Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@04:41:19 GMT

توت فرنگی نوبرانه وارد بازار مازندران شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۲۹۲۳۶۲۰

توت فرنگی نوبرانه وارد بازار مازندران شد

به گزارش ایرنا،این میوه قرمز رنگ با قیمت نوبرانه کیلویی 10 تا 12هزار تومان وارد بازار مازندران شده است.
برداشت محصول توت فرنگی در مازندران همه ساله از نیمه دوم فروردین آغاز می شود و تا پایان خرداد ادامه می یابد.
استان مازندران با سطح زیر کشت یکهزارو 500هکتار پس از استان کردستان رتبه دوم تولید توت فرنگی را در کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزیزالله شهیدی فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پیش بینی تولید امسال توت فرنگی در استان 15هزار تن به ارزش 60میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه کاشت و تولید توت فرنگی به محصول اقتصادی در مازندران تبدیل شده است، افزود: امسال سطح زیر کشت توت فرنگی نبست به سال گذشته 200هکتار بیشتر شد و به یک هزارو 500هکتار افزایش یافت.
شهیدی فر متوسط قیمت توت فرنگی در استان مازندران را چهار هزار تومان اعلام کرد و بیان داشت: ،بابلسر ،جویبار و آمل بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی استان مازندران را دارند.
از یک بوته توت فرنگی تا سه مرحله برداشت می شود و متوسط برداشت توت فرنگی در هر هکتار 10 تن است.
توت فرنگی میوه ای است که هر چه بیشتر نور آفتاب دریافت کند ، رنگش قرمزتر ، مزه اش شیرین تر ، کیفیت اش بیشتر و خوش طعم تر می شود.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
6990/1899

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۲۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: انجام ۱۲ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۴ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور فرمانده وکارشناس یگان حفاظت، سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد شیخ موسی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب