Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:13:16 GMT

سیروس مقدم: سریال علی البدل را با پذیرش ریسک ساختیم

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۷۹۲۸۳۲

سیروس مقدم: سریال علی البدل را با پذیرش ریسک ساختیم

به گزارش ایرنا، سیروس مقدم در نشست پرسش و‌پاسخ عوامل این سریال با خبرنگاران شامگاه دوشنبه اظهارکرد: سریال های سال های اخیر من در موقعیت های واحد و ژانر بخصوصی نبوده است و هر بار سعی کردیم موقعیت های جدیدی را کشف کنیم.
وی در این نشست که مهدی فخیم‌زاده، محسن تنابنده، هادی کاظمی، بهرام افشاری، هومن حاجی عبداللهی حضور داشتند ادامه داد: حتی سریال پایتخت هم که 4 فصل از آن ساخته شد در ابتدا از جهت داستان و موقعیت کمدی تازگی داشت اما وقتی پخش شد بعد از مدتی به عادت تبدیل شد؛ بنابراین خود هنرمندان عادت ها را به وجود می آورند و خود آنها هم باید آن را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیروس مقدم تاکیدکرد: هنرمندان از رفتن به دنبال موضوع جدید هراس دارند و علی البدل را با دو ریسک ساختیم؛ اول اینکه سبقه سریال پایتخت وجود داشت و علی البدل با آنها مقایسه می شد و وارد فضای جدیدی شدیم که همه چیز را از لباس، دکور، پوشش و .... در آن از صفر ساختیم.
وی درمورد طرح اولیه سریال علی البدل گفت: طرح اولیه را دو سال قبل به تلویزیون ارائه دادیم اما به دلیل سختی کار و اینکه باید در یک فصل مشخص ساخته می شد، بارها به عقب افتاد.


* هرگز با فیلمنامه کامل سر صحنه نمی رویم
مقدم در مورد روند نوشتن سریال علی البدل پاسخ داد: این گروه 10 سال سابقه همکاری دارد و ما هرگز با فیلمنامه کامل سر صحنه نرفته ایم؛ دلیل آن‌ هم تنبلی، ندانستن داستان و خط اصلی قصه نیست و در علی البدل حتی قسمت آخر را می دانستیم.
کارگردان‌ سریال زیرهشت ادامه داد: اگر کلی تر به داستان علی البدل نگاه کنیم موضوع آن‌ در مورد همه جوامع بشری است.
وی افزود: داشتن یک‌ثروت ارزشمند خدادادی و مدیریت غلط آن که باعث می شود روز به روز کمتر شود و فکری برای آیندگان نداریم و دچار لجبازی های کودکانه می شویم.
مقدم گفت: اصل موضوع تزریق درست ثروت در جامعه است و در این مسیر روابط غلط خانوادگی، اجتماعی و اخلاق نادرست را طرح و نقد کرده ایم.

* همه داستان ها گفته شده اند
محسن‌ تنابنده، بازیگر و طراح داستان علی البدل نیز در این نشست درپاسخ به این سوال که داستان سریال تکراری است گفت: اگر منظور فیلم ایران برگر است که من هم در آن بازی کرده ایم، طرح سریال علی البدل را پیش ازآن به تلویزیون ارائه داده بودیم.
وی ادامه داد: طرح این داستان در یک سفر من به روستای لالیجان همدان به ذهنم رسید و بعد روی آن کار کردم.
بازیگرنقش آغاسی درسریال علی البدل گفت: از نظر من همه داستان ها گفته شده و هیچ نکته ای تازه ای وجود ندارد؛ تنها شکل بیان هر داستانی آن را متفاوت می کند.
وی درپاسخ به سوال خبرنگارایرنا مبنی بر اینکه همه شخصیت ها یکسان پرداخته نشده اند نیزاظهارکرد: قصه همانقدر که لازم است باید حرف بزند.
بازیگر نقش نقی در سریال های پایتخت ادامه داد: هیچ فیلمنامه ای به همه شخصیت ها یکسان نمی پردازد؛ داستان علی البدل در مورد دو خان است که آن را جلو می برند و بقیه شخصیت ها فرمانبردار هستند.
وی تاکیدکرد: آغاسی در این سریال با خبری وارد روستا می شود و فضا را دراماتیک می کند و به مرور بیشتر از پیشینه او خبردار می شویم. ضمن اینکه شخصیت های دو عضو دیگر شورا نیز مطرح و پرداخته می شود.

* کار کردن با مقدم برای من جذاب بود
مهدی فخیم زاده بازیگرنقش نریمان خان درسریال علی البدل نیز در پاسخ به سوالی در مورد بازی در این سریال گفت: اول اینکه این ژانر را پیش از این تجربه نکرده بودم، همچنین دوست داشتم با سیروس مقدم کار‌ کنم.
وی افزود: طرح‌ این داستان هم چندخطی و ساده بود؛ یعنی خبر حضور رییس جمهوری در یک روستا زندگی اهالی را تغییر می دهد و موقعیت طنزی را پدید می آورد.
کارگردان سریال خواب و بیدار ادامه داد: تقابل دو خان آبیار و آبنار که دو مرد پابه سن گذاشته هستند داستان را جلو می برد، افرادی که با وجود سن و سال و موقعیت اجتماعی شیطنت های کودکانه دارند.
وی اظهارکرد: برای یک نقش کمدی ساده ترین کاراین است که کارگردان به یک کمدین فکرکند چون از قبل نتیجه معلوم است اما دعوت از بازیگرانی که سابقه کار کمدی ندارند چالش بیشتری ایجاد می کند.
سریال علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری و محصول شبکه یک سیما از اول فروردین از این شبکه پخش شد و امشب (دوشنبه) آخرین قسمت آن روی آنتن می‌رود.
مهدی هاشمی، مهدی فخیم‌زاده، هومن حاجی عبداللهی، بهرام‌ افشاری، محسن‌ تنابنده، آرزو نبوت، فروغ قجابگلی، احمد مهران فر، در این سریال ایفای نقش کردند.
علی البدل در روستاهای ورکاونه، اشتران، سیمین و شورین حوالی همدان تصویربرداری شده؛ اما ناکجاآبادی را ترسیم می‌کند که دو خان در آن بی توجه به موقعیت روستا و اهالی با هم تقابل دارند.
فراهنگ 9157*1540*1724
خبرنگار: منصوره شوشتری * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۷۹۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | در خط مقدم

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • ببینید | در خط مقدم
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت ۶ ماه تعلیق شد
  • سپاهان به ستاره‌هایش استراحت می‌دهد!
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵» + فیلم
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)