Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:53:14 GMT

گزارش‌هایی از تجربه‌های نزدیک به مرگ در یک کتاب جمع شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۷۷۵۶۵

گزارش‌هایی از تجربه‌های نزدیک به مرگ در یک کتاب جمع شد

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات علمی و فرهنگی کتاب «مرگ آشنایی» نوشته «مجتبی‌اعتماد نیا» را که پژوهشی است درباب چیستی و ابعاد مختلف تجربه‌های نزدیک به مرگ را منتشر کرد.

این کتاب حاصل پژوهشی است که سعی دارد به این مساله بپردازد که تجربه نزدیک به مرگ چیست و آیا این تجربه از الگویی ثابت پیروی می‌کند و یا اینکه محتوای آن متاثر از ویژگی‌های شخصیتی، تحصیلی، شغلی، نژادی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و. است

از سوی دیگر مولف در پژوهش خود سعی کرده است تا از وجود هسته‌ای مشترک در تجربه‌های نزدیک به مرگ در ادوار و فرهنگ‌های مختلف سخن گفته و به بیان این مساله نیز بپردازد که این تجربه ماهیتی ذهنی دارد و یا ناظر به واقعیت‌هایی عینی و آیا می‌توان این گونه تجربه‌ها را برهانی دال بر حیات پس از مرگ به شمار آورد.

کتاب در فصل نخست از خود به بررسی چیستی تجربه نزدیک به مزگ صحبت می‌کند و با بیان تاریخچه و مختصات آن  به معرفی انواع این تجربه نیز می‌پردازد. در ادامه و پس از بررسی تاثیرات این تجربه در زندگی تجربه‌گران آن،   به بررسی تجربه نزدیک به مرگ در ادوار گذشته پرداخته و بررسی عوامل تاثیرگذار در وقوع و منظره‌آمیزی تجربههای نزدیک به مرگ را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

در فصل دوم کتاب  بررسی نقادانه تبیین‌های مختلف تجربه نزدیک به مرگ مورد توجه قرار گرفته است و از این منظر تبیین‌های فرا طبیعت‌گرایانه، طبیعت گرایانه، فیزیولوژیکی،   کوانتومی و...در این زمینه مورد بررسی و توجه قرار گرفته است.

در فصل سوم کتاب نیز رهیافت‌ تجربه‌های نزدیک به مرگ در اثبات حیات پس از مرگ و نظر ادیان مختلف در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. بخش پایانی و قابل توجه این کتاب نیز به ارائه ۹ گزارش از تجربه‌کنندگان ایرانی این اتفاق پرداخته است که در نوع خود قابل توجه است.

انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را در ۳۹۰ صفحه با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

کد خبر 4302521 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات علمی و فرهنگی مرگ و میر کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب تهران ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصلی بازار نشر معرفی کتاب میراث فرهنگی موزه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادبیات جهان مصلی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۷۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق میان باکو و ایروان نزدیک است

صدر اعظم آلمان اعلام کرد که احتمال توافق میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بیشتر از همیشه شده است.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد: شانس حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اکنون بیش از هر زمان دیگری است.

شولتز، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان گفت: البته قبل از هر چیز در مورد مناقشه میان ارمنستان و آذربایجان گفت و گو کردیم و اتفاق نظر داریم این مناقشه باید به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

صدراعظم آلمان خطاب به علی اف گفت: بنابراین بهتر است که شما گفت و گوی مستقیم با «نیکول پاشینیان» [نخست وزیر ارمنستان] داشته باشید.

شولتز افزود: سال ۲۰۲۴ می تواند و باید سال صلح در منطقه باشد. این یک فرصت و یک مسئولیت بزرگ است.

صدراعظم آلمان گزارش‌های اخیر درباره توافق اولیه در مورد تعیین مرز بین دو کشور را دلگرم‌کننده توصیف کرد و گفت که لازم است این روند حفظ شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • شمسایی: بازی در آسیا سخت و نزدیک شده است
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • نظراتم را در مورد طرح حجاب صریح با مقامات و حاکمیت می‌گویم/ بلای جان طرح‌های خوب نبود رویه‌های درست اجراست
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • فن‌پرسی در آستانه نخستین تجربه سرمربیگری