Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین گنجی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این افراد در قالب 300 موسسه بخش خصوصی ساماندهی شده اند و بی سوادان را در محلات مختلف شناسایی و آموزش می دهند.
وی بیان کرد: سهیمه استان اردبیل برای سال جاری باسواد کردن 9 هزار و 996 نفر می باشد که در دوره های مختلف انتقال ، تحکیم و سوادآموزی باسواد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعداد سهمیه مشخص شده برای ارائه آموزش در دوره انتقال و تحکیم به صورت 100 در صد و 74 درصد از سهمیه دوره سوادآموزی در سالجاری تحت پوشش قرار گرفته است.
گنجی گفت:به طور میانگین 86 درصد از حجم سهمیه ابلاغی برای باسوادی استان تحت پوشش قرار گرفته است.
وی افزود: آموزشیاران علاوه بر سوادآموزی دوره های مختلف مهارت آموزی ، آموزش مقدماتی رایانه ، مهارت های زندگی، ایجاد حلقه های کتابخوانی وتوانمندسازی زنان و دختران عشایر را برای جامعه هدف سوادآموزی ارائه می کنند.
وی شناسایی اسمی بی سوادان را یکی از برنامه های راهبردی حوزه سوادآموزی استان عنوان کرد و گفت: شناسایی اسمی بی سوادان در محلات مختلف با هدف استخراج دقیق تعداد بی سوادان و ارائه خدمات آموزشی به آنان انجام می شود.
گنجی با اشاره به کتاب های مورد استفاده برای آموزش بی سوادان گفت: محتوای کتاب ها متناسب با شرایط جغرافیایی، محل زندگی و شغل سوادآموزان تالیف می شود تا جذابیت بیشتری داشته باشد.
وی افزود: دفتر تحقیق و تالیف وزارت آموزش و پرورش همه ساله محتوای کتاب های مورد تدریس را به روز رسانی می کند.
او بیان کرد: در سال تحصیلی جاری کتاب هایی با محتوای کشاورزی درمناطق روستایی و عشایر استان به صورت آزمایشی تدریس می شود.
معاون سوادآموزی استان گفت: رتبه سوادآموزی استان در بین استان های کشور در جامعه هدف 10 الی 49 ساله در ردیف 23 قرار گرفته است.
3006/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان های کشور جامعه زنان مهارت های زندگی وزارت آموزش و پرورش جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «قلمروزدایی علم و دین» تألیف گریگور داوس به تازگی با ترجمه جواد درویش آقاجانی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

پروفسور گریگور داوس (زاده ۱۹۵۷)، استاد دانشگاه نیوزلند است که در زمینه فلسفه دین مدرک دکتری دارد. هدف این کتاب، تحلیل منازعه «علم و دین» از طریق توسعه رویکردهای ممکن به روابط بین آن‌ها و همچنین توسعه مفهومی علم از یک سو و دین از سوی دیگر است. کتاب در مقابل مدل‌های ساده‌تر از روابط علم و دین، مدل پیچیده‌تری را پیشنهاد می‌دهد که شامل چهار بُعد برای پرداختن به رابطه علم و دین است و عبارت‌اند از: بُعد شناختی، غایت‌شناختی، نهادی و معرفت‌شناختی، بُعد شناختی به محتوای گزاره‌های علمی و دینی می‌پردازد. بُعد غایت‌شناختی به اهداف مندرج در علم و دین اختصاص دارد. بُعد نهادی شامل بررسی رابطه علم و دین از طریق سازمان‌های اجتماعی مرتبط با آن‌هاست. بُعد معرفت‌شناختی هم به صورت‌های مختلف معرفت، زبان و منابع دانش می‌پردازد.

مجموعه بن‌مایه‌های کمبریج تا به‌حال در ۲۵ سرفصل موضوعی مختلف منتشر شده است. سرفصل موضوعی فلسفه این مجموعه در ۱۵ شاخه و تاکنون ۲۲۸ کتاب تقدیم جامعه علمی کرده است. همچنین در سرفصل موضوعی دین نیز ۸ شاخه مختلف مورد توجه قرار گرفته و ۸۱ کتاب منتشر شده است. همان‌طور که گفته شد در شاخه فلسفه دین تا به حال ۳۱ کتاب منتشر شده است که در حال حاضر ترجمه ده کتاب از آن مجموعه به فارسی عرضه شده است.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر «معنای زندگی»، «علم و دین»، «خداباوری»، «تکثرگرایی» و «مسئله‌های شر و رنج» که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند. به هر روی، انتشار کارهای متنوعی در سال‌های اخیر در فضای فکری فلسفه دین ایران ستودنی است. مجلات، کتاب‌ها، مقالات و رساله‌های دانشجویی مختلف در کنار برگزاری رویدادهای علمی و پژوهشی متنوع، اگر چه سرمایه‌ای خوب هستند اما ناکافی برای تحقیقات بیشتر و کامل‌تر در آینده است.

این کتاب با ۱۲۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090175 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل