Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@21:35:42 GMT

وزارت اطلاعات از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۲۶۶۳۸۱

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، میلاد با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) به عنوان «هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)» نامگذاری شده است.

به دلیل این تقارن فرخنده، به بعضی از اقدامات و مجاهدت های خاموش سربازان آن حضرت، فرزندان راستین امت حزب الله، رهروان جان بر کف خمینی روح الله(ره) و پیروان فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اداره کل اطلاعات استان گیلان می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزندان ملت در وزارت اطلاعات، همواره تلاش می نمایند با توکل بر خدا و توجه به «شرع، قانون و اخلاق» صیانت از منافع ملی و ارزش های مقدس نظام جمهوری اسلامی را بر خود فرض نموده و با بهره مندی از رهنمودهای حکیمانه حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ماموریت های ذاتی این وزارتخانه را پیگیری نمایند. به گونه ای که مدال سربازی گمنام امام زمان(عج) را از حضرت امام راحل(ره) دریافت نمودند و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نیز عنایت ویژه ای به فرزندان خود داشته و بارها در فرمایشات گهربارشان، فرزندان خود را مورد تفقد قرار داده اند.

یکی از ماموریت های ذاتی وزارت اطلاعات، تامین امنیت نظام و مردم است و طبیعتا این وزارتخانه سهم مهمی در دستاوردهای امنیتی داشته است. علاوه بر آن، برخی از عملکردها و اقدامات این وزارت، مستقیما قابل ارائه به افکار عمومی نمی باشد و طبعا مردم از آن آگاه نیستند ولی در تامین و ایجاد رضایتمندی آنها موثر بوده است.

یکی از نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران مشارکت های مردمی در تمام زمینه ها بوده که وزارت اطلاعات نیز از این حیث از پشتوانه قوی مردمی برخوردار است و با توجه به جایگاه و نقش مردم در نظام اسلامی تعامل و ارتباط نزدیک با مردم، همواره جزو سیاست های کلی این وزارت بوده است.

با بهره گیری از کلام گهربار رهبر کبیر انقلاب اسلامی است که فرمودند «همه شما باید سازمان اطلاعات باشید» ایجاد ارتباط دو سویه بین مردم و وزارت اطلاعات از طریق ستادهای خبری و دیگر کانال های ارتباطی از برنامه های دائمی تشکیلات اطلاعاتی می باشد.

توجه ویژه به حقوق مردم و تکریم ایشان نیز همواره سرلوحه فعالیت های وزارت اطلاعات و این اداره کل بوده است.

ايجاد امنيت پايدار در كشور از جمله اهداف و اقدامات وزارت بوده كه از نگاه تيزبين مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دور نمانده و ايشان در پيام نوروزی سال 96 به آن اشاره فرمودند.

یکی از مهمترین فعالیت ها، اقدام های پیشگیرانه اطلاعاتی است که توسط وزارت اطلاعات و اداره کل استان صورت می پذیرد که از جمله آن می توان به برگزاری نشست های توجیهی و نمایشگاه های اطلاعاتی برای اقشار مختلف تاثیرگذار از جمله مدیران، نخبگان، اندیشمندان، دانشگاهیان، روحانیان، کارفرمایان، کارگران و... و اطلاع رسانی به آنها در مورد برنامه ها و نقشه های دشمنان نظام و کشور و لزوم هوشیاری مخاطبان در برابر این نقشه ها، شناسایی و مهار زمینه های آسیب پذیری که امکان به فعلیت رساندن تهدیدات را در عرصه های مختلف دارند و مقابله جدی با دشمنان و کسانی که عالمانه و عامدانه با قصد ضربه زدن به منافع ملی فعالیت های مجرمانه مرتکب می شوند، اشاره کرد.

مبارزه با تروریسم و تامین امنیت ملت شریف ایران، از محورهای مهم اقدامات این وزارت می باشد. به عنوان مثال، پدیده شوم ریگی و جندالشیطان، سالها بود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده و این گروهک، با اقدامات ضدامنیتی خود(بمب گذاری و ترور و...) منطقه شرق کشور و امنیت عمومی را با تهدید مواجه ساخته بود که وزارت اطلاعات، با عملیات پیچیده و گسترده، وی را دستگیر و باند او را منهدم نمود كه نوع عمليات، زمان آن و هماهنگی هاي بين دستگاه های عمل كننده، الگوی يک اقدام اطلاعاتی مناسب می باشد.

همکاری با نیروهای خدوم انتظامی در جهت مقابله با باندها و گروه های سازمان یافته مواد مخدر در سطح داخلی و خارجی که با حمایت و پشتیبانی دشمنان و سرویس های اطلاعاتی در صدد نابودی و تهی سازی جامعه به ویژه نسل جوان هستند، از دیگر اقدامات اداره کل اطلاعات استان بوده است.

مقابله با توطئه های وسیع و مستمر دشمنان در جهت ایجاد اختلاف قومی و مذهبی از دیگر اقدامات وزارت است، همانگونه که ملت شریف مطلعند، دشمن با استفاده از عوامل خود سرمایه گذاری وسیعی در این خصوص انجام داده که تشکیلات اطلاعاتی از این ناحیه با مطالبه جدی مردم جهت مقابله با این توطئه ها و گروه های افراطی تروریستی قومی – مذهبی وابسته روبرو بوده است. در این خصوص نیز دستاوردهای مهمی بدست آمده و احساس رضایت عمومی در قبال این اقدامات هوشمندانه به ویژه در مناطق مرزی مشاهده می شود.

کشف توطئه های وسیع آمریکا و عوامل وابسته در مناطق مرزی و... از دستاوردهای مهم وزارت اطلاعات در این عرصه بوده که به وحدت اقوام و مذاهب ایرانی کمک شایانی کرده است.

از مهمترین اقدامات اداره کل اطلاعات استان می توان به مقابله با تحرکات ضدامنیتی منافقین، فرقه های ضاله، فرق نوظهور و غیرقانونی عرفانهای كاذب و کیهانی، مدعیان دورغین اديان مختلف، خرافه گری، شیطان پرستی و...، مقابله با تحرکات، تبلیغات مسموم و عملیات روانی شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب در سطح استان و همکاری با سایر دستگاه ها در مقابله با قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز سلاح و مهمات در استان اشاره کرد.

کمک به کاهش آثار تحریم اقتصادی بر مردم نیز از اقدامات مهم وزارت به حساب می آید. از آنجا که دشمن در گسترش تحریم های هوشمند علیه ایران برنامه های وسیعی را دنبال می کرد(که در آنها مردم هدف اصلی به شمار می رفتند) لذا وزارت اطلاعات در این خصوص با همت مضاعف و فراگیر، تلاش های گسترده ای را جهت مصون سازی از آثار تحریم انجام داده که بحمدالله در بخش های قابل توجهی موفق عمل کرده است.

در استان نیز اقدامات اطلاعاتی – اقتصادی مناسبی جهت کمک به صنایع، تامین نیازمندی ها، شناسایی و ایجاد تعامل بین حلقه های مکمل صنعتی و حمایت از تولیدکنندگان و مبتکرین داخلی، انجام گرفته است.

وزارت اطلاعات و به تبع آن اداره کل اطلاعات استان حمایت جدی و قاطعانه از افراد، شرکت ها و موسساتی که با رعایت قوانین و مقررات اقدام و با هدف تقویت تولید، اشتغال و رونق اقتصادی استان فعالیت می کنند را از وظایف اصلی خود می داند.

شرکت در جلسات ستاد سرمایه گذاری استان و ارائه نظرات و پیشنهادات لازم، نشست با مسئولین ارشد استانی و مدیران دستگاه های اقتصادی برای تشویق هر چه بیشتر جهت حمایت از سرمایه گذاران، ارسال نقطه نظرات اصلاحی و پیشنهادی جهت رفع مشکلات قانونی احتمالی یا تصویب قوانین جدید در این حوزه بوده است.

حفاظت و صیانت از منافع ملی، نظارت اطلاعاتی با جلوگیری از حیف و میل بیت المال در استان، حمایت از سرمایه گذاری در بخش کالاهای استراتژیک صنعتی و کشاورزی، در زمینه تهیه مواد اولیه، حمایت و برقراری امنیت بهتر برای فعاليت های توليدی سالم از اقدامات حمایتی اداره کل اطلاعات بوده است.

همچنین در این راستا موسسات و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی علی الخصوص در حوزه كشاورزی، محيط زيست و منابع طبيعی مدنظر بوده و علاوه بر صیانت، حمایت های لازم از آنان نیز بعمل می آید. چرا که دشمنان بر این مجموعه ها نظر داشته و تلاش دارند در روند کارهای آنان نیز خلل ایجاد نمایند.

گسترش اقدامات و فعالیت های وزارت در مقابله با فساد اقتصادی نظیر اختلاس، قاچاق كالا، فرار مالياتی، زمين خواری، پولشویی، سودجویی های شخصی و... به عنوان یکی از مطالبات جدی و همیشگی مقام معظم رهبری(دامت برکاته) و مردم از دیگر اقدامات وزارت محسوب می شود که رضایتمندی گروه های کثیری از جامعه و مسئولان را به دنبال داشته است.

شناسایی و كشف مقدار قابل توجهی كالا و ارز قاچاق در مبادی ورودی به كشور در مرزهای استان، شناسایی و كشف فرار مالياتی كلان در استان، مقابله با پديده زمين خواری در نقاط مختلف استان، بازگرداندن مبالغ زيادی از حقوق از دست رفته بانك ها در قالب مطالبات معوق با كمک مديران بانک های استان و حراست ها، پيشگيری از سوءاستفاده مالی در تعدادی اندكی از ادارات استان و كمک به سلامت اداری و همكاری و مساعدت مديران و مراجع قضایی، سازمان بازرسی و تعزيرات حكومتی استان در اقدامات مقابله ای اداره كل اطلاعات استان با مفاسد كلان اقتصادي قابل تقدير است از جمله مهمترین اقدامات اداره اطلاعات در این زمینه در سال های اخیر است.

تهیه گزارشات و تحلیل های مورد نیاز تصمیم گیران، در راستای کمک به تصمیم سازی و تصميم گيری در حوزه های مهم و کلان استانی و کمک به اجرای طرح های مهم ملی و استانی و کمک به ارتقای عناصر سالم و جلوگیری از ارتقای عناصر ناسالم در حیطه وظایف و چارچوب های قانونی از جمله مهمترین اقدامات در این حوزه بوده است.

شناسایی نارضایتی های مردمی و انتقال دقیق و به موقع و بدون دخل و تصرف آنها به مدیران ذیربط از وظایف مهم این اداره کل بوده است، پیگیری مشکلات و مسائل مرتبط با زندگی روزمره مردم، مشکلات سازمان ها و دستگاه های خدمت رسان و... و ارائه اخبار جمع بندی شده به مسئولین ذی ربط، اثر مستقیمی در کاهش مشکلات داشته است.

برآورد زمینه های نارضایتی در حوزه های مختلف و بررسی تبعات آن و اطلاع رسانی به مسئولین ارشد استان از جمله اقدامات این اداره کل در این راستا است. اینگونه موارد در اسرع وقت به مدیران ارشد استانی و کشوری منعکس می گردد تا هم تصمیم گیری را برای آنان آسان تر کند و هم برای برطرف کردن مشکلات چاره اندیشی نمایند.

تلاش برای حفظ انسجام ملی، اجتماعی و سیاسی و صیانت از سرمایه های اجتماعی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی، از جمله محورهایی است که در ماموریت های این وزارت خانه به آن توجه جدی می شود.

شناسایی و مقابله با گروه ها و جریان های سودجو و انحرافی اخلاقی، فرقه ای و دینی بعضا وابسته به بیگانه که در صدد خشکاندن ریشه های اعتقادات دینی و مذهبی جامعه به ویژه جوانان بوده اند، از دیگر اقدامات محسوب می شود.

همچنین توسعه دایره آگاهی بخشی و توجیه اقشار مختلف جامعه و تولید و ارائه بسته های مختلف توجیهی و آموزشی در حوزه های مرتبط با ماموریت های این اداره كل به اقشار مختلف جامعه(علما، روحانیون، دانشگاهیان و...) از دیگر اقدامات تعاملی بوده است.

پاسخگویی به مردم و مسئولین، همواره جزو سیاست های کلی این اداره كل می باشد که در دوره های جدید مدیریتی، مورد تاکید بیشتری قرار گرفته اند. در نظام مردم سالاری دینی، تشكيلات اطلاعات نیز آمادگی ارائه توضیحات لازم به نمایندگان محترم ملت را دارد و حضور وزیر اطلاعات و معاونین در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی از مصادیق این تعامل ارزنده به شمار می رود.

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی)، تامین امنیت انتخابات و کمک به سلامت و حضور حداکثری مردم در انتخابات با حفظ استقلال و بی طرفی، مقابله با سناریوهای طراحی شده از سوی بدخواهان و عناصر مرتبط با جریان های ضدانقلابی به ویژه در مقطع انتخابات، صیانت و حمایت از مدیران و مسئولین سالم، انقلابی و خدمتگزار و جلوگیری از رشد عناصر ناسالم و مسئله دار در مشاغل مهم و حساس اجرایی و اداری، مقابله با جریان سازی معاندین در فضای مجازی، ممانعت از نفوذ جریان های معاند و مسئله دار در مراکز فرهنگی و رسانه ها، کمک به کاهش نارضایتی های عمومی و افزايش رضايتمندی مردم و حفظ و حراست از پرسنل، اسناد و امنيت شبكه های الكترونيكی سازمانها و ادارات دولتی و اداری و دارای طبقه بندی حفاظتی از طریق حراست های ادارات کل استان از دیگر اقدامات مهم اداره کل اطلاعات استان در سنوات اخیر محسوب می شود.

ورود کشور به حوزه های جدید فعالیت های فناورانه روز از جمله فعالیت های هسته ای، هواوفضا، نظامی، آی.تی، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی که پیشرفت های شگرفی را رقم زد، دشمن را بر آن داشت تا اقدامات خود را در حوزه های جاسوسی، خرابکاری صنعتی و خرابکاری سایبری ادامه دهد لذا صیانت از دستاوردهای علمی – فناوری جمهوری اسلامی ايران به ویژه در حوزه فناوری، موجب تقویت بالندگی و اعتماد جامعه به سرمایه ها و توانایی های خویش شده است.

طی سال های گذشته در سطح استان مواردی از این قبيل توسط اداره کل اطلاعات استان از طريق توجيه مديران مربوطه و با همكاری همه دست اندركاران خنثی شده است.

در زمینه جمع آوری اطلاعات که زمینه ساز سایر اقدامات است دشمنان هم از ظرفیت خود و هم از ظرفیت سایر کشورهای همسو و هم از ظرفیت گروه های ضدانقلاب استفاده می کنند که ظرف چند سال اخیر عوامل داخلی و خارجی مرتبط با سرویس های اطلاعاتی دشمن مورد شناسایی و اقدام اطلاعاتی قرار گرفته اند.

همچنین نفوذ و ضربه زدن به شبکه ها و سیستم های امنیتی دشمنان و سرویس های آنان از دیگر اقدامات افتخارآفرین وزارت بوده که بنا بر اعتراف دشمن، آنان را به ستوه آورده است. این گروه از اقدامات که نشان دهنده ظرفیت و توان تهاجمی بالای دستگاه اطلاعاتی کشور است، موجب سربلندی و افتخار جامعه و مردم گردیده است. پیام ها و اظهارات تشکرآمیز بخش هایی از اقشار مختلف جامعه موید رضایت و خرسندی مردم در این ارتباط بوده است.

مقابل فراگیر و گسترده با توطئه های ضدانسانی و ضدمردمی دشمن در حوزه جنگ نرم نیز که با هدف انحراف افکار عمومی به ویژه جوانان و اقشار تاثیرگذار در سطح وسیعی صورت گرفته است، باعث افزایش احساس سربلندی و رضایت عمومی در همه اقشار و همکاری و همراهی جامعه در مقابله با جنگ نرم شده است.

خودداری از ارتباط غیر ضروری با اتباع بیگانه، عدم پاسخگویی به نظرسنجی های تلفنی خارج از کشور، مشورت با وزارت اطلاعات و اداره کل اطلاعات استان از طریق ستاد خبری یا حراست ها قبل از برقراری ارتباط با اتباع خارجی و شرکت های خارجی، حفاظت از اطلاعات شخصی در فضای مجازی، سعی در عدم استفاده از برخی نرم افزارها که عمدتا برای جاسوسی طراحی شده اند و عدم افشای اسرار مراکز حیاتی و حساس در نزد اشخاص غیر علی الخصوص خارجی از جمبه توصیه هایی است که در راستای مقابله با اقدامات بیگانگان تاکید می شود.

همكاری و بهره گيری از محصولات موسسات آموزشی و پژوهشی استان در راستای حفظ ارزشهای نظام مقدس، ارتقای فرهنگ ملی، عمومی و بومی استان و پيشگيری از تحريف فرهنگ و وقايع تاريخی استان گيلان با بهره گيری از اسناد وقايع تاريخی يكی ديگر از اقدامات اداره كل در حوزه فرهنگی می باشد.

نقش يكايک اعضای محترم شورای تامين استان گيلان و اعضاي محترم تامين شهرستان های استان اعم از استاندار و فرمانداران محترم، عزيزان سپاه، نيروی انتظامی، ارتش، مرزبانی، مديران مختلف قضایی، صدا و سيما، سازمان قضایی، نيروهای مسلح و پرسنل محترم دستگاه های اطلاعاتی و امنيتی در تامين امنيت استان كه با همدلی و همصدایی، ايثار و شجاعت انجام وظيفه می نمايند را اجر می نهيم و از همه عزيزان تقدير می کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۲۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، مطابق رتبه بندی انجام شده توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار کشور، در راستای اجرای تکالیف قانونی صدور مجوزها، وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات با کسب ۹ امتیاز از ۱۰ امتیاز، رتبه اول کشوری را از بین ۱۶ دستگاه اجرایی ارزیابی شده به دست آورد.

شاخص‌های مهم ارزیابی در این رتبه بندی، عبارت از: حذف مجوزهای کاغذی، رعایت شروط حذف شده، مراتب رد / صادر بدون شکایت، رد / صادر بدون تأخیر، درهای پشت بسته، اتصال کامل به درگاه ملی مجوزهای کشور و ارائه کامل مجوزها در درگاه‌های تخصصی در نظر گرفته شده بود.

وزارت ICT در راستای رعایت دو شاخص شروط حذف شده و اتصال کامل به درگاه ملی مجوزها، موفق به کسب امتیاز کامل ۱۰ از ۱۰ شد و در خصوص ارزیابی سایر شاخص‌ها نیز موفق به کسب حداکثر امتیاز ۹.۹ از ۱۰ امتیاز شد.

به طور کلی وزارت ICT، صادرکننده ۳۶ عنوان مجوز است که از این میزان، سازمان فناوری اطلاعات ایران مسئولیت صدور ۱۶ عنوان مجوز در حوزه‌هایی نظیر امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا)، مراکز داده، تاییدیه فنی نرم افزار و گواهی سلامت و احراز اصالت نرم افزار را به عهده دارد.

گفتنی است ۴۵ درصد مجوزهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران صادر می‌شود.

کد خبر 6097244 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور