Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: دادستان کل نیویورک می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، موافقت کرده است که بنیاد خیریه او - که به اتهام تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ تحت پیگرد قانونی قرار دارد - را منحل کند.
به گزارش خرداد به نقل از بی بی سی، باربارا آندروود، دادستان کل ایالت نیویورک روز سه شنبه (۱۸ دسامبر) این خبر را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم آندروود گفت که بر روند اهدای سرمایه این بنیاد نظارت خواهد کرد، هرچند روند تحقیقات درباره این اتهام که دونالد ترامپ و فرزندانش از بنیاد خیریه خود برای امور خصوصی و انتخاباتی استفاده کرده اند، ادامه خواهد یافت.
دادستان کل نیویورک در ماه ژوئن امسال بنیاد ترامپ را به اقدامات "به طور مستمر غیرقانونی" متهم کرد و خواهان انحلال آن شد. او خواهان دریافت یک جریمه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری است؛ دادستانی نیویورک همچنین خواهان محرومیت ده ساله رییس جمهوری آمریکا از مدیریت بنیادهای خیریه در ایالت نیویورک شده و می‌خواهد محرومیت مشابهی با زمان یک سال علیه فرزندانش اعمال بشود.
باربارا آندروود روز سه شنبه بار دیگر بنیاد خیریه ترامپ را به "هماهنگی غیرقانونی با ستاد انتخاباتی ترامپ و معاملات شخصی عامدانه مکرر" متهم کرد. او انحلال این بنیاد در آینده نزدیک را یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت قانون خواند.
رییس جمهوری آمریکا پس از به راه افتادن پرونده در ماه ژوئن با واکنش تندی به این شکایت گفته بود که "دموکرات‌های فاسد نیویورک" برای شکایت از او هرکاری می‌کنند. آقای ترامپ وعده داد که در این پرونده امتیازی ندهد.
بر اساس این شکایت، بنیاد ترامپ برای فیصله دادن به یک شکایت علیه تفرجگاه مار‌‌آ‌لاگو رییس جمهوری در فلوریدا ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کرده است. ۱۵۸ هزار دلاردیگر برای فیصله دادن به شکایتی دیگر علیه باشگاه گلف ترامپ پرداخت شده و ۱۰هزار دلار نیز برای خرید تابلویی از رییس جمهوری و آویختن آن از دیوار یکی از باشگاه‌های دیگر گلف او هزینه شده است.
خرید این تابلو نمونه یکی از "پنج معامله مربوط به شخص رییس جمهوری" معرفی شده که براساس بیانیه دادستانی قانون مالیات مربوط به بنیادهای خیریه را نقض می‌کند.
بنیاد ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اتهامات را رد کرده و گفته بود که دادستانی نیویورک ۱.۷ میلیون دلار این نهاد را به گروگان و با هدف امتیازگیری سیاسی نگه داشته است.
دادستان نیویورک می گوید که شکایتش حاصل دو سال تحقیق است که سال گذشته تحت نظارت اریک اشنایدرمن، دادستان کل سابق نیویورک آغاز شده بود. آقای اشنایدرمن ماه گذشته پس از آنکه چند شریک سابقش او را به آزار جسمی متهم کردند استعفا داد. برچسب ها: دادستان نیویورک ، خیریه ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: دادستان نیویورک خیریه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!