Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:36:59 GMT

افغانستان شمار نیروهای عملیات ویژه را ۲ برابر می کند

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۴۶۰۵۸

افغانستان شمار نیروهای عملیات ویژه را ۲ برابر می کند

دولت کابل برای جبران فرسودگی ناشی از رویارویی با گروه های مسلح، قصد دارد شمار نیروهای ویژه افغانستان را به ۲ برابر مقدار فعلی افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته اند که دولت کابل قصد دارد شمار نیروهای ویژه افغانستان را که در حال حاضر تعداد آنها به ۱۷ هزار نفر می رسد، ۲ برابر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است این اقدام به عنوان بخشی از راهبرد بلند مدت کابل برای جبران فرسودگی ناشی از رویارویی مداوم با طالبان و دیگر گروه های مسلح انجام می گیرد.

نیروهای ویژه افغانستان که بخش کوچکی از ۳۰۰ هزار نیروی مسلح این کشور را تشکیل می دهند، اجرای حدود ۷۰ درصد از عملیات های تهاجمی در سراسر کشور را بر عهده دارند و دولت کابل برای تامین امنیت خود به آنها وابسته است.

در همین راستا، «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: نیروهای کماندوی افغانستان نیازمند تقویت قوا و تجهیزات بهتر هستند.

با این حال، وی از اعلام رقم دقیق افزایش نیرو خودداری کرد.

اما سه منبع غربی و افغانستانی که نامی از آنها برده نمی شود، می گویند که طبق برنامه فعلی، شمار نیروهای عملیات ویژه افغانستان، ۲ برابر خواهد شد و کابل در حال رایزنی با کشورهای خارجی برای تامین مالی این طرح است.

یا این حال به گفته «بیل سالوین» سخنگوی ناتو، تصمیم کابل به افزایش نیروهای ویژه چند سالی طول خواهد کشید و در کوتاه مدت میسر نخواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۴۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه

سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر قزاقستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان درباره روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی، تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری قزاقستان در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

متقی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از نقش تجاری قزاقستان در افغانستان، ابراز امیدواری کرد این کشور در حوزه معدن، راه‌آهن و دولت الکترونیک در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

وزیر خارجه طالبان همچنین خواستار ارتقای سطح نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در این کشور، توسعه روابط و آغاز پروازهای مستقیم کابل و آستانه شد.

معاون نخست‌وزیر قزاقستان نیز خاطرنشان کرد صادرات افغانستان به قزاقستان سه برابر شده است و هیئت فنی این شکور در سفر به کابل نیز درباره سرمایه‌گذاری در راه‌آهن، معادن و سرمایه گذاری مشترک در افغانستان گفتگوهای فنی مفصلی خواهند داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای پرواز مستقیم بین کابل و آستانه گفت در سفر سه روزه خود به افغانستان، نمایشگاه تجاری مشترک افغانستان و قزاقستان را در کابل نیز افتتاح خواهد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان اواسط فروردین ماه اعلام کرده بود به زودی سه سفیر جدید در کشورهای ازبکستان، قزاقستان و آذربایجان مستقر خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد