نخستین حضور پولاد کیمیایی در جشنواره فیلم فجر در مقام کارگردان
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۸۴۵۰
خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی "معکوس" نخستین تجربه کارگردانی "پولاد کیمیایی" برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است. این فیلم شاید بتواند شانسی را برای دریافت سیمرغ برای خود دست و پا کند.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "معکوس" نخستین تجربه کارگردانی "پولاد کیمیایی" برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
"پولاد کیمیایی" بازیگر سینما و تلویزیون این روزها مراحل پس از تولید فیلم سینمایی "معکوس" نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می گذارد. وی که بعد از سالها حضور در سینما هنوز نتوانسته افتخاری از جشنواره فیلم فجر به دست آورد این بار می خواهد برای کسب سیمرغ در قامت کارگردان با سایر رقبا رو در رو شود.
البته کیمیایی تاکنون دو بار برای بازی در فیلم های "حکم" به کارگردانی "مسعود کیمیایی" و "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی نامزد سیمرغ بلورین جشنواره شده اما هنوز نتوانسته به عنوان برگزیده جشنواره از سوی داوران معرفی شود.
ترکیب بازیگران فیلم معکوس ترکیب متنوع و جالب توجهی است. در این بازیگرانی از دو نسل متفاوت از سینما به ایفای نقش می پردازند که همین شاید عاملی برای جذابیت اثر باشد.
اکبر زنجابپور، بابک حمیدیان، شهرام حقیقت دوست، لیلا زارع و علیرضا کمالی نام بازیگرانی است که تاکنون از سوی گروه سازنده به عنوان هنرپیشگان اصلی معکوس معرفی شده است.
شهرام حقیقت دوست بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون همواره کارنامه درخشانی از خود در تئاتر به جا گذاشته و آثار به یادماندنی را در عرصه تلویزیون بازی کرده است اما تاکنون توانسته به موفقیت بزرگ سینمایی دست پیدا کند.
"لابی" به کارگردانی "محمد پرویزی"، "جاده باریک میشود" به کارگردانی "مصطفی تقی زاده"، "عطر داغ" ساخته "علی ابراهیمی" و "معکوس" نخستین ساخته پولاد کیمیایی نام چهار اثری است که حقیقت دوست با آنها به فجر امسال چشم دوخته است.
بابک حمیدیان دیگر بازیگر این فیلم تاکنون پرکارترین بازیگر سال 97 محسوب می شود."بابک حمیدیان" را می توان موفقترین بازیگر سینمای ایران پس از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر دانست. حمیدیان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با چهار فیلم پرکارترین بازیگر جشنواره شد.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: پولاد کیمیایی اخبار سینما بابک حمیدیان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره آسمون، اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت بادبوم ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان در خانه هنرمندان برگزار شد.
ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به آغاز فعالیت بادبوم در سال ۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم برای اینکه این سالها با ما ساختند درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و اضافه کرد: امروز آغاز رسمی جشنواره «آسمون» است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوا برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال خواهد بود.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزییات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و آثار ارزانقیمت شروع کردهام. کسانی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، از خودشان و تجارب و خاطراتشان شروع کنند.
وی اضافه کرد: تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد. یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید چوم همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
وی به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید. موضوعاتی که جزییات قابل لمسی از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برآمده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان «بیست و یک روز بعد» تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم. من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم «بیست و یک روز بعد» که قصه ای واقعی داشت را ساختم که درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضران گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید، بنویسید این کار برای شما تولید داستان میکند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
وی در پایان بیان کرد: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یاد بگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.
کد خبر 6090133 عطیه موذن