Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان حمل کالای سراسر کشور به دنبال جلسه با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، در نامه‌ای خطاب به نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان شهرستان‌های سراسر کشور، ضمن ارائه توضیحات درباره مصوبات این جلسه، خواستار پایان اعتصاب رانندگان در کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشروح این نامه به شرح زیر است:

«احتراما، پیرو اعتراضات و تجمعات رانندگان و کامیونداران حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کشور طی روزهای اخیر، جلسه‌ای در تاریخ ۹۷.۵.۳ در خصوص موضوعات و مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل بار و مسافر برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نمایندگان صنوف مختلف رانندگان حمل‌ونقل (بار و مسافر) و ... تشکیل و تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

۱. افزایش قیمت کرایه حمل تا ۲۰ درصد در بخش بار اعمال شود.

۲. ظرف مدت ۱۰ روز نمایندگان صنوف در خصوص روش محاسبه نرخ بر اساس تن کیلومتر نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود را به سازمان جهت بررسی ارائه نمایند.

۳. کارگروه با حضور نماینده‌ای از حوزه معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان باری، نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان مسافری و نمایندگان کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران کشور و در صورت لزوم انجمن‌های تخصصی به صورت منظم تشکیل و به بررسی موضوعات و مشکلات بخش حمل‌ونقل پرداخته و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

۴. در رابطه با بحث سالم‌سازی و برخورد با تخلفات دریافت کمیسیون‌های اضافی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل و در خصوص عدم توزیع عادلانه بار و تضعیف سالن‌های اعلام بار، سهمیه سوخت، حذف اولویت بومی‌گرایی، عدم پرداخت کرایه حمل توسط گیرندگان کالا و قوانین مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ و سایر موارد مقرر گردید کارگروه ویژه‌ای جهت پیگیری و اصلاح تشکیل گردد.

ضمنا در همین راستا هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی رانندگان ناوگان باری در جلسه ۹۷.۳.۶ در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حضور یافته و در جهت پیگیری مطالبات و مشکلات صنفی رانندگان و تمام موضوعات مرتبط طرح موضوع گردید که به دستور ریاست محترم کمیسیون اجتماعی جناب آقای دکتر عزیزی مقرر گردید کمیته ویژه مطالبات رانندگان در کمیسیون اجتماعی متشکل از نمایندگان محترم عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نمایندگان صنوف جهت بررسی تخصصی مشکلات بصورت ویژه، پیگیر خواسته‌های بحق رانندگان تا حصول نتیجه تشکیل گردد. در ضمن در تاریخ ۹۷.۳.۶ جلسه‌ای در محل مجلس شورای اسلامی با جناب آقای دکتر نوربخش ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی کشور در خصوص رفع مشکلات بیمه تامین اجتماعی و ضریب حق بیمه پرداختی، سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگان و پرداخت یارانه حق بیمه رانندگان توسط دولت محترم برگزار گردید و ایشان موافقت خود را در انجام موارد فوق اعلام داشتند.

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در رابطه به مطالبات رانندگان و قول مساعد در خصوص تامین امنیت جاده‌ها و به منظور جلوگیری از سواستفاده معاندین نظام جمهوری اسلامی ایران و رفع نگرانی ملت عزیز مبنی بر تامین مایحتاج عمومی، خواهشمند است طبق روال قبل نسبت به بارگیری و رساندن محصولات به صاحبان کالا اقدام فرمایید. بدیهی است نمایندگان صنوف تا تحقق کامل مطالبات شما عزیزان پیگیر موضوع می‌باشند.»

401

وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی عباس آخوندی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی عباس آخوندی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۸۳۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

مظفر رضایی در حاشیه بازدید سرزده از مسیر راه‌های خلخال به اسالم و پونل و صدور دستور توقف کامیون‌های حامل بار غیر مجاز به مقصد استان گیلان افزود: روزانه ده‌ها دستگاه کامیون حامل شن و ماسه بدون هرگونه نظارت پلیس راه و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط در مسیر راه‌های خلخال به سمت گیلان تردد می‌کنند.

او افزود: حمل بار شن و ماسه اضافه بر تناژ تعیین شده در قانون توسط روزانه حداقل ۶۰۰ دستگاه کامیون از طریق راه‌های خلخال به اسالم و پونل موجب تخریب آسفالت و همچنین زیرسازی راه‌های مشترک این شهرستان با استان گیلان شده که هزینه سنگینی بر بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: در حالی که دولت همه ساله اعتبارات کلانی را برای بهسازی و آسفالت مسیر‌های خلخال به آسالم و خلخال به پونل در هر دو حوزه استحفاظی گیلان و اردبیل هزینه می‌کند، فقدان نظارت توسط دستگاه‌های اجرایی و همچنین عدم حضور پلیس در راه‌های خلخال به استان گیلان موجب افزایش تخلفات مربوط به حمل بار شن و ماسه در این مسیر‌ها شده است.

رضایی اضافه کرد: رانندگان خاطی کامیون‌های حامل بار شن و ماسه علاوه بر حمل بار اضافی و تخریب راه به علت حمل بار بیش از حد مجاز و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی جان رانندگان و سرنشینان خودرو‌های عبوری از راه‌های مشترک خلخال و گیلان را تهدید می‌کنند.

او اضافه کرد: در حالی که اعتبار زیادی برای راه اندازی باسکول دولتی در مسیر خلخال به اسالم، هزینه شده است، به علت عدم وجود مامورین پلیس راه، عملاً باسکول خلخال از مدت‌ها پیش تعطیل شده و کامیون‌های حامل بار اضافی و رانندگان فاقد مدارک رانندگی در این مسیر‌ها تاخت و تاز می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال اضافه کرد: با وجود نصب تابلو‌های هشدار دهنده ممنوعیت ورود کامیون به محور ارتباطی خلخال به پونل در ابتدای محور خلخال به آسالم، هیچ کدام از رانندگان کامیون‌ها به این تابلو‌ها توجهی نداشته و از این راه به عنوان راه فرار از باسکول و توجه به قانون استفاده می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور