Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر که تعدیل منفی 90 درصدی را در سال مالی منتهی به پایان شهریور 97 تجربه کرده برای گریز از بحران به فکر فروش دارایی ها از جمله برج کوثر افتاده تا از این محل سود غیر عملیاتی و غیر قابل تکرار شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، صورت های مالی حسابرسی شده برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 97، سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر نشان می دهد عملکرد این شرکت با تعدیل منفی 90 درصدی در سود هر سهم همراه بود و بر این اساس سود خالص هر سهم از 343 ریال در سال مالی قبل به 36 ریال کاهش ییافته و شرکت  با افت 5 درصدی سود انباشته مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وتوس که با سرمایه 90 میلیارد تومانی در بورس تهران حضور دارد، در حالی که با کاهش 48 درصدی موجودی نقد و همچنین افت 22 درصدی دریافتنی های تجاری و کاهش 15 درصدی دارایی های ثابت مواجه شده ، به صرافت فروش املاک خود از جمله برج کوثر و یکی از زمین های شرکت در اطراف حرم خبر داده و این اقدام را موجب رشد سود دانسته است.

البته فروش این برج نیز منوط به داشتن خریدار دست به نقد بوده و در شرایط رکود حاکم بر بخش مسکن فروش این برج به نظر کار آسانی نمی رسد و البته نگهداشتن آن نیز هزینه های را بر صورت های مالی این شرکت خواهد داشت.

سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر در دوره مالی 9 ماهه منتهی به 97/03/31 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 5 ریال زیان شناسایی کرده این در حالیست که این شرکت در مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم 382 ریال سود محقق کرده بود بنابراین می‌توان گفت این شرکت در این دوره ضمن به ثبت رساندن افزایش سرمایه 33% مبلغ ۴,۴۹۳میلیون ریال زیان محقق کرده است.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی که چند هفته قبل اعلام کرده بود قصد دارد نیمکت بارسلونا را در پایان فصل جاری ترک کند حالا تصمیم گرفته است که در فصل آینده هم به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد و شرایط خاصی را برای مدیران این باشگاه مشخص کرده است.

تاکید این مربی جوان روی حفظ ستاره‌هایی است که در حال حاضر در این تیم حضور دارند و از سوی دیگر از مدیران این باشگاه خواسته است که چند بازیکن بزرگ از جمله برناردو سیلوا از منچسترسیتی را به خدمت بگیرد.

با این حال شرایط مالی نه چندان خوب بارسلونا باعث شده است که کار مدیران این باشگاه برای جذب بازیکنان جدید و در زمینه فرپلی مالی دشوار باشند و روزنامه اسپرت تاکید کرده است که آنها چاره دیگری جز اینکه حداقل یکی از ستاره‌هایشان را در تابستان به فروش برسانند ندارد.

رونالد آرائوخو بازیکنی است که پیشنهادی بسیار جذاب از بایرن مونیخ دریافت کرده است اما ژاوی تاکید دارد که او باید در این تیم بماند. به این ترتیب انتظار می‌رود که ستاره‌ای از این تیم که قرار است به فروش برسد یک نفر از بین فرانکی دی یونگ و رافینیا باشد.

دیگر خبرها

  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز