Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@22:25:25 GMT

احیای "وزارت بازرگانی" در ابهام

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۵۵۰۶۳۵

طرح احیای وزارت بازرگانی در شرایطی نقل محافل است که نه تنها مسوولان ارشد مربوطه از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند که علاوه بر آن هیچ طرحی در این خصوص به هیات دولت ارسال نشده است.
به گزارش ایسنا، مساله احیای وزارت بازرگانی و تفکیک این بخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت به یکی از مسائل مهم قبل از معرفی کابینه دولت دوازدهم تبدیل شده و قطعا باید سرنوشت تصمیم‌گیری در رابطه با تمدید ادغام بخش بازرگانی در این وزارتخانه یا احیای مجدد آن تا پیش از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مساله احیای وزارت بازرگانی از چندی پیش مطرح گردیده، اما نه تنها جزییاتی در این رابطه اعلام نشده بلکه هیچ یک از مقامات مسوول نیز این مساله را تایید یا تکذیب نکرده‌اند. علاوه بر این اخیرا محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – تفکیک بخش بازرگانی از این وزارتخانه را منوط به نظر کارشناسی و تصمیم رییس جمهوری دانسته و عنوان کرده که در این راستا هر آنچه دولت و مجلس شورای اسلامی تصمیم گیرند خواهد شد، هر چند ما اعتقاد داریم باید بخش صنعت و بازرگانی یکپارچه باشند.
در این راستا یدالله صادقی – معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت – نیز با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به این‌که دولت در زمینه‌ احیای بازرگانی لایحه‌ای داشته باشد در این رابطه عنوان کرد: معتقدان به تفکیک بر این باورند که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود این امکان وجود دارد یک وزارتخانه به صورت فرابخشی امور را فراتر از دو وزارتخانه در بخش تولید (وزارتخانه صنعت و کشاورزی) بررسی کرده و نفع بیشتری را برای مصرف‌کنندگان به همراه داشته باشد.
به گزارش ایسنا، دو وزارت "بازرگانی" و "صنایع و معادن" پس از سال‌ها چالش تحت عنوان یک مجموعه واحد به نام وزارت "صنعت، معدن و تجارت" ادغام شدند تا کاستی‌ها و اختلافات موجود در ارتباط با مسائلی که دو وزارتخانه را تحت‌الشعاع قرار می‌داد حل شود اما در نهایت با گذشت چهار سال از این ادغام شاهد بودیم که در سال ۱۳۹۴ احیای مجدد وزارت بازرگانی به دلیل عدم تحقق اهداف مربوطه بر سر زبان‌ها افتاد و در حال حاضر با نزدیک شدن به روی کار آمدن دولت دوازدهم و معرفی کابینه آن این موضوع به عنوان یکی از دغدغه‌های دولت مطرح شده و به زودی در ارتباط با آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
آنچه در خصوص طرح احیای وزارت بازرگانی در حال حاضر می‌توان عنوان کرد این است که هیچگونه تصمیم مشخصی در این رابطه اتخاذ نشده و در حال حاضر افرادی که معتقدند ضرورتی برای احیای مجدد این وزارتخانه وجود دارد در تلاش هستند تا نظر دولت را در این رابطه جلب کنند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۵۵۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی