Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@03:38:47 GMT

سیگنال کاهشی دلار از هرات افغانستان رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۳۱۵۶۶

سیگنال کاهشی دلار از هرات افغانستان رسید

دنیای اقتصاد: به گفته فعالان، عامل اصلی افت دلار در بازار داخلی، نزول ارزش آن در بازار هرات افغانستان بود. افت شاخص ارزی در این منطقه جغرافیایی در ابتدا معاملات شهر مشهد را تحت‌تاثیر قرار داد و به سرعت تعداد فروشندگان در بازار تهران را نیز بالا برد.   البته پس از ساعت ۳ بعدازظهر قیمت دلار در هرات بالاتر رفت و همزمان موجب شد قیمت دلار در بازار داخلی در ساعات انتهایی روز به محدوده‌های بالاتر بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از فعالان، افت ارزش دلار در منطقه هرات افغانستان را ناشی از کاهش نرخ حواله درهم دانستند. در این روز نرخ حواله درهم در محدوده هزار و ۳۶۰ تومان قرار گرفته بود. با این متغیرهای نزولی، دلار برای دومین روز متوالی در بازار تهران کاهش قیمت را تجربه کرد. روز سه‌شنبه نیز شاخص بازار ارز ۴۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود. در روزهایی که دلار در سطوح کلان بیشتر رنگ و بوی کاهشی داشته است، در بازار سکه قیمت‌ها راه افزایشی را در پیش گرفتند. در پنجمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید. به گفته بازیگران بازار عامل اصلی که در ۲ روز اخیر به افزایش قیمت سکه در بازار داخلی کمک کرد، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی روز چهارشنبه تا ساعت ۳ بعدازظهر بالای محدوده هزار و ۳۴۰ دلار قرار داشت. برخی از فعالان اعتقاد دارند، افزایش بهای سکه در سال ۹۷ می‌تواند منجر به افزایش متقاضیان پیش‌فروش سکه شود. دلار مسافرتی زیر۵ هزار تومان

روز گذشته، تعدادی از متقاضیان ارزی توانستند از یکی از صرافی‌های بزرگ دولتی اقدام به تهیه ارز کنند. صرافی ملی که در ضلع جنوبی میدان فردوسی قرار داشت به مسافرانی که قصد خروج از کشور داشتند، بین ۲ تا ۵ هزار دلار عرضه می‌کرد. به گفته یکی از فعالان، مسافران مقاصدی که نیاز به دریافت ویزا نداشتند، ۲ هزار دلار از این صرافی تحویل می‌گرفتند. مسافرانی که ویزا و سایر مدارک خود را به همراه داشتند، می‌توانستند ۵ هزار دلار دریافت کنند. به گفته فعالان، قیمت دلاری که این مسافران از این صرافی دریافت می‌کردند، زیر ۵ هزار تومان و در محدوده ۴هزار و ۸۸۰ تومان قرار داشت. این در حالی بود که بیشتر صرافی‌های میدان فردوسی با وجود ثبت ارقامی مانند ۴ هزار و ۸۸۷ تومان حاضر به فروش ارز در این محدوده قیمتی نبودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که خرید ارز از صرافی‌ها سخت‌تر شده است. یکی از متقاضیان ارزی حتی اشاره کرد برای تهیه یورو در حجم خرد در منطقه شهرک غرب و سعادت‌آباد با مشکل مواجه شد. به گفته این متقاضی، وی تنها نیاز به ۱۵۰ یورو داشت، ولی بیشتر صرافی‌ها عنوان می‌کردند که زیر ۵۰۰ یورو به فروش نمی‌رسانند. متقاضیان دیگری عنوان می‌کردند که بیشتر صرافی‌های فردوسی دلار را به فروش نمی‌رساندند و عده‌ای نیز قیمت‌های بالای ۵ هزار و ۱۰۰ تومان را به‌عنوان نرخ فروش خود پیشنهاد می‌دادند. در این شرایط، به‌نظر می‌رسد بازارساز باید ساماندهی عرضه‌کنندگان ارز را با جدیت بیشتری دنبال کند؛ چراکه اختلال در عرضه ارز می‌تواند به جوسازی‌های روانی مقطعی منجر شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۳۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای؛ یورو کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • چرا قیمت سکه کاهشی شد؟
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود