Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال حقوق بشر بحرینی در مصاحبه‌ای گفت که رژیم آل خلیفه پس از شش سال سرکوب، هنوز نتوانسته آتش انقلاب ملت بحرین را خاموش کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بحرین از بهمن سال 1389 صحنه برگزاری اعتراضات خیابانی مردم است. معترضان خواستار برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی هستند.

در ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها تن کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر روز گذشته دادگاه بحرین شیخ حسن عیسی، یکی از رهبران جمعیت الوفاق، را به 10 سال زندان محکوم کرد.

همچنین محمد ابراهیم آل طوق و محمد رضی عبدالله، 2 تن از زندانیان مخالف رژیم،نیز پس از سلب تابعیت به اعدام محکوم شدند.

4 تن از فعالان سیاسی بحرینی نیز سلب تابعیت شده و به حبس ابد محکوم شدند. همچنین 4 تن دیگر از انقلابیون بحرینی نیز به 6 ماه تا 10 سال زندان محکوم شدند.

ابراهیم المدهون فعال حقوق بشر بحرین در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح اقدامات اخیر رژیم آل خلیفه در تشدید فشارها علیه مردم این کشور پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: به اعتقاد من رژیم‌هایی که به ظلم و ستم علیه مردم متوسل می‌شوند در واقع نتوانسته اند به اهداف خود برسدند و ناگزیر به استفاده از خشونت روی آورده‌اند. اگر چه استفاده از اقدامات خشونت‌آمیز امکان دارد که رسیدن به تحول دموکراتیک مسالمت آمیز در بحرین را به تاخیر بیاندازد اما یک التزام برای ملت بحرین برای رسیدن به هدف خود ایجاد می‌کند.

آل‌خلیفه پس از شش سال سرکوب نتوانسته آتش انقلاب ملت بحرین را خاموش کند

این فعال حقوق بشر بحرینی اضافه کرد: رژیم آل خلیفه نتوانست طی شش سال گذشته انقلاب مردم بحرین را فرونشاند و این تحرکات در حال حاضر وارد هفتمین سال خود شده است. با وجود آنکه کشورهای متعدد و در راس آنها آمریکا، انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس از رژیم آل خلیفه حمایت می‌کنند اما این رژیم هنوز نتوانسته به هدف خود که خاموش کردن انقلاب مردم باشد برسد.

بحرین به جای اسلحه و جنگنده به یک راه‌حل سیاسی نیاز دارد

وی در ادامه این مصاحبه به تصمیم آمریکا برای فروش جنگنده‌های اف-16 به رژیم آل خلیفه پرداخت و گفت: رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس وابسته و دست نشانده آمریکا و انگلیس بوده و به شدت از این کشورها نگرانی و هراس دارند چون انگلیس بوده که این کشورها را بوجود آورده و پس از جنگ جهانی دوم نیز آمریکا زمام امور را در دست گرفت. این کشورها توانایی مخالفت با آمریکا را ندارند و زمانی که آمریکا به دشمنی با ایران می‌پردازد این کشورها نیز از آمریکا تبعیت می کنند. در واقع اقدام آل خلیفه برای خرید جنگنده از آمریکا به نوعی خودشیرینی برای واشنگتن می‌باشد چون این کشورها از این جنگنده‌ها استفاده‌ای نخواهند کرد و حتی یک گلوله‌ به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نمی‌کنند. بحرین هیچ نیازی به سلاح و جنگنده ندارد بلکه به یک راه حل سیاسی نیاز دارد تا این کشور را از بحرانی که در آن قرار دارد خارج کند و معتقدم که رژیم آل خلیفه توانایی ایجاد راه حل در این زمینه را ندارد.

انتهای پیام/.

R36486/P36447/S8,90/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۶۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل

« سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» ( ایلات) در سرزمین های اشغالی فلسطین خبر داد.

به گزارش مشرق، مقاومت اسلامی بحرین امروز ( شنبه ) با صدور بیانیه ای افزود: این حمله پهپادی روز پنجشنبه ۲ مه میلادی ( ۱۳ اردیبهشت) به وسیله پهپاد و در حمایت از مردم مقاوم غزه انجام شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه، متوقف نخواهد شد.

پیشتر نیز «سرایا الاشتر» شاخه نظامی مقاومت اسلامی بحرین روز سه شنبه هفته گذشته با صدور اعلامیه ای، از حمله پهپادی به بندر ایلات خبر داده بود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • چرا مقاومت بحرین شرکت «تراک‌نت» اسرائیل را هدف قرار داد؟
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • واکنش مجمع جهانی بیداری اسلامی به سرکوب اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل