Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:22:17 GMT

ورزش، درد عضلات را کاهش مي دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۲۱۲

ورزش، درد عضلات را کاهش مي دهد

خبرگزاري آريا -

درد عضلات، يکي از دردهاي بسيار رايج است که هر کسي ممکن است آن را تجربه ‌کند
درد عضلات، يکي از دردهاي بسيار رايج است که هر کسي ممکن است آن را تجربه ‌کند، اين دردها مي‌تواند در هر نقطه اي از بدن احساس شود نکته اينجاست که به گفته متخصصان، براي درمان اين دردها ورزش حرف اول مي زند.
درد عضلات ممکن است خفيف يا بسيار شديد و غير قابل تحمل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا در عرض چند روز خوب مي شود ولي گاهي ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جايي از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق، بازو و يا حتي دست ديده شود.
درد عضلات در حين کار يا ورزش نادرست و به دنبال ضربه به عضله و يا کشيدگي آن به وجود مي آيد. اين درد ممکن است در حين فعاليتي که آن را بوجود آورده شروع شود و بعد از مدتي پديد آيد.
درد عضلاني که با تاخير شروع مي شود، همان است که روز بعد از يک فعاليت سنگين بدني شما را با درد شديدي از خواب بيدار مي کند، شروع اين درد 24 تا 48 ساعت بعد از انجام فعاليت بدني است.
* فشار بيش از حد به عضلات
نوروزي، عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران در اين زمينه به خبرنگار مامي گويد: وقتي فرد فعاليت بدني را انجام مي دهد، فشاري که بيش از حد به عضلات وارد مي کند، فيبرهاي عضلاني آن کشيده شده و پارگي هاي ميکروسکوپي در آن ايجاد مي شود.
وي مي افزايد: اين آسيب ها موجب مي شوند تا يکي دو روز بعد از فعاليت به علت التهاب و آزاد شدن مواد شيميايي مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلاني شود.
* بيش از 40 درصد مردم درد عضلات دارند
نوروزي، ضعف ماهيچه ها را علت اصلي دردهاي عضلاني مي داند و ادامه مي دهد: ضعف شديد ماهيچه ها به انجام هر فعاليتي، ناشي از ورزش نکردن است، در حال حاضر بيش از 40 درصد مردم دچار درد عضلات هستند و راه درمان آن که بسيار ساده بوده را نمي دانند.
دانشيار دانشگاه علوم پزشکي تهران با بيان اينکه امکانات ورزشي مناسب براي طبقات مختلف اجتماعي فراهم نيست، اظهار مي دارد: همه افراد جامعه بايد ورزش مداوم انجام دهند، لازم است از دستگاه هيدورليک براي انجام حرکات کششي، نرمشي و غيره استفاده کنند.
* استفاده از باشگاه هاي استاندارد
وي ادامه مي دهد: با توجه به اينکه استفاده از باشگاه هاي ورزشي استاندارد در کشور هزينه بالايي مي خواهد، بسياري از مردم توان مالي براي بهره مندي از اين امکانات را ندارند و به مروز زمان دچار دردهاي مزمن عضلاني مي شوند.
نوروزي با اشاره به اينکه 90 درصد مردم بيمار نيستند و فقط دچار گرفتگي عضلات مي شوند، تصريح مي کند: پياده روي تاثيري در کاهش دردهاي عضلاني ندارد، افراد بايد حرکات کششي و فعاليت بدني درست انجام دهند.
اين عضو هيات مديره انجمن ارتوپدي ايران با بيان اينکه بيشترين عمل هاي جراحي بر روي مفصل ران است، مي گويد: جوانان بيش از ساير افراد اين عمل جراحي را انجام مي دهند.
نوروزي ادامه مي دهد: بخش هاي دولتي بايد امکانات ورزشي درست و استاندارد را براي همه طبقات اجتماعي فراهم کنند و رسانه ها نيز مردم را تشويق به ورزش کنند.
منبع: سلامت نيوز


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود

ابراهیم بازیان در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: روز پنجم اردیبهشت، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس به عنوان یک روز تاریخی ثبت می‌شود.

وی افزود: این رخداد با همت، تلاش و مدیریت جهادی همه ارکان ذی‌مدخل در موضوع مردمی سازی بخشی از اقتصاد دولتی در ایران پیرو تلاش‌های صورت گرفته در بیش از دو دهه از تاریخ تصویب واگذاری این دو باشگاه عظیم القدر انجام می‌شود. نهایتا قطار واگذاری به ایستگاه آخر رسید و به طور رسمی و نمادین واگذاری این دو باشگاه از دولت به بخش خصوصی انجام می‌شود.

بازیان تاکید کرد: امیدواریم پنج اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی، پیشرفت و نقطه عطفی در جهت شکوفایی بیشتر ورزش فوتبال و فعالیت‌های این دو باشگاه قرار بگیرد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی بیان کرد: پس از هشت بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام، همراه و همه جانبه با همه ارکانی که به نوعی نقش و سهمی در این واگذاری داشتند در یک بازه زمانی اندک کمتر از دو ماه به ثمر رسید.

به گفته بازیان، با همت دولت، وزیر اقتصاد و ورزش این اتفاق به میمنت شکل گرفت. در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد این دو باشگاه به مردم واگذار شده بود که اگر این اقدام نبود امروز شاید توفیق واگذاری سهام این دو باشگاه را به این زودی نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: گام مهم دیگر باز هم در دولت سیزدهم در طلیعه سال جهش تولید با تاکیدات صریح، واضح و متقن مقام معظم رهبری، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی توانست این امر مهم را در یک حرکت همگام و همسو به نوعی که همراهی رسانه و افکار عمومی انجام دهد.

سرپرست سازمان خصوصی سازی گفت: واگذاری سرخابی‌ها برگ برنده دولت بود که در این گام عملیاتی شد. در تاریخ سوم اردیبهشت این مزایده در بازار فرابورس ایران به وقوع پیوست و با اعلام نتیجه با تشکیل دو کنسرسیوم که یکی نفتی شامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و دیگری شش بانک خصوصی بود انجام شد. امیدواریم این واگذاری نقطه عطفی در ورزش و فوتبال کشور خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اگر صافی کف پا نوعی بمب ساعتی نباشد چه؟
  • بعد از ورزش بدن‌درد دارید؟ برای تسکین، این روش‌ها را امتحان کنید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • کریستیانو رونالدوی کوچک؛ انتقاد ماریو گومز از بدنسازی و تغییرات عضلات مسوت اوزیل!
  • هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کسانی که این ورزش را انجام می دهند بیش از بقیه عمر می کنند (فیلم)