Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام عزیز زاده مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک در خصوص صادرات این محصول گفت: با اعمال تحریم های بین المللی و محدودیت در نقل و انتقالات بانکی صادرات کاشی و سرامیک با مشکل زیادی مواجه شد ضمن اینکه مصوبات ارزی و تعدد آنها در هشت ماه اخیر عملا باعث شده که دیگر صادرات این صنعت در سال‌های اخیر به بدترین وضعیت خود برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیمان‌سپاری ارزی در حال حاضر اصلی‌ترین مشکل فعالان این حوزه است.

مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک اظهار داشت: هشت درصد صادرات ما به عراق و افغانستان بود در حالی که مبنای محاسبه ما ریال بوده و هیچ وقت قیمت دلاری حتی نمی‌دادیم اما این اجبار و دادن تعهد ارزی آن هم زمانی که هیچ ارزی دریافت نمی‌کنیم باعث شده که صادرکنندگان و تولید کنندگان ترجیح بدهند که فعلا از حضور در این بازارها خودداری کنند از طرفی دیگر رکود حاکم در ساخت و ساز فروش داخلی را به شدت کاهش داده است.

عزیززاده تصریح کرد: ما با وزارتخانه‌ها و مجلس مکاتبات فراوانی داشتیم که اگر در این حوزه کاری صورت نگیرد ما بازار عراق و افغانستان را از دست خواهیم داد. متاسفانه این‌قدر این تصمیم گیری‌ها زمان برد که ما دیگر بازاری که تا سال گذشته در این دو کشور داشتیم را امروز از دست داده‌ایم.

وی ادامه داد:  بیش از 4 هزار میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری شده اما تعلل در تصمیم گیری و بروکراسی اداری خیلی راحت به ما ضربه زد.

عزیززاده خاطرنشان کرد: اکنون بیشتر کارخانه‌های کاشی و سرامیک با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند امروز چشم امید این صنعت فقط به صادرات است این درحالی است که ما نه دیپلماسی اقتصادی قوی داریم و نه حمایت‌های لازم از سوی دولت صورت می‌گیرد فقط به ظاهر در بخش‌های مختلف شعار می‌دهند که از صادرات حمایت می‌کنیم اما عملا هیچ اتفاقی صورت نمی‌گیرد به طور مثال اکنون چند سال است که مشوق‌های صادراتی را پرداخت نکرده‌اند و صادرات ما در مهر و آبان نزدیک به صفر شده است.

وی تصریح کرد: اگر مشکلات پیمان سپاری ارزی حل شود، بحث رقابت منفی صادرات به وجود می‌آید وقتی دولت از صادرات حمایت نکند و رایزنان بازرگانی ما بازارهای جدیدی برای ما پیدا نکنند همه برای حضور در عراق و افغانستان تلاش می‌کنند.

مدیر اجرایی انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک گفت: در سال 91 قیمت هر متر کاشی 4.5 دلار بود اما امسال به 2 دلار 30 سنت رسیده است در واقع همان بلایی که بر صنعت سیمان آمد سر تولید کاشی هم دارد می‌آید. متاسفانه در این صنعت آینده‌نگری صورت نگرفته و به هر کسی که درخواست احداث کارخانه داشت اجازه احداث دادند. همین وضعیت سبب شده 300 تا 400 هزار نفری که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند در خطر بیکاری قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: با توجه به حجم سرمایه گذاری و تولید در کشور تنها راه نجات این صنعت، صادرات است زیرا در شرایط رونق ساخت و ساز در داخل نیز ما باز هم مازاد تولید داریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دلار صنعت مشکلات راه نجات مشوق های صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در جلسه‌ای با حضور فعالان صنفی و اقتصادی استان ایلام که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ظرفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه در خدمت بخش تولید، سرمایه‌گذاری و صنعت قرار خواهد گرفت، اظهار کرد:‌ با توجه به سند تحول و تعالی دانشگاه و تأکید همیشگی دکتر طهرانچی مبنی بر حل مسئله در استان‌ها ظرفیت‌های دانشگاه در همه زمینه‌ها در خدمت توسعه استان قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری با مشارکت و حضور دانشگاه بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود. درب‌های دانشگاه همیشه برای توسعه ایلام باز بوده و به‌عنوان وظیفه ظرفیت دانشگاه در خدمت استان است. ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه در شهرستان مهران شامل مجتمع رفاهی و اقامتی و زمین مناسب و پارکینگ ۱۰ هکتاری با مشارکت فعالان اقتصادی و صنعتی استان در راستای ایجاد پایانه صادراتی با محور محصولاتی تولیدی استان شکل می‌گیرد.

اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان ایلام

یکی از تجار موفق و دبیر اتاق تعاون استان ایلام نیز گفت: اربعین فرصت مناسبی برای توسعه و معرفی استان است. مهم‌ترین اولویت استان باید رفع موانع اداری برای حضور سرمایه‌گذاران در استان باشد.

فرزاد فیض‌الهی بیان کرد: ورود دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه استان امیدبخش و مهم‌ترین اولویت فعلی استان ایجاد پایانه صادرات و برندسازی تولیدات استان است که این مهم با همکاری و محور دانشگاه آزاد اسلامی شکل خواهد گرفت.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه فعالان اقتصادی و صنفی ایلام به بیان مشکلات و سنگ‌اندازی‌های پیش روی صنعت استان و سرمایه‌گذاری اشاره و خواستار ورود دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به این مباحث شدند و رحیم لطفی عضو اتاق صنعت و معدن و از فعالان و کارآفرینان نمونه استان در حوزه تولید و صنعت آرد استان، یار حسین دینی پژو از کارآفرینان و عضو اتاق اصناف استان و کاظم اسماعیلی از فعالان اقتصادی و کارآفرین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است