Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان طی خبری اعلام کرد که سازمان همکاری فرهنگی کشورهای ترک زبان در چارچوب سی و ششمین نشست شورای این نهاد بین‌المللی، شهر «اوش» را به عنوان پایتخت فرهنگی این سازمان در سال ۲۰۱۹ انتخاب کرد.

قرار است در شهر اوش چند مراسم فرهنگی بین‌المللی به میزبانی سازمان مذکور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرقیزستان برای نخستین بار است که پایتخت فرهنگی کشورهای ترک زبان را بر عهده گرفته و پیش از این ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و تاتارستان این مسئولیت را بر عهده داشتند.

سازمان همکاری فرهنگی کشورهای ترک زبان سال ۲۰۱۴ را سال «توکتوقول ساتیلغان اف» شاعر قرقیز، سال ۲۰۱۶ را سال «جسوب بالاساقین» زبان شناس قرقیز و سال ۲۰۱۸ را سال «چنگیز آیتماتوف» نویسنده قرقیز اعلام کرده بود. سازمان همکاری فرهنگی کشورهای ترک زبان در سال ۱۹۹۲ با هدف توسعه همکاری بین کشورهای ترک زبان وبرای  حفظ آداب و رسوم آنان تأسیس شد. دفتر مرکزی این سازمان در شهر «آنکارا» ترکیه قرار دارد.

کد خبر 4494735 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی فرهنگ عمومی قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند