Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@00:11:26 GMT

دعوت جمعی از نخبگان و اساتید ایرانی ساکن در آمریکا از رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۸۱۸۹۸۵

دعوت جمعی از نخبگان و اساتید ایرانی ساکن در آمریکا از رئیسی

جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا با صدور بیانیه‌ای از حجت‌الاسلام والمسلیمن سیدابراهیم رئیسی برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدابراهیم رئیسی

سلام علیکم

نویسندگان این نامه از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در کشور ایالات‌متحده امریکا و دارای تحصیلات عالیه در رشته‌های مختلف بوده و از دوستداران ایران عزیزند، که با توجه به سوابق موفق و، از جنابعالی دعوت می‌نمایند با حضور درصحنه انتخابات پیشرو، امیدوارکننده مدیریتی و مقبولیت گسترده مردمی برنامه و تیم مدیریتی خود را برای استقرار دولتی شفاف، عقلانیت محور، انقلابی و تخصص گرا اعلام نمایید.

آنچه باعث نگارش این نامه و دعوت از جنابعالی برای شرکت در انتخابات شده، وضعیت نابسامان کشور در حوزه سیاست‌های داخلی و خارجی است. در حال حاضر معضل بیکاری و تداوم رکود از اساسی‌ترین مشکلات اقتصادی ایران است و آینده جوانان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. درعین‌حال رشد تصاعدی فساد در طول سالیان گذشته مغایر با آرمان‌های انقلاب بوده و متأسفانه دولت‌های فعلی و گذشته در ریشه‌کن نمودن این غده‌ سرطانی جدی زیاده‌خواهی مدیران اجرایی و شکاف گسترده طبقاتی از یک، نبوده‌اند.

نویسندگان این نامه معتقدند که اشرافی گری درشان نظام، سو، و از سوی دیگر عدم واکنش متناسب نسبت به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل در مذاکرات هسته‌ای اسلامی و مردم ایران در داخل و خارج از کشور نبوده و نیست. ما نویسندگان این نامه معتقدیم فقدان شفافیت در حکومت و دولت به‌عنوان بازوی اجرایی حکومت، به‌کار نگماردن متخصصین جوان و عدم استفاده از علوم روز، از مهمترین دلایل مشکلات جاری کشور است. برای حل مشکلات درهم‌تنیده می‌بایست عزمی راسخ چاشنی تخصص و تعهد شده و با به‌کارگیری عقلانیت و علوم و فناوری‌های نوین در امر حکومت‌داری در حل آنان کوشید.

بر این باوریم که سیاست‌های مدیریتی دولت عقلانیت‌گرای اسلامی نبایست بر مبنای اعتماد و اطمینان به دشمنان قسم‌خورده ایران که در هر فرصتی مردم ایران را تحریم نموده‌اند بنا نهاده شود، بلکه می‌بایست با ایجاد موقعیت‌های پژوهشی و مدیریتی برای جوانان متخصص در عرصه‌های مختلف، گره از مشکلات کشور باز کرد.

مضافًا شفاف نمودن تصمیمات دولتی و جلوگیری از پنهان کاری‌های مرسوم مدیریتی، راه را بر مفسدان و چپاولگران بیت‌المال بسته و فرصت‌هایی برابر در اختیار آحاد جامعه قرار می‌دهد. وضع تحریم‌های جدید از سوی دولت و کنگره امریکا، آن‌هم بعد از قبول تعهدات سنگین و ظالمانه و بدون دریافت امتیازات متناسب، مغایر باعزت و مصلحت جامعه اسلامی است و البته نوع برخورد دولت مستقر جمهوری اسلامی و نحوه نگارش برجام در رفتار تحقیرکننده دولتمردان آمریکایی مؤثر بوده است.

لازم به یادآوری است که اگرچه مذاکرات هسته‌ای منجر به افزایش فروش نفت شده، لیکن عدم دریافت پول فروش نفت و بجای آن روی آوردن به تهاتر و واردات کالاهای مصرفی باعث ایجاد رقابتی نابرابر با تولیدکنندگان و نهایتاً تعطیلی کارخانجات داخلی گشته و روشن است که ادامه این مسیر به وخیم‌تر شدن اوضاع اقتصادی منجر خواهد شد.

از یک سو شکست دولت فعلی در سیاست‌های خارجی و داخلی و احساس خطر از آینده جوانان، و از سوی دیگر مدیریت قابل‌تحسین شما در مجموعه عظیم آستان قدس رضوی و سوابق انقلابی و موفقتان در برخورد با مفاسد در معاونت اولی قوه قضائیه و دادستانی کل کشور، ما را بر این داشت تا از، قامت ریاست سازمان بازرسی کل کشور جنابعالی برای شرکت در انتخابات و استفاده از توانمندی‌های جوانان متخصص و متعهد میهن و قیام لله برای ستاندن حقوق مستضعفین، محرومین و پابرهنگان دعوت نماییم.

به‌عنوان افرادی که تجربهٔ سال‌ها تحصیل، کار و زندگی در کشورهای غربی را داشته‌اند معتقدیم که رویه فعلی اداره کشور نه تنها از مشکلات نمی‌کاهد، که بر عمق و دامنه آنان نیز خواهد افزود. نویسندگان این نامه پیشنهاد می‌دهند از سازوکارهای موفق و مجرب کشورهای دیگر همچون شفافیت و حکومت باز، نخبه‌گرایی و تخصیص بهینه، مبتنی بر توان متخصصین داخلی، و علمی منابع که در راستای اصول اسلامی‌اند بهره برده و راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات کشور به‌کار گرفته شوند.

ما بر این باوریم که تزریق علوم روز در مدیریت کشور، باعث ایجاد تحول در حل مشکلات و رضایتمندی مردم خواهد شد و این امید را داریم که شاهد چنین مواردی در برنامه‌های علمی و اجتماعی کشور نظاره، پیشنهادی‌تان بوده و عملی شدن آنان و تأثیر مثبتشان را در بهبود وضعیت اقتصادی کنیم.

مردم و شما مستحضرید که معضلاتی چون دستور اخیر رئیس‌جمهور امریکا در ممنوعیت و محدودیت صدور ویزا برای ایرانیان، انسداد برخی حساب‌های بانکی و آزار رساندن مادی و معنوی به هم‌وطنان در فرودگاه‌ها و مبادی ورودی و برخوردهای نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز با مسلمانان موجب بروز مشکلاتی برای ایرانیان ساکن امریکای شمالی شده است. این واقعیات عینی نشان می‌دهد وعده‌های داده‌شده عملی نگردیده، سیاست‌های دولت مستقر ایران در کاهش تنش مثمر ثمر نبوده و تنها بر گستاخی دشمنان و مشکلات کشور افزوده‌اند. هرچند که اولویت پیشرفت و سعادت مردم و بهبود زندگی مادی و معنوی ایرانیان ساکن کشور است.

جمعی از نخبگان، اساتید، متخصصین، دانشجویان و شاغلین ایرانی ساکن در آمریکا

1. رضا ابوسعیدی، واشینگتن دی‌سی، مریلند

2. دکتر عباس قاسمی، پروفسور مهندسی شیمی و استاد در مرکز اسلامی المهدی، لاس کروسس، نیو مکزیکو

3. دکتر اکبر محمدپور، واشنگتن دی‌سی، مریلند

4. دکتر توحید عزیزی، پزشک و دانشجوی انفورماتیک پزشکی و بهداشت، بوستون، ماساچوست

5. دکتر مجتبی رضاخواه، پسا دکتری، دنور، کلرادو

6. کیوان ابراهیمی، دانشجوی دکتری برق، ایمز، آیوا

7. سید مجید میر قاسمی، هیوستون، تگزاس

8. مهدی دردشتیان، دانشجوی دکتری سلامت عمومی، فلوریدا

9. سمیه ابوسعیدی، واشنگتن دی‌سی، مریلند

10. صدیقه صادقی‌نژاد، هیوستون، تگزاس

11. دکتر محمدرضا کاظمی، مینیاپولیس، مینه‌سوتا

12. حسین حقیقی‌نیا، هیوستون، تگزاس

13. حسین نوری سعید، MBA، دنور، کلرادو

14. اعظم دوست مهربان، پرستار، سن‌دیگو، کالیفرنیا

15. زهرا اسلامی، واشنگتن دی‌سی، مریلند

16. احمدرضا اسلامی، واشنگتن دی‌سی، مریلند

17. محمد رهنما، مشاور انرژی و آی‌تی، لس‌آنجلس، کالیفرنیا

18. حسین شربانی، سالت‌لیک‌سیتی، یوتا

19. دکتر هاشم عماری، جراح دندانپزشک، دیترویت، میشیگان

20. مصطفی قاسمی، دانشجوی دندانپزشکی، لاس کروسس، نیو مکزیکو

21. وحید قاسمی، دانشجوی مهندسی برق، لاس کروسس، نیو مکزیکو

22. محمود دربندی، تالسا، اوکلاهاما

23. محمد مومن نیا، اوکلاهاما سیتی، اوکلاهاما

24. مریم قاسمی، معلم و مدرس کارگاه‌های آموزشی، لاس کروسس، نیو مکزیکو

25. محسن عراقی نیکنام، مینیاپولیس، مینه‌سوتا

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۸۱۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست