Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پایگاه خبری آمریکایی دیلی 20 به نقل از دو مقام ارشددولتی گزارش دادکه طرح جان بولتون مشاورامنیت ملی کاخ سفید برای سوریه به منظور به چالش کشیدن ایران شکست خورد و به همین علت ترامپ دستور خروج کلی نیروهای آمریکایی از سوریه را داد.

گزارش روزشنبه این نشریه به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا حاکیست، مشاور امنیت ملی هدف های آمریکا در سوریه را توسعه داد تا ایران را به چالش بکشد اما ترامپ با این موضوع همراه نبود و ترکیه از فرصت برای اخراج واشنگتن از سوریه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بولتون درماه سپتامبر ماموریت دومی برای عملیات درسوریه اضافه کرد.علاوه برنابود کردن داعش، نیروهای آمریکامی بایست برای مدت نامشخصی در سوریه بمانند و ایران را مجبور به ترک سوریه کنند.
ترامپ هرگز از ایده ماندن در سوریه به علت حضور نیروهای ایرانی استقبال نمی کرد. مقامات دولتی مزبور گفتند که ترامپ تمایل داشت مبارزه با داعش را تحمل کند ودربهار امسال گفت که مایل است خیلی زود آمریکا را از سوریه خارج کند اما مشاوران او سرمایه سیاسی زیادی صرف کردند تا این تصمیم را عوض کنند.
به گزارش ایرنا، مقامات جمهوری اسلامی ایران گفته اند که حضور ایران در سوریه مستشاری بوده و به دعوت دولت این کشور صورت گرفته است در حالیکه دمشق بارها حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را اشغالگرانه و در حمایت از گروههای تروریستی خوانده است.
در ماه سپتامبر، بولتون که به عنوان یکی از تندروترین چهره های سیاست خارجی آمریکا شناخته می شود ، بطور موثر جنگ سوریه را با یک هدف جدید به پیش برد. وی در جریان مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تا زمانی که نیروهای ایرانی و شبه نظامیان مرتبط با این کشور خارج از مرزهای ایران هستند ما (سوریه را) ترک نخواهیم کرد.
برخی مقامات ارشد پنتاگون از هدف های ضد ایرانی بولتون در سوریه ناخشنود بودند.
چند روز پس از اظهارات بولتون، مقامات ارشد پنتاگون به کنگره اطلاع دادند که با این طرح همراه نیستند. سرتیپ 'اسکات بندیکت' از کارکنان ستاد مشترک در جلسه کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان گفت: در سوریه ، هدف ما شکست دادن داعش است .
سیاست بازبینی شده بولتون منجر به اظهارات علنی 'جیمز جفری' فرستاده وزارت خارجه در امور سوریه شد. اما مقامات گفتند که جفری برنامه ای را اجرا می کرد که فکر می کرد سیاست مورد تائید ترامپ است. وی در اواخر ماه سپتامبر گفت: رئیس جمهور می خواهد تا زمان خروج ایران و تحقق سایر شروط ، ما در سوریه باشیم.
برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه در امور ایران نیز گفت: ما در سوریه سه هدف داریم: شکست دادن داعش ، خارج کردن تمام نیروهای تحت کنترل ایران از سوریه و پیشبرد یک فرایند سیاسی بازگشت ناپذیر تحت قطعنامه 2231 سازمان ملل .
یک مقام ارشد دولتی گفت: بولتون و جفری بارها گفتند که نیروهای آمریکا برای مقابله با ایران در سوریه هستند؛ وزارت دفاع هرگز خواستار چنین ماموریتی نشده بود و ماموریت همواره شکست دادن داعش بود.
مقامات آمریکایی می گویند که ترکیه از ماموریت توسعه یافته بولتون و جفری به عنوان فرصتی برای ایجاد یک بحران سرنوشت ساز استفاده کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تهدید به تهاجم نظامی در شرق فرات کرد جایی که 2هزار نیروی آمریکایی در کنار نیروهای کُرد سوری مستقر هستند. اردوغان در تماس تلفنی 14 دسامبر به ترامپ گفت که ماموریت ضد داعش به پایان رسیده و منطق تداوم حضور نیروهای آمریکایی را مورد پرسش قرار داد.
اردوغان گفت که ترکیه می تواند در آینده تهدید داعش را مدیریت کند. یک مقام ارشد این جزئیات را تائید کرد. یک روز پس از این مکالمه ترامپ و اردوغان، یک مشاور ارشد اردوغان هشدار داد که توسعه ماموریت آمریکا در سوریه در حال تبدیل منطقه به صحنه دیگری برای بازی های نیابتی است.
یک مقام آمریکایی گفت که پنتاگون هنوز در حال مذاکره برای حفظ نیروی هوایی آمریکا در سوریه برای حمایت از نیروهای انگلیس و فرانسه است .
اروپام**1078**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بولتون سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حملات داعش در عراق شروع شد