Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:09:21 GMT

انسجام بین بخشی لازمه تدوام طرح نماد خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۴۳۱۹۶

انسجام بین بخشی لازمه تدوام طرح نماد خواهد بود

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، 'یدالله موحد' در نشست پروژه نماد افزود: منظور از نماد، مجموعه نظام یافته ای از خدمات و برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی - اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله بموقع و موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان ادامه داد: هدف کلی این طرح، تامین و ارتقای مراقبت های اجتماعی از دانش آموزان مدارس با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور است که در چارچوب همکاری های بین بخشی تعریف و تبیین شده است.
رئیس شورای قضایی استان کرمان با تاکید بر اینکه شورای نماد باید با ریاست استاندار و همکاری بین بخشی برگزار شود افزود: چنانچه انسجام لازم در این زمینه شکل نگیرد و دستگاه های حمایتی وارد نشوند پروژه به سرانجام نخواهد رسید.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: محور و مجری نماد آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها نیز همکار و دستگاه قضایی ناظر بر پروژه است.
** استقرار نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان از طریق مشارکت بین بخشی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی - ایرانی در 243 مدرسه استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، بیان کرد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از سال 96 ابلاغ و در 12 مدرسه استان (شش مدرسه در بم و شش مدرسه در ناحیه 2 کرمان) اجرا شده است.
محمدباقر اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از سه هزار و 334 دانش آموز در قالب طرح نماد مورد غربالگری قرار گرفتند، افزود: افسردگی و مباحثی همچون اضطراب بین دانش آموزان و غیره از نتایج حاصل از این طرح بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: امسال بعد از شناسایی مشکلات دانش آموزان بحث ارجاع آنها به نهادهای همکار مطرح و مورد توجه است، ضمن اینکه سال گذشته 11 نفر عضو شورای سیاست گذاری پروژه نماد بودند و امسال این تعداد به 15 عضو رسیده است.
وی با بیان اینکه در برخی موارد، نیاز به مداخله فوری و اورژانسی وجود دارد، تصریح کرد: سال گذشته سفیران و مربیان نماد انتخاب، آموزش های استانی ارائه و جلسه کمیته علمی نماد نیز تشکیل شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: امسال کلیه مدارس راور مشمول طرح نماد شده اند و مجموعا 243 مدرسه زیر چتر نماد قرار دارند که از این تعداد به 130 مدرسه جهت انجام غربالگری و ارائه آموزش های ارتقایی اعتبار تخصیص داده خواهد شد و 113 مدرسه نیز در کرمان و بم صرفاً آموزش های ارتقایی را دریافت خواهند کرد.
وی گفت: آنچه امسال مد نظر است آمادگی نهادهای همکار است که به عبارت دیگر؛ نهادهای مجری باید در تمام ابعادی که باید خدمات روانی، اقتصادی، درمانی و غیره ارائه شود همکاری لازم را داشته باشند.
** در قالب طرح نماد، جهت کاهش آسیب های اجتماعی گام برمی داریم
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: طبق اسناد بالادستی آموزش و پرورش که به نوعی نقشه راه هستند، توجه ویژه ای به مدرسه شده است.
احمد اسکندری نسب با اشاره به اینکه باید تمام برنامه ها، امکانات و نیروی انسانی را به مدرسه و دانش آموزان معطوف کنیم، تاکید کرد: جامعه هدف ما دانش آموزان هستند زیرا آینده سازان کشور در مدارس تربیت شده و تعلیم می بینند.
وی همچنین با بیان اینکه طرح نماد بسیار جامع است و باید در تمامی مدارس سطح استان اجرا شود، افزود: سال گذشته نماد به صورت آزمایشی اجرا و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شد، امسال هم این طرح به طور گسترده تر در راور، کرمان و بم اجرا می شود و سایر شهرستان های استان نیز سال های آینده شاهد اجرای نماد خواهند بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان یادآور شد: استان کرمان هفت هزار و 600 مدرسه و 29 هزار کلاس درس دارد که حیطه بسیار گسترده ای است و هرچند که مدارس فاقد زیرساخت های مناسب هستند، اما تلاش می شود در قالب طرح نماد و با آموزش والدین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم.
3029
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری استان سبک زندگی مدرسه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت

معاون وزارت آموزش و پرورش از آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان اظهار کرد: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

وی افزود: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

پیش‌ثبت‌نام در مدارس غیردولتی با شهریه سال گذشته

ستادهای ثبت‌نام برای محدوده‌بندی مدارس باید همراهی کنند

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناظق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

ثبت‌نام سایر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در دستورالعمل ثبت‌نام که به استان‌ها ابلاغ شده است، تسهیلگری درباره محدوده جغرافیایی به صورت شعاعی از مدرسه تأکید شده است.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود