Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان در مراسم معرفی وزرای دید دفاع و داخله با تاکید بر اینکه افغانستان در خط مقدم مبارزه علیه تروریسم قرار دارد گفت: تا رسیدن به صلح با یک جنگ ویرانگر مواجه هستیم.

 

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان شب گذشته رسما امرالله صالح و اسد الله خالد، وزرای جدید داخله و دفاع  را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهو افغانستان در مراسم معرفی سرپرست های وزارتخانه های دفاع و داخله گفت: آقایان خالد و صالح از نیروهای جوان و ورزیده نظام هستند و با اینکه اختلاف‌های سیاسی شان را اظهار می کردند درمسائل ملی همیشه با ما همکار بودند.

اشرف غنی با تاکید بر استفاده از تجارب اطلاعاتی وزاری جدید دفاع و داخله در شرایط کنونی بیان داشت: تا زمانی که به صلح برسیم با یک جنگ تحمیلی و ویرانگر مواجه هستیم اما حکومت اراده قاطع برای تامین صلح در کشور دارد. ما برای آوردن صلح کار می کنیم اما جنگ نیز به مدیریت و قاطعیت نیاز دارد.

اشرف غنی تاکید کرد: رسېدن به صلح یک پروسه پیچیده است و این پیچیدگی را ما در نشست ابوظبی مشاهده کردیم، با این همه پیچیدگی و راه دشوار، باز هم تلاش می کنیم که به هدف برسیم.

به بیان وی، هیچ کسی دیگری غیر از مردم افغانستان نمی تواند این کشور را به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: افغانستان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم و نخستین سنگر امنیت بین المللی است؛ بنابراین مناسبات بین المللی ما اساس محکم دارد، ممکن است با در نظرداشت شرایط تغییراتی رونما گردد، مثلا کاهش یا افزدون نیروهای کشورهای دوست، اما ما منافع مشترک داریم و قانون و اصولی که توسط مردم افغانستان و شورای ملی کشور تصویب شده است، اساس این روابط را تشکیل می دهد.

اشرف غنی گفت: تصویری که ما از افغانستان به منطقه ارائه می کنیم باید تصویری برای همکاری و هماهنگی باشد. تروریسم خطر بزرگی در منطقه است، بنابراین افغانستان با ثبات برای ثبات منطقه ضروری است و تمام کشورهای منطقه باید این موضوع را درک کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود