Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جهانشاهی در مراسم سومین دوره آموزشی تشکل‌های مردم نهاد منطقه یک کشور سازمان میراث فرهنگی که همزمان با ظهر چهارشنبه در سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی در حفاظت از میراث فرهنگی دارند، تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد کمی و کیفی تشکل‌های مردم نهاد در کشور بوده‌ایم که این امر به تناسب در استان نیز رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رشد سمن‌های فعال در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، نوید روزهای خوب برای توسعه این صنعت را می دهد، ابراز کرد: تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند نقش مهمی در حفاظت از میراث فرهنگی دارند و می توان از ظرفیت آن ها در راستای بهره برداری پایدار از آثار و جاذبه‌های استان سمنان بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان همچنین ادامه داد: ارتقای صنایع‌دستی و گردشگری با حضور سمن های فعال مردمی در این حوزه می تواند به رشد خوبی برد چرا که سمن ها بازوان توسعه گردشگری هستند و می توانند در زمینه های مختلفی چون بومگردی، اکوتوریسم و ... فعال باشند.

جهانشاهی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند با برنامه‌ریزی و جذب حمایت مالی در کنار افزایش مشارکت مردم زمینه گردشگری را در بخش های مختلف فراهم سازد، تاکید کرد: این امر بازوی همراهی کننده نهاد های دولتی مانند میراث فرهنگی خواهد بود که در نهایت به تقویت فروش و توسعه صنایع دستی منجر می شود.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی دیگران دارند که این نقش قطعاً در آینده بیشتر نی زخواهد شد، بیان کرد: باید از این تشکل ها حمایت کرد.

کد خبر 4489780

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدیشهر میراث فرهنگی سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

شهردار مشهد گفت:یکی از سیاست‌های مدیریت شهری، واگذاری برنامه‌های مناسبتی به مردم و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدرضا قلندر شریف شامگاه _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای شهری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مدیریت شهری، واگذاری برنامه‌های مناسبتی به مردم و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد است.

وی افزود: ارزشمندی کارها در مشهد به این است که این خدمات به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه می‌شود؛ یکی از مسائل برند شده در مشهد موضوع استقبال از بهار و جشنواره‌هایی است که در ایام نوروز شکل می‌گیرد.

شهردار مشهد ادامه داد: جانمایی خاص المان‌های نوروزی توقعات را از مدیریت شهری در مشهد بالابرده است، اظهار نظر واقعی زائران و مجاوران بر این است که مشهد در ایام بهار نشاط و سرزندگی خاصی را برای آنان به وجود می‌آورد.

قلندر شریف خاطرنشان کرد: مدیران ارشد ملی و استانی بارها در سال جاری از اقدامات ویژه که در حوزه استقبال از بهار شکل گرفته بود؛ قدردانی کرده‌اند.

وی در پایان گفت: جانمایی ۱۱۰۰ المان گل، ۱۴ جشنواره ویژه در گستره شهر، جانمایی ۷۰۰ المان هنری در ۳۵۰ نقطه و جشنواره هنرهای نوری که جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کرده، از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری در استقبال از بهار بود.

کد خبر 747998

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه