Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@19:17:49 GMT

کودکان بد سرپرست را دريابيد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ | کد خبر: ۷۱۰۶۶۸۰

خبرگزاري آريا-400 هنرمند، ورزشکار، روزنامه‌نگار، جامعه‌شناس، پزشک، حقوقدان، نويسنده و فعال اجتماعي از مسئولان ارشد کشور خواستند پاسدار حقوق کودکان بدسرپرست باشند..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۷۱۰۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های درمان رادیوتراپی در تومورهای مغزی کودکان

بهار معینی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این دوره نخستین کنگره نوروانکولوژی کودکان در ایران است. البته پیش از این کنگره‌های بین‌المللی انکولوژی کودکان در ایران برگزار شده بود اما امسال به صورت ویژه به رویکرد چند تخصصی در تومورهای مغزی کودکان پرداخته شده و چالش‌های این روش درمان بررسی می‌شود.

وی افزود: در سخنرانی ام بر چالش‌های درمانی تومورهای ژرم سل بر موارد تجربی خود در میان کودکان تحت درمان در بیمارستان محک، متمرکز خواهم بود. تومور ژرم سل مغزی در اطفال بعد از تومورهای مدولوبلاستوما و اپاندیموم شیوع کمتری دارد؛ اما دلیل اهمیت بررسی آن، شناسایی انواع چالش در مسیر درمان‌هایی است که این نوع از تومور مغزی برای کودکان ایجاد می‌کند.

این رادیوانکولوژیست ادامه داد: برنامه‌های درمانی تومورهای ژرم سل مغزی اکنون در دنیا به‌روز شده و شیوه‌های درمانی آن تغییرات بسیاری کرده است. در روش‌های جدید تا جای ممکن استفاده از رادیوتراپی برای درمان محدود شده است چون پیش از این درمان رادیوتراپی به صورت کامل بر کودکان مبتلا به تومور ژرم سل انجام می‌شد و حتی درمان ستون فقرات همزمان با درمان تومور مغزی در کودکان انجام می‌گرفت اما امروزه به دلیل عوارض این شیوه درمانی، برنامه درمانی تغییر کرده است.

به گفته معینی، در برنامه درمانی جدیدِ تومورهای ژرم سل مغزی کودکان، از روش شیمی‌درمانی خاصی برای بیماران استفاده می‌شود و بر اساس پاسخ درمانی دریافت شده، رادیوتراپی حذف و بر درمان مغز تمرکز می‌شود. پیش از این باید همه بطن‌های مغزی درمان می‌شد، اما امروزه حتی میزان اشعه‌دهی بر بطن‌های مغز محدود شده است.

وی گفت: تومورهای ژرم سل در بخش پینه‌آل و سوبریال مغزی قرار دارند و استفاده از رادیوتراپی در درمان آنها، عوارض جانبی بر هورمون‌های رشد کودک به جای خواهد گذاشت. از سوی دیگر برخی از کودکان مبتلا به تومورهای ژرم سل در اوایل نوجوانی هستند و به همین دلیل ممکن است دچار اختلال در روند رشد خود شوند.

معینی ادامه داد: همچنین اگر دوز استفاده از اشعه‌دهی در روش درمانی رادیوتراپی برای درمان تومورهای مغزی کودکان از میزان مشخصی بیشتر شود، موجب کاهش هوش کودک می‌شود. بنابراین تا جای ممکن تلاش می‌شود عوارض درمانی شیمی‌درمانی و رادیوتراپی محدود شود.

این رادیوانکولوژیست یادآور شد: متأسفانه بیشتر مراکز درمانی در ایران هنوز از رادیوتراپی با دوز اشعه‌دهی بالا استفاده می‌کنند در حالی که از این روش درمانی به ویژه در کشور کانادا و بیمارستان‌هایی مانند سیک‌کیدز، دیگر استفاده نمی‌شود. متخصصانی مانند دکتر اوته بارتلز از کشور کانادا، سال‌ها است بر درمان تومورهای ژرم سل تحقیق می‌کنند و در این دوره از کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان حضور دارند و درباره چالش‌های درمانی تومورهای مغزی کودکان سخنرانی می‌کنند.

معینی با بیان اینکه رویکرد چند تخصصی به تومورهای مغزی کودکان موجب به‌روز شدن دانش همه متخصصان مربوطه در درمان می‌شود گفت: پیش از این ممکن بود هر یک از متخصصان در درمان تومورهای مغزی کودکان از یک برنامه‌ی درمانی متفاوت استفاده کنند، اما طی جلسات چند تخصصی تمامی اطلاعات متخصصان در درمان به صورت یکپارچه به‌روز می‌شود. بنابراین در این دوره از کنگره انکولوژی کودکان با توجه به برگزاری جلسات چند تخصصی بین همه متخصصان، می‌توان از داده‌های مشترک تجربی برای انتقال دانش و به روزرسانی اطلاعات استفاده کرد.

کد خبر 6099006 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • دلیل اصلی پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • عکس یادگاری کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر با قالیباف
  • مهرداد جمشیدی سرپرست انجمن وودبال شد
  • چالش‌های درمان رادیوتراپی در تومورهای مغزی کودکان
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • واکنش سرپرست استقلال به برتری برابر ذوب آهن
  • سرپرست استقلال مجوز نگرفت؛حجازی سکونشین شد+ فیلم
  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی