Web Analytics Made Easy - Statcounter

باهوشیاری و همکاری به موقع نقشه یک زن جوان برای بازی گرفتن احساسات پاک شهروندان و کلاهبرداری‌های حیله گرانه او لو رفت.

گزارش خبرنگار ما به نقل از فرمانده انتظامی مشهد حاکی است: در پی گزارش‌های مردمی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که زنی جوان به همراه دو فرزند خردسالش با ترفندی حیله گرانه در محدوده بلوار ابوطالب و شفا از شهروندان کلاهبرداری می کند، مأموران سرکلانتری هفتم پلیس مشهد برای پیگیری سریع پرونده وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اکبر آقا بیگی افزود: تیم‌های دایره تجسس کلانتری شفا در تحقیقات اولیه این پرونده با توجه به سرنخ‌های موجود دریافتند که این زن ۳۰ ساله که همسرش شغل آزاد و پردرآمدی هم دارد، با نقشه‌ای از قبل طراحی شده، مقداری مایع قرمز رنگ (شبیه خون) در گوش یکی از کودکان دو و یا پنج ساله‌اش ریخته و سپس با مراجعه به در منازل مسکونی شهروندان، خود را همسایه همجوار آنان معرفی می‌کند.

این زن جوان در ابتدا درخواست گوشی تلفن همراه برای تماس تلفنی با همسرش می‌کند تا هرچه زودتر کودکش را به بیمارستان ببرد، اما او به شماره تلفنی زنگ می‌زند که در دسترس نبوده و با این ترفند و گریه و زاری و به بازی گرفتن احساسات پاک شهروندان، مبالغی وجه نقد به عنوان قرض از آنان گرفته تا بتواند فرزند خود را به مرکز درمانی برساند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران دایره تجسس کلانتری شفا پس از ترسیم چهره متهم، او را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در منزل مسکونی‌اش واقع در منطقه خواجه ربیع مشهد دستگیر کردند.

وی با اشاره به این که متهم با این ترفند در مواردی تا مبلغ یک میلیون تومان نیز از شهروندان پول گرفته است، گفت: تحقیقات از این زن که ادعا می‌کند همسرش و هیچ یک از اعضای خانواده‌اش از این کار او مطلع نبوده‌اند، ادامه دارد.

دستگیری سارق شبانه خودرو  در طرق

سرهنگ آقا بیگی همچنین با اعلام خبر دستگیری عامل سرقت‌های شبانه خودرو در شهرک طرق و سیدی مشهد به خبرنگار ما گفت: با دریافت گزارش سرقت‌های شبانه در این محدوده، تیم‌های دایره تجسس کلانتری طرق طرح تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دادند و در قالب اکیپ‌های پوششی وارد عمل شدند. وی افزود: پلیس در مرحله اول این عملیات ضربتی، گرداننده باند سرقت خودرو را در حالی که با یک خودروی سواری سرقتی، برای اوراق کردن یک خودروی پراید مسروقه دیگر به زمین‌های کشاورزی منطقه طرق آمده بود، دستگیر

کرد. این متهم ۳۶ ساله در اعترافات اولیه خود تاکنون به ۶ فقره سرقت خودرو اعتراف کرده که جست‌وجوهای پلیسی برای دستگیری همدست فراری او ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: مأموران دایره تجسس کلانتری طرق در این عملیات همچنین زن و مرد جوانی که عامل سرقت وسایل و قطعات بودند را دستگیر کردند. این دو متهم که به موادمخدر اعتیاد دارند و مرتکب ۵ فقره سرقت شده‌اند، در اعترافات اولیه خود بیان داشتند که خودروی سواری را از غرب مشهد سرقت کرده‌اند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دستگیری شیاد زن کلاهبردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا،  ابوالفضل نیکوکار در این باره گفت: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‌ها، تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان و غیر آن شود، که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقاء هماهنگی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات، جلساتی برگزار شده است که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶/۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهروندان مراقب این مدل از کلاهبرداری پر رونق باشند | فیلم
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد