Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند انقلابی و فعال فرهنگی سید محمد ساجدی در قم برگزار شد. ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،مراسم چهلمین روز ارتحال هنرمند انقلابی و فعال فرهنگی سید محمد ساجدی شامگاه پنج شنبه با حضور طلاب و و روحانیون ،فعالان فرهنگی استان و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم کلیپی درباره فعالیت های جهادی مرحوم ساجدی در مناطق محروم پخش شد، همچنین در حیاط مدرسه علمیه معصومیه نمایشگاه عکسی از فعالیت های جهادی مرحوم ساجدی برپا شده است.

مرحوم ساجدی علاوه بر فعالیت هنری، حضوری فعال در اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور نیز داشت و در روستاهای محروم استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان خدمات جهادی انجام می داد و ساخت مسجد، حسینیه، مدرسه، حمام و برگزاری کلاس های فرهنگی برای نوجوانان و جوانان روستا تنها گوشه ای از فعالیت جهادی این هنرمند انقلابی بود.

5 دستگاه اتوبوس از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان برای حضور در مراسم بزرگداشت مرحوم ساجدی در قم حضور پیدا کردند تا قدرشناسی خود را ابراز کنند.   

سیدمحمد ساجدی گرافیست انقلابی در مسیر بازگشت از راهپیمایی اربعین امسال دچار سانحه رانندگی شد و به همراه همسر و دو فرزندش به دیار باقی شتافت.

این فعال فرهنگی در سال 1359 متولد شد و پس از تحصیل در هنرستان هنرهای تجسمی تهران، وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت، وی طراح گرافیک و از شاگردان نزدیک استاد مسعود نجابتی و از مؤسسان کانون هنر شیعه بود.

این‌گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردوهای جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد و به گفته دوستانش بسیار پرکار، بااخلاص و باصفا بود.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۴۴۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • نونزدهمین مراسم «شب کارگردان» برگزار شد/ آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا