Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به میانگین قیمت ۹ میلیون تومان برای هر متر مربع واحد مسکونی گفت: پرداخت تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانیی پاسخگویی ساخت و ساز در کلان شهر‌ها نیست. ایرج رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانیی پاسخگویی ساخت و ساز در کلان شهر‌ها نیست، بیان کرد: تسهیلات ۱۱۰ میلیون تومانی به انبوه‌سازان و توسعه‌گران با کارمزد ۱۸ درصد نمی‌تواند پاسخگوی ساخت ۴۰۰ هزار واحد باشد، متأسفانه در صورتی که توسعه‌گران و انبوه‌سازان نتوانند در زمان مقرر بازپرداخت تسهیلات را برگردانند، شامل جریمه ۳۰ درصدی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه افزود: با توجه به آنکه این واحد‌ها در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود، سود بانکی با سودی که یک سازنده و انبوه‌ساز در ساخت و نوسازی دریافت می‌کند برابری نمی‌کند.   دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۹ میلیون تومان است، گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر متر مربع ۹ میلیون تومان است و در مناطق جنوب شهر میانگین قیمت مسکن به ۵ تا ۶ میلیون تومان در هر متر مبع می‌رسد، بنابراین ساخت این واحد‌ها برای اقشار ضعیف جامعه با میانگین قیمت پنج میلیون تومانی هیچ توجیهی ندارد.
رهبر در خصوص بالا بودن میزان سود بانکی تسهیلات توضیح داد: به نظر می‌رسد که دولت برای اجرای این طرح خوب فکر نکرده و تأمین منابع مالی برای این طرح پاسخگو نیست و دولت نمی‌تواند با این میزان سود بانکی طرح را به خوبی اجرا کند.
وی یاد آور شد: دولت برای اجرای این طرح باید اراضی و یا زمین‌های رایگان همانند طرح‌های موفق در اختیار انبوه‌سازان و یا توسعه‌گران قرار دهد تا بخشی از مشکلات موجود در این حوزه برطرف شود.
دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطر نشان کرد: در طرح مسکن مهر میانگین بازپرداخت تسهیلات برای ۴ درصد بود و در آن دوران متقاضیان قادر به پرداخت این میزان سود بانکی نبودند، در این دوره چگونه متقاضیان می‌توانند هر متر مربع واحد مسکونی را با قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومانی بخرند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انبوه سازی ساخت و سازی بافت فرسوده باز آفرینی قیمت مسکن تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت