Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، گفت: در هفته آینده افزایش میانگین ۱۲.۵ درصدی نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و مینی‌بوس در صحن علنی شورای شهر مورد بررسی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس اظهار داشت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران لایحه شهرداری تهران مبنی بر افزایش کرایه تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس در سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون نهایتاً به تصویب رسید که به صورت میانگین کرایه حمل و نقل عمومی به غیر از ریلی ۱۲.۵ درصد افزایش یابد.

علیخانی بیان داشت: برای سال جاری کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس براساس شرایط جغرافیایی منطقه و مسافت طی شده اخذ می‌شود؛ بنابراین از ۱۰ تا ۱۵ درصد کرایه‌ها افزایش می‌یابد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: در این لایحه میزان مسافت طی شده استهلاک و درآمد ماهیانه تاکسی‌رانان مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان اوج ترافیک و بارندگی‌ها نیز به دلیل افزایش مخاطرات و تصادفات همچنین ترافیک برای تشویق در فعالیت‌های حمل و نقل نرخ کرایه‌ها به صورت مشخصی افزایش می‌یابد و در زمان بارندگی تا سقف ۲۰ درصد امکان افزایش نرخ کرایه‌ها وجود دارد.

علیخانی تاکید کرد: در هفته آینده نرخ کرایه اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی در صحن علنی شورای شهر تهران به تصویب می‌رسد و برای تایید نهایی به فرمانداری تهران ارسال می‌شود و در صورت تایید نهایی فرمانداری تهران از خرداد ماه اجرایی خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تاکسی بارندگی نرخ کرایه محمد علیخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۰۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک

تین نیوز

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علیرضا محمودی در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل و نقل وزارت صمت، اظهار کرد: به کارگیری اتوبوس ها و تاکسی های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

محمودی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به کارگیری اتوبوس و تاکسی های برقی ویژه کلان شهر اراک گفت وگو شد.

در این جلسه روش ها و مدل های مختلف تخصیص و به کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک های عامل و شرکت های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است