Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:25:28 GMT

سقف کلاس درس در میناب فروریخت/زنگ وحشت در مدارس میناب

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۰۹۸۲

سقف کلاس درس در میناب فروریخت/زنگ وحشت در مدارس میناب

میناب - تخریب مدارس در شهرستان میناب یکی از مشکلاتی است که علاوه بر تهدید جان دانش آموزان بر کیفیت نامناسب تحصیل آنها تاثیر گذاشته که برای این موضوع می بایست با جدیت چاره اندیشی شود.

خبرگزاری مهر - گروه استانها، حبیب عیدزاده؛ نادیده گرفتن نوسازی مدارس تخریبی در شهرستان میناب در سالهای گذشته سبب ریزش سقف و تخریب آنها شده که علاوه بر تهدید جان دانش آموزان بر کیفیت تحصیل آنها نیز تاثیر جدی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بارندگی های اخیر در شهرستان میناب سقف یکی دیگر از مدارس در روستای در بخش بنذرک فرو ریخت تا آمار مدارس تخریب شده به سه مدرسه برسد. مدرسه مالک اشتر روستای پولاد قاسمی که در لیست مدارس غیر قابل استفاده این شهرستان قرار داشت در حالی فرو ریخت که دانش آموزان در تعطیلی سال جدید به سر می برند و بارندگی های اخیر سبب ریزش سقف کلاسها شد.

این در حالی است که شهرستان میناب با داشتن بیش از ۱۵۰ مدرسه وکلاس درس تخریبی در استان بالاترین آمار را به خود اختصاص داده که بیشتراین مدارس دارای عمر بیش از ۳۰ سال هستند.

محمد ذاکری دهیار روستای پولاد قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: این مدرسه که تاسیس آن به سال ۱۳۵۲مربوط می شود وضعیت مناسبی برای استفاده دانش آموزان برای تحصیل نداشت.

ذاکری گفت:باتوجه به شرایط منطقه وکوتاهی سازمان نوسازی مدارس برای ساخت وبازسازی این مدارس دانش آموزان در این مدارس به ادامه تحصیل مشغول هستند.

دهیار «پولاد قاسمی» بیان داشت: در این مدرسه بیش از ۱۵۵ دانش آموز درس می خوانند که با این اتقاق شرایط آنها برای تحصیل از کیفیت مناسبی بر خوردار نیست.

وی عنوان داشت: برای ادامه تحصیل دانش آموزان در سال جاری با کمک مردمی و شورا ومسئولان خانه استیجاری وساختمان حسینیه ودهیاری تدارک دیده شده است.

علی بلاک بخشدار بخش بنذرک میناب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متاسفانه مدارس تخریبی در میناب یکی یکی در حال ریزش هستند که در ماههای گذشته هم نیز شاهد چنین وضعی بوده ایم.

بلاک گفت: شهرستان میناب به لحاظ وسعت آن بیشترین امار مدارس تخریبی را به خود اختصاص داده که این امر نه تنها جان دانش آموزان را به خطر انداخته بلکه شرایط نامناسبی را برای اداره آموزش و پرورش و هم چنین اولیا دانش آموزان به وجود آورده است.

بخشداربنذرک گفت: در بخش بنذر بیش از هشت مدرسه تخریبی وغیر قابل استفاده وجود داشت که سقف سه مدرسه فرو ریخت و مابقی نیز در وضعیت خطرسازی قرار دارند.

بلاک عنوان داشت: در طول این سالها با پیگیری های مسئولان چهار مدرسه در این بخش در حال نوسازی است که نیاز دارد تا سازمان نوسازی مدارس بیش از پیش به این امر توجه داشته تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

بلاک بیان داشت: بیش از این سازمان نو سازی مدارس وعده ساخت ونوسازی بیش از ۱۵ مدرسه تخریبی را در شهرستان میناب داده که از این تعداد پنج مدرسه به بخش بنذرک اختصاص داشت اما این وعده تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

محمد سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس تخریبی بیان داشت: سازمان نوسازی مدارس باید در این راستا جدیت به خرج دهد ومشکلات در پیش رو مدارس شهرستان میناب را برطرف سازد.

رئیس اداره آموزش وپرورش میناب گفت: بی توجهی برخی از مدیران سبب ایجاد حوادث در مدارس میناب می شودکه می بایست خودشان پاسخگو باشند.

سالاری گفت :پیش ازاین همه مکاتبات و پیگیری های لازم انجام شده و حتی این موضوع را از طریق نماینده در مجلس شورای اسلامی به مسئولان در دولت تدبیر وامید رسانده شده است.

وی گفت: متاسفانه مدارس میناب وضعیت مناسبی ندارند و در این راستا علاوه بر توجه بیشتر سازمان نوسازی مدارس نیاز به اقدام جدی دولت و در کنار آن حضور خیران مدرسه ساز و همکاری مردمی را دارد.

سالاری گفت: اسکان دانش اموزان در خانه های استیجاری و یا ساختمان حسینیه ها و دهیاری های وضعیت مناسبی نیست و دانش آموزان مینابی باید همانند سایر دانش آموزان کشور از مدارس و امکانات خوبی برخوردار باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نخستین کارگروه تولید، ساماندهی، نظارت و توزیع لباس فرم دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جدید، چگونگی پوشش، نظارت و توزیع لباس‌های فرم دانش‌آموزان بررسی شد.

وی افزود: داشتن روپوش یکسان و متحدالشکل برای هر دوره تحصیلی در مدرسه علاوه بر تقویت حس و روحیه همدلی و دوستی بیشتر در بین دانش‌آموزان، باعث رشد تحصیلی آنها، کاهش استرس ناشی از نحوه مد و لباس، ایجاد آرامش، تمرکز فکری بیشتر آنها بر روی درس و تحصیل و از همه مهم‌تر کاهش هزینه‌های مالی برای خانواده‌ها می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مسئله به منزله الزام و اجبارخانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید مدرسه در تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی و غیر دولتی استان نیست، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی خانوارهای استان هرگونه اجبار توسط مدیران مدارس ممنوع و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش و شکایات مردمی با مدیر مدرسه متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه چنانچه لباس فرم امسال دانش‌آموزی مرتب و قابل استفاده مجدد در سال تحصیلی جدید برای آن باشد، اجباری برای خرید و تهیه لباس فرم جدید در سال تحصیلی پیش رو نیست، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع پوشاک دانش‌آموزان، هیچ مدیر مدرسه‌ای مجاز نیست با تولید کننده و یا فرد خیاط برای تولید و تهیه لباس فرم دانش آموزان انعقاد قرارداد کند و به اجبار، دانش‌آموز و یا اولیا را به خیاط مورد نظر خود معرفی کند.

جمالی‌آرند خاطرنشان کرد: انتخاب لباس فرم دانش‌آموزان بر اساس نمادها و الگوهای ایرانی_اسلامی با بهره‌گیری از جدیدترین جدول استاندارد سازمان ملی استاندارد در زمینه پارچه‌های روپوش مدارس، طراحی لباس بر اساس الگوهای بومی، منطقه‌ای، نیازهای مناطق و همچنین اقتضائات جمعیتی، سنی، جنسیتی وقومیت‌های مختلف و نیز برنامه‌ریزی‌های لازم جهت آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با شیوه و مظاهر تهاجم فرهنگی غرب توسط شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان مدارس دولتی و غیردولتی استان مورد تأکید است.

وی افزود: تشکیل کارگروه تعیین نرخ لباس فرم مدرسه در اسرع وقت توسط دستگاه‌های متولی و اعلام آن به خیاطان از پیش تعیین شده، مدیران مدارس و خانواده‌ها شد در دستور کار قرار دارد.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر تعیین نرخ باید الگو، جنس، طرح و رنگ پارچه مشخص و به ذی‌نفعان اعلام و در محل‌های مشخص برای توزیع لباس فرم در دید اولیا قرار گیرد.

کد خبر 750285

دیگر خبرها

  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • نسخه‌پیچی و ممنوعیت‌های عجیب به سبک دهه ۶۰ در مدارس دخترانه | دانش‌آموزان را لجباز نکنید!
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود
  • عشق معلمی دَربیابان
  • از معلمی روی صندلی چرخدار تا معلمی در برفی که هم‌قد دانش‌آموزان است
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند