Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - فرماندار هريس گفت: با توجه به علاقه قشر دانش آموخته براي اشتغال در ادارات دولتي و محدود بودن مشاغل دولتي، روز به روز بر آمار بيکاران دانش آموخته اين شهرستان افزوده مي شود.

به گزارش ايرنا، علي محمودي روز دوشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان در سالن کنفرانس خانه معلم افزود: اين موضوع به علت ناکافي بودن اطلاعات قشر دانش آموخته در مورد ايجاد اشتغال و درآمدزايي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: براي مقابله با معضل بيکاري لازم است آموزش و پرورش با همکاري مرکز فني و حرفه اي اين شهرستان با برگزاري کلاس هاي عملي و بکارگيري مربيان مجرب و توانمند سازي دانش آموزان، تفکر توليد شغل و اشتغال زايي را در آنها ايجاد کنند.
فرماندار هريس با اشاره به تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان فني و حرفه اي براي برگزاري دوره ايران مهارت، يادآوري کرد: رشته هاي مهارتي مورد آموزش اين دوره با توجه به نيازسنجي که از دانش آموزان منطقه انجام شده است از ماه آينده برگزار مي شود.
محمودي از اعضاي شوراي آموزش و پرورش اين شهرستان خواست با تشکيل گروهي متشکل از اعضاي اين شورا به صورت ميداني در مدارس حضور يافته و از نزديک به بررسي مشکلات دانش آموزان و دبيران منطقه بپردازند.
وي افزود: جلسات مربوط به آسيب هاي اجتماعي که براي دانش آموزان و به ويژه اولياي آنها در مدارس منطقه تشکيل مي شود بايد با هماهنگي تيم تخصصي اداره بهزيستي و کاملا هدفمند برگزار شود.
فرماندار هريس گفت: هدايت تحصيلي و به دنبال آن انتخاب رشته، آينده دانش آموزان را رقم مي زند بنابراين اين امر بايد با جديت کامل و مبتني بر واقعيات جامعه و به صورت کارشناسي انجام شود.
محمودي با اشاره به ايجاد اردوگاه دانش آموزي در منطقه گردشگري ساپلاق افزود: با توجه به توافق اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با آموزش و پرورش هريس، اين اداره آمادگي کامل براي واگذاري اين مرکز گردشگري را براي ايجاد اردوگاه دانش آموزي دارد.
امام جمعه هريس نيز در اين جلسه گفت: اين شهرستان از معدود مناطقي است که داراي فضاي آموزشي کافي نسبت ساير مناطق استان است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي افزود: براي پيشبرد اهداف آموزشي و پرورشي کشور، مقابله با فساد و بزهکاري و افزايش فرهنگ عمومي لازم است کليه نهادها و سازمان ها با آموزش و پرورش همکاري تنگاتنگي داشته باشند چرا که اين نهاد تاثيرگذارترين نهاد کشور است.
وي به معضل بي سوادي اشاره کرد و اظهار داشت: فرزندان امروز پدران و مادران آينده هستند که نسل بعد را پرورش خواهند داد بنابراين بي سوادي اوليا ضربات جبران ناپذيري را بر روند تربيت فرزندان وارد مي کند.
حجت الاسلام احمدي ادامه داد: براي پيشگيري از بي سوادي بايد براي اوليا دانش آموزان بازمانده از تحصيل و جذب اين دانش آموزان جلسات و کارگاه هاي توجيهي برگزار شود.
مدير آموزش و پرورش هريس نيز در اين جلسه از هماهنگي اين اداره با اداره نوسازي براي جايگزيني بخاري هاي گازسوز با بخاري هاي هرمتيک در تعدادي از مدارس روستايي، شروع عمليات تعمير مدرسه امام(ره) براي انتقال اداره و درخواست از اداره کل آموزش و پرورش استان براي راه اندازي درمانگاه فرهنگيان در اين شهرستان خبر داد.
منصور سام پور با اشاره به دو شيفته بودن مدرسه زينب کبري بخشايش افزود: با توجه به اينکه در اين شهر فضاي آموزشي کافي وجود ندارد، امکان تک شيفته کردن اين مدرسه در سال تحصيلي جاري ميسر نيست اما يکي از خيران ساخت مدرسه 6 کلاسه را متعهد شده که با احداث آن مشکل دوشفته بودن اين مدرسه حل مي شود.
وي به آمار بازماندگان از تحصيل اين شهرستان اشاره کرد و از دهياران و ائمه جماعت خواست براي ريشه کن کردن اين معضل با آموزش و پرورش همکاري کنند.
رئيس آموزش و پرورش هريس گفت: در جلسه اي با مدير کل نوسازي مدارس استان و بازديد کارشناسان اين اداره از سالن ورزشي شهيد فهميده، مقدمات لازم براي تعويض کفپوش اين سالن فراهم شده است.
سام پور ادامه داد: طبق تعهد يکي از خيرين بخشايش، کار احداث ساختمان کتابخانه عمومي اين شهر در ايام دهه فجر امسال آغاز مي شود.
شهرستان هريس با حدود 70 هزار نفر جمعيت در 70 کيلومتري تبريز، مرکز آذربايجان شرقي قرار دارد.
7227/8023/3077
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم

اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در راستای گرامیداشت هفته معلم طی برنامه‌ای از معلمان بالای ۸۰ سال زنجان در دبیرستان ماندگار شریعتی تقدیر و تجلیل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه یکشنبه آموزش و پرورش استان زنجان طی برنامه‌ای از معلمان بالای 80 سال در دبیرستان ماندگار و قدیمی شریعتی واقع در چهارراه سعدی تقدیر و تجلیل کرد.

آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این برنامه اظهار داشت: توجه به وزارت آموزش و پرورش باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که صاحبان آینده انقلاب همین دانش‌آموزان فعلی هستند.

.

وی با بیان اینکه باید به تربیت دانش آموزان در کنار آموزش آن‌ها جدی گرفته شود، گفت: هرچقدر به وزارت آموزش و پرورش بها بدهیم قطعاً در خصوص تربیت نسل جدید موفق خواهیم بود. اگر چه دشمنان در تلاش هستند که نسل جدید را نسبت به آینده ناامید کنند ولی قطعاً در این توطئه هم ناکام خواهد ماند.

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام والای معلم گفت: بنده افتخارم این است که شاگرد شما هستم. شما که یک عمر زندگیتان را در زمینه معلمی گذراندید.

وی گفت: ما همانند شاگرد قدر شما را می‌دانیم و یقین داریم امروز در حضور قرنی از تجربه، صداقت، فداکاری و تلاش مقدس هستیم و تمامی فرهنگ و اخلاق و تدین را مدیون شما اساتید هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • برای آموزش و پرورشی که سرپا نیست
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان