Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون اول رييس جمهوري با ابراز نگراني از پرداخت 900 هزار ميليارد تومان يارانه هاي آشکار و پنهان در کشور بر اراده جدي براي حل اين معضلات تأکيد کرد و گفت: دستگاه ها قطعاً براي حل مشکلاتي از اين دست بايد به دنبال استفاده از فرصت ارتباط با دانشگاه ها باشند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري امروز- دوشنبه- در جلسه گزارش عملکرد خوشه هاي مشورتي دانشگاه هاي کشور، با اشاره به مشکلات و چالش‌هاي پيش روي کشور بر همکاري دانشگاه و نخبگان با دولت به منظور مقابله با چالش‌هاي موجود تأکيد کرد و گفت: دولت آمادگي و عزم جدي دارد تا از ظرفيت و توان دانشگاه براي حل مشکلات کشور استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگيري خاطرنشان کرد: اگر گزارش هايي که خوشه هاي مشورتي دانشگاه ها به دستگاه هاي اجرايي ارائه مي کنند مورد استفاده قرار بگيرد، قطعاً شانس موفقيت طرح ها به دليل حمايت همزمان دولت و نخبگان دانشگاهي افزايش خواهد يافت.
معاون اول رييس جمهوري با بيان اينکه در شرايط کنوني و اعمال تحريم هاي ظالمانه و يکجانبه آمريکا بر پيچيدگي در حل مشکلات افزوده شده است، افزود: قطعاً حل مشکلات موجود در حوزه حقوق شهروندي، سرمايه اجتماعي و اقتصاد پولي و بانکي با کمک نخبگان جامعه ميسر است.
وي با قدرداني از روساي دانشگاه ها و اساتيد حاضر در خوشه هاي مشورتي که با دغدغه نسبت به حل مشکلات کشور وارد عرصه شده اند تا راهکارهاي اجرايي براي عبور از بحران ها ارائه دهند، بيان کرد: با وجود محدوديت ها و برخي موانع ساختاري، دولت تلاش مي کند تا علاوه بر استفاده از نظرات ارائه شده ارتباط دستگاه هاي اجرايي با نهاد دانشگاه را تقويت کند.
معاون اول رييس جمهوري در اين جلسه با تأکيد بر اهميت موضوع سرمايه اجتماعي و نقش نخبگان و دانشگاهيان در بازسازي اعتماد و اميد مردم اضافه کرد: احياي سرمايه اجتماعي و مقابله با آسيب هاي اجتماعي که امروز حساسيت ها نسبت به آن دو چندان شده نيازمند همکاري جدي محافل علمي و حاکميتي در کشور است.
جهانگيري يادآور شد: اين موضوع از چنان اهميتي برخوردار است که هر 5- 6 ماه در حضور رهبر معظم انقلاب جلسه اي با حضور روساي قوا و مسئولان حوزه هاي اجتماعي کشور برگزار و تصميمات لازم در اين خصوص اتخاذ مي شود که انشاء الله خروجي اين جلسات جلوگيري از روند رو به رشد آسيب هاي اجتماعي خواهد بود.
** با بازگشت ثبات به اقتصاد کشور، تمرکز دولت بر موضوع توليد است
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه هاي اخير براي مهار تلاطم قيمت ارز که از ابتداي سال آغاز شده بود، گفت: دولت پس از ايجاد آرامش در بازارهاي اقتصادي تمام تلاش خود را در هفته هاي آينده بر روي موضوع توليد متمرکز خواهد کرد تا کشور از بابت درآمدهاي ارزي و رفع نيازهاي داخلي با مشکل مواجه نشود.
جهانگيري يکي از چالش هاي مهم پيش روي کشور را وضعيت صندوق هاي بازنشستگي خواند و با بيان اين که دولت نمي تواند به وضعيت موجود و پرداخت 80 هزار ميليارد تومان کمک به اين صندوق ها ادامه دهد، خواستار تدوين برنامه اي جديد از سوي دانشگاهيان در اين زمينه شد.
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه پيرامون کاهش ماليات شرکت ها از 25 درصد به 20 درصد، گفت: برخي نسبت به کاهش درآمدهاي دولت در صورت اتخاذ اين تصميم هشدار مي دهند اما در دولت اصلاحات ميزان ماليات ها از 54 درصد به 25 درصد کاهش يافت، اما درآمدهاي دولت بالاتر رفت. بنابراين وزارت اقتصاد و دارايي با هم انديشي دانشگاهيان بايد در اين زمينه برنامه ريزي لازم را انجام دهند.
جهانگيري با اشاره به اين که مشکلات اقتصادي کشور در سال هاي متمادي گذشته يکسان بوده و شناخت کاملي نسبت به آنها وجود دارد، افزود: اگر ما در حل مشکلاتي نظير کاهش بهره وري يا اصلاح قيمت حامل هاي انرژي ناموفق هستيم، دليل آن اين بوده که يا راه حل خوب و اجرايي نداشته ايم و يا نتوانسته ايم راهکارهاي علمي را به خوبي اجرا کنيم.
** بانک مرکزي در آرامش طرح اصلاح نظام بانکي کشور را اجرا خواهد کرد
در اين جلسه «عبدالناصر همتي» رئيس کل بانک مرکزي با اشاره به اين که مهمترين بحث در جلسات ستاد اقتصادي سران قوا ساماندهي بازار پول و ارز در کشور است بر تعهد بانک مرکزي بر حفظ سپرده هاي مردم نزد بانک ها تأکيد کرد و گفت: بانک مرکزي در آرامش طرح اصلاح نظام بانکي کشور را اجرا خواهد کرد.
وي با بيان ديدگاه هاي خود در خصوص استقلال بانک مرکزي و جلوگيري از رشد پايه پولي کشور، بر لحاظ کردن شرايط ويژه کشور به ويژه در زمان تحريم از سوي دانشگاه ها و نخبگان در هنگام ارائه راهکارها تأکيد کرد.
فرهاد دژپسند وزير اقتصاد و دارايي نيز ورود عملياتي و موثر دانشگاه ها در مقوله برخورد با چالش ها را امري مبارک توصيف کرد و با استقبال از ديدگاه هاي ارائه شده از سوي دانشگاه ها، گفت: اولويت ما در شرايط امروز مقابله با تورم در عين توجه به مسأله سرمايه گذاري و رونق توليد و بهبود فضاي کسب و کار است.
منصور غلامي وزير علوم تحقيقات و فناروي نيز با اشاره به استقبال خوب دانشگاه ها براي همراهي با دولت، گفت: تأکيد رئيس جمهوري و معاون اول رئيس جمهوري بر ارتباط بيشتر وزارتخانه ها با دانشگاه بوده و اميدواريم اين همکاري ها به راه حل هاي مناسب به منظور مقابله با مشکلات منتج شود.
انصاري معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان امور اداري و استخدامي کشور نيز با اشاره به اهميت اصلاحات از نوع حکمراني خواستار تلاش براي برنامه ريزي بر اساس جامعيت در اصلاحات، کاهش مداخله دولت و نيز افزايش هماهنگي ميان قوا تأکيد کرد.
وي افزود: لايحه حقوق شهروندي در کميسيون لوايح نهايي شده و به زودي تقديم مجلس خواهد شد.
نيلي احمدآبادي، رئيس دانشگاه تهران نيز در اين جلسه با ارائه گزارشي از نحوه کار دانشگاه ها و اساتيد براي ارائه راهکار عملياتي به منظور مقابله با چالش هاي پيش روي کشور گفت: دانشگاه ها با مسئوليت پذيري، هر امري که به آنها ارجاع شود را در راستاي کمک به نظام و دولت قبول خواهند کرد.
بت شکن مسئول خوشه پولي و بانکي، از دانشگاه علامه طباطبايي با ارائه گزارشي از وضعيت نظام بانکي ايران خواستار اجراي سريع برنامه اصلاح و تعيين تکليف نظام بانکي کشور شد.
خليلي عراقي رئيس خوشه اقتصاد کلان، از دانشگاه تهران نيز با بيان ارتباط اخلاق و مسئوليت پذيري اجتماعي به مقايسه شاخص ها و عملکرد اقتصادي کشور در سال هاي اخير پرداخت و گفت: ما نيازمند بهبود روابط خارجي به ويژه با همسايگان، اصلاح قيمت حامل هاي انرژي، بکارگيري الگوي مشارکت خصوصي و عمومي، مقابله با فعاليت هاي سوداگرانه و اصلاح ساختار تخصيص يارانه ها هستيم.
رحمتي رئيس خوشه اقتصاد خرد از دانشگاه صنعتي شريف نيز با اشاره به موضوع اصلاح ساختار نظام مالياتي و نيز صندوق هاي بازنشستگي در کشور بر ادغام نظام مالياتي و رفاهي براي ارائه خدمات بهتر به جامعه تأکيد کرد و گفت: اگر اين دولت بتواند در خصوص قانون اصلاح نظام بازنشستگي و حفظ استقلال بانک مرکزي گام موثري بردارد از خود يادگاري خوب به جا خواهد گذاشت.
حاتمي رئيس خوشه سرمايه اجتماعي از دانشگاه اصفهان با اشاره به اهميت سرمايه اجتماعي در پيشبرد برنامه ها در حوزه هاي مختلف به آسيب هاي اجتماعي در کشور اشاره و راهکارهاي اين کارگروه به منظور افزايش اميد و اعتماد در جامعه را تبيين کرد.
ياوري رئيس خوشه حقوق شهروندي از دانشگاه شهيد بهشتي نيز با اشاره به مسأله عدم آگاهي و فهم مشترک نسبت به مفهوم، محتوا و قلمرو حقوق شهروندي در جامعه و مسئولان بر آموزش و ترويج حقوق شهروندي در سطح کشور تأکيد و خواستار مداخله رئيس جمهور بر اساس قانون اساسي در جاهايي شد که حقوق شهروندي نقض مي شود.
خانيکي، رئيس خوشه ارتباطات و رسانه از دانشگاه علامه طباطبايي نيز با ارائه گزارشي از حوزه فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، رسانه هاي تصويري و تلويزيون، مطبوعات و مراکز روابط عمومي دستگاه ها گفت: دستاورد اين خوشه مشورتي مي تواند به دولت براي ايجاد شتاب اجتماعي در ساز و کارها کمک کند. رسانه ها مي توانند با مديريت تقاضا علاوه بر راه اندازي دستگاه کند اداري به اجتماعي شدن دانشگاه ها نيز کمک کنند.
وي با اشاره به اينکه دولت دچار اختلال ارتباطي است و صدايش کمتر شنيده مي شود به نقش پيام رسان ها و شبکه هاي اجتماعي در فضاي مجازي در حوزه هاي مختلف اشاره کرد و افزود: امروز مرجعيت اطلاع رساني از رسانه هاي داخلي به رسانه هاي خارجي انتقال يافته و مطبوعات ايران با بحران نشر و مخاطب روبرو هستند و شاهد رقابت نابرابر ميان خبرگزاري هاي رسمي و غير رسمي هستيم.
در اين جلسه وزراي اقتصاد و دارايي، علوم تحقيقات و فناوري، رئيس کل بانک مرکزي، معاون اقتصادي رئيس جمهور، معاون حقوقي رئيس جمهور، رئيس سازمان امور اداري و استخدامي، معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهور و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نيز حضور داشتند.
سيام*3061*1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی

اعتراف به وضعیت بحرانی اوکراین در اروپا، افزایش نظامیان اوکراینی تسلیم شده به روسیه، پیش بینی دردسر اروپا به دلیل قاچاق سلاح‌ از اوکراین و انتقاد بروکسل از تصمیم روسیه درباره تهدید دانستن اف-۱۶‌ها در اوکراین، از مهمترین رویدادها پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته در نشست خبری متعارف خود اعلام کرد که دولت ایالات متحده از گزارش‌های رسیده مبنی بر آماده‌سازی سوءقصد به جان ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، نگران شده است.  او گفت: «ما این گزارش را دیدیم. مسلماً این خبر باعث نگرانی قابل توجهی شده و مطمئناً خوشحالیم که این سوء قصد خنثی شده است.»

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران توصیه کرد که در مورد جزییات این موضوع بهتر است با  خود مقامات اوکراینی تماس بگیرند، زیرا او نمی‌تواند نظر بیشتری بدهد.

روز گذشته  اعلام شد که سرویس‌ امنیت اوکراین از بازداشت دو سرهنگ بلندپایه ارتش خبر داد که به نظر می‌رسد قصد سوء قصد به جان زلنسکی و همچنین رئیس این اداره، واسیلی مالوک، و کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین را داشتند. در بازرسی از خانه سرهنگ بازداشت شده آندری گوک، یک اسلحه کشف شد و متهم دوم، افسری به نام درکاچ، در منطقه سومی بازداشت شد.

در اوایل ماه فوریه، مشخص شد که سرویس امنیت اوکراین بیش از 8 هزار پرونده جنایی خیانت به کشور، از جمله "به دلیل همکاری با روسیه" باز کرده است. به گزارش نشریه انگلیسی گاردین، اوکراینی‌هایی که بر اساس این اتهام محکوم می‌شوند در زندان‌های خاص و جدای از سایر زندانیان نگهداری می‌شوند و کسی از نحوه برخورد با آنها خبر ندارد. 

ضمن اینکه در اوکراین حتی برخی افسران سرویس امنیتی نیز خود متهم به خیانت شده و برخی مقامات بلندپایه آن به دستور زلنسکی برکنار شده‌اند.

در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به هشتصد و پنجمین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

نخست وزیر اسپانیا وضعیت اوکراین را بحرانی خواند

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پس از مذاکرات تلفنی خود با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، وضعیت این کشور را بحرانی خواند. 

سانچز شب گذشته در صفحه خود در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) در پیامی در این رابطه نوشت: «من همین الان با رئیس جمهور زلنسکی صحبت کردم تا یک بار دیگر حمایت اسپانیا از اوکراین را تا هر زمان که لازم باشد به او اعلام کنم. ما درباره وضعیت بحرانی اوکراین و پیشرفت در اجرای توافقنامه امنیتی بین دو کشور گفتگو کردیم.»

علاوه بر این، نخست وزیر اسپانیا کنفرانس صلح اوکراین که قرار است در ماه ژوئن در سوئیس برگزار شود را مهم ارزیابی کرد.

یک روز قبل از آن مشخص شد که دولت اسپانیا محموله‌ای از موشک‌های مورد نیاز برای سامانه دفاع هوایی پاتریوت را به اوکراین منتقل کرده است. علاوه بر این، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع این کشور، از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به حمایت از اوکراین ادامه دهند.

مشاور سابق پنتاگون: سربازان اوکراینی در حال فرار از جبهه و تسلیم شدن به روس‌ها هستند

سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا "داگلاس مک‌گرگور" و مشاور سابق رئیس پنتاگون شب گذشته در مصاحبه‌ای فاش کرد که بر اساس اطلاعات رسیده به ایالات متحده، پرسنل نظامی ارتش اوکراین به طور فزاینده‌ای از خط مقدم جبهه فرار کرده و خود را به سربازان روس تسلیم می‌کنند و ممکن است در آینده تعداد این تسلیم‌ها  افزایش یابد.

این سرهنگ و کارشناس نظامی گفت: «تعداد زیادی از سربازان اوکراینی یکی از این دو کار را انجام می‌دهند: یا از جنگیدن خودداری کرده و در مقابل روس‌ها عقب‌نشینی می‌کنند یا تسلیم شده و جان خود را نجات می‌دهند».

طبق اطلاعات مک‌گرگور، در صفوف نیروهای مسلح اوکراین مجروحان زیادی وجود دارد که امکان تخلیه آنها از خط مقدم جبهه وجود ندارد. در نتیجه، آنها گزینه نجات و تسلیم شدن به ارتش روسیه را انتخاب می‌کنند، زیرا در این صورت سربازان اوکراینی قادرند زنده بمانند و مراقبت‌های پزشکی لازم را دریافت کنند. او افزود: «من فکر می‌کنم نظامیان اوکراینی این واقعیت را درک می‌کنند و معتقدم که شاهد تسلیم‌های بیشتری در آینده خواهیم بود. زیرا در غیر این صورت نمی توانند از مرگ خود جلوگیری کنند.»

پیش از این دیگر کارشناسان نظامی نیز یادآور شدند که روحیه نظامیان اوکراینی مدت هاست که به دلیل شکست مرتب در میدان جنگ از بین رفته و بر این عقیده هستند که فرماندهان نظامی آنها را رها کرده‌اند تا در جبهه سلاخی شوند.

هشدار زاخارووا درباره دردسر پناهجویان و تسلیحات اوکراینی برای اتحادیه اروپا 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیش بینی کرد که پناهندگان اوکراینی که تحت تاثیر تبلیغات غربی و سیاست‌های مقامات کی‌یف فلج شده‌اند و  همچنین تسلیحاتی که به کی‌یف عرضه شده و بعد از کشورهای اروپایی سر در می‌آورند، "شوخی خونینی" را برای اروپایی‌ها بازی خواهند کرد.

این دیپلمات یادآور شد که آوارگان اوکراینی که به کشورهای ناتو سرازیر شده‌اند عمدتاً دچار نفرت از ملیت‌ها و عدم تحمل ادیان و مذاهب خاص قرار دارند، به همراه سلاح‌های کنترل نشده‌ای است که بازارهای سیاه، از جمله در کشورهای اروپای غربی را پر کرده‌اند، ممکن است شوخی بی رحمانه و خونینی را برای کشورهای میزان خود رقم بزنند. 

زاخارووا افزود: وقتی این اتفاق بیفتد، سیاستمداران غربی باید به خاطر داشته باشند که خودشان از شکل‌گیری احساسات افراطی در میان مردم اوکراین و ارسال بی‌رویه سلاح و پول به کی‌یف حمایت می‌کردند.

لوکاشنکو: روس هراسی در میان نخبگان اروپایی به یک روند تبدیل شده است

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس معتقد است که در حال حاضر در میان نخبگان حاکم بر کشورهای اروپایی، روسوفوبیا (روس هراسی) رواج یافته و این مسئله خطرناک است.

او گفت: «نخبگان حاکم بر اروپایی و اربابان آن سوی اقیانوس آنها با عجله در حال ایجاد یک تصویر ترسناک از یک دشمن شرقی خارجی از مسکو هستند که ظاهراً آماده است تا با تانک به برلین حمله کند. رهبران کشورهای غربی در پوشش افسانه دموکراسی، مردم را از طریق فشار و باج خواهی فیلتر کرده و جنگی نیابتی علیه روسیه به راه انداخته و از عواقب این خط مشی اشتباه خود هراسی ندارند.»

واکنش اتحادیه اروپا به تصمیم روسیه در مورد تهدید دانستن F-16 در اوکراین 

پیتر استانو، سخنگوی دفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در یک نشست مطبوعاتی در بروکسل اعلام کرد که اتحادیه اروپا هشدار روسیه مبنی بر اینکه جنگنده‌های F-16 انتقال یافته به اوکراین توسط این کشور به عنوان حامل‌های بالقوه تسلیحات هسته‌ای در نظر گرفته خواهد شد، را "غیر مسئولانه" می‌داند. 

او گفت: «ما این بیانیه و سایر اظهارات مشابه از سوی مقامات مسکو را کاملاً غیرمسئولانه می دانیم.»

این دیپلمات همچنین یادآور شد که موضوع آماده شدن روسیه برای انجام مانورهای موشکی-هسته‌ای نیز در بروکسل مورد بحث قرار گرفته و به عقیده او،  روسیه همچنان "به تشدید بیشتر اوضاع ادامه می‌دهد."

پیش از این، روز دوشنبه وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که اگر جنگنده‌های F-16 ساخت آمریکا در صحنه عملیات نظامی در اوکراین ظاهر شوند، روسیه این هواپیماها را به عنوان حامل بالقوه تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت.

توجه رسانه‌های غربی به اعلام آمادگی پوتین برای گفتگو با غرب

شبکه خبری آمریکایی CNBC شب گذشته گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آینده روسیه در سخنرانی مراسم تحلیف خود، یادآور شد که مسکو گفتگو با غرب را متوقف نخواهد کرد، ولی تاکید کرد که متحدان خارجی باید "انتخاب خود را انجام دهند."

طبق این گزارش، پوتین بار دیگر تاکید کرد که روسیه آماده تقویت روابط با همه کشورها است، اما گفتگو در مورد "ثبات استراتژیک" "تنها در شرایط مساوی" امکان پذیر است.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نیز به نوبه خود پس از مراسم تحلیف پوتین به "باز بودن روسیه برای گفتگو با غرب"  اشاره کرد.

 پوتین در جریان سخنرانی خود گفت که نظام دولتی روسیه باید در برابر تهدیدها و چالش‌ها مقاومت کرده و در جهان در حال تغییر کنونی به مسیر توسعه  خودکفا و رقباتی خود ادامه دهد. رئیس جمهور همچنین  قول داد که به تلاش برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه دهد.

پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیهپوتین اهداف ملی روسیه تا سال 2036 را تعیین کردپوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • آخرین تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • تحولات اوکراین| نگرانی کاخ سفید از سوء‌قصد به زلنسکی
  • پاس‌ گل سامانه خودنویس برای مستاجران و مشاوران املاک
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • اجرای ۵۵۰ هزار سامانه خورشیدی در کشور هدف گذاری شده است
  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم