Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ویژگی‌های مشترک دانشگاه و حوزه سکولار این است که اعتباری برای عدالت اجتماعی قائل نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن رحیم‌پور ازغدی عصر امروز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: همچنان که اتحاد میان نیروهای البته در اقلیت حوزه و دانشگاه مبنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرار گرفت امروز نیز این اتحاد و وحدت میان حوزه و دانشگاه امری ضروری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دانشگاه و حوزه سکولار امروز باید مورد بررسی قرار گیرند؛ در دانشگاه سکولار صرفا روش تجربی مورد استناد قرار می‌گیرد و به تمامی مسائل علمی نگاهی غیردینی و سکولار و دنیوی صورت می‌گیرد.

رحیم پور ازغدی همچنین با اشاره به حوزه سکولار نیز بیان کرد: حوزه سکولار اعتنایی به عدالت اجتماعی ندارد و خود را جدا از بطن جامعه تعریف می‌کند و از ویژگی‌های مشترک میان دانشگاه و حوزه سکولار این است که فاصله طبقاتی برای آنها اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: دانشگاه و حوزه سکولار، انقلاب را امر و پدیده‌ای تاریخی و دارای تاریخ مصرف معرفی می‌کنند که اتفاق افتاده و به پایان رسیده است و ایده آنها این است که به نحوی عمل می‌کنند که در آینده نامی از انقلاب باقی نمی‌ماند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: افزایش تعاملات فیمابین و همچنین انجام اصلاحات گسترده درونی از جمله اقداماتی است که دانشگاه و حوزه باید آن را از درون خود شروع کنند.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید بر مشترکات میان یکدیگر تاکید کنند و نقد درون گفتمانی را به عنوان محور، مبنا و اساس قرار دهند و از مواردی که تفرقه انگیز است نیز اجتناب کنند.

منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۳۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود