامعه به وسیله آن از مسائل دینی و سیاسی آگاه خواهند شد و این فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی است.

 انتهای پیام/ش

R7719/P1377/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان