Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت به منظور کنترل بازار ارز تا 25 خرداد امسال 9 ميليارد و 700 ميليون دلار ارز 4200 توماني در کشور توزيع کرده است.

به گزارش ايرنا ، محمدباقر نوبخت روز شنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان پاکدشت که با حضور استاندار تهران در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد اظهارداشت: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسي انجام داده به گونه اي که بيش از 7 ميليون قطعه سکه براي کساني که عطش خريد دارند روانه بازار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزي، بيش از مصرف است و هر کس که نياز به ارز دارد مي تواند دلار 4200 توماني خريد کند ولي در مقابل بايد کالايي که با استفاده از آن ارز تهيه شده را مشخص و قابل عرضه با دستگاه هاي نظارتي مشخص کند.
سخنگوي دولت بيان کرد: بر اساس آخرين آمار ، تا 25 خرداد امسال بيش از 9 ميليارد و 700 ميليون دلار ارز 4200 توماني فروخته شده در صورتي که ميزان پيش بيني دولت براي تخصيص 20 ميليارد و 500 ميليون دلار بوده که اين ميزان در مقايسه با سال گذشته از رشد بيشتري برخوردار بوده است.
نوبخت افزود: با وجود پيش بيني هاي دولت ، نبايد ولعي در بين مردم براي خريد ارز وجود داشته باشد که به تضعيف پول ملي کشور در مقابل دلار و ساير ارزها منجر شود ، امروز کشور به کمک همه افراد نياز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.
سخنگوي دولت با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه فعلي کشور از نقاط قوت در حمايت از توليد، فعاليت هاي اشتغالزا و کارهاي عمراني برخوردار است و با استفاده از دو تبصره 18 و 19 قانون بودجه ، اعتبارات اين فعاليت هاي از سوي دولت تأمين شده است.
وي اظهار داشت: دولت از دو محل استفاده از منابع غير دولتي و استفاده از تسهيلات بانکي و تخصيص اعتبار از خرانه دولت براي طرح هاي عمراني ، رشد اقتصادي را دنبال مي کند.
نوبخت افزود: سال گذشته از محل منابع غير دولتي و عمدتا از طريق منابع بانکي ، 18 هزار ميليارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص پيدا کرد و از خزانه دولت نيز 42 هزار ميليارد تومان براي اجراي طرح هاي عمراني اختصاص يافت.
وي گفت : پرداخت اين حجم از پول به طرح هاي توليدي و عمراني موجب رشد 4 تا 5 درصدي اقتصادي کشور شد که صندوق بين المللي پول در نهم فروردين و بانک جهاني در هفته گذشته اين رشد را تأييد کرد.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه تصريح کرد: در سال جاري ، ميزان تسهيلات 18 هزار ميليارد توماني سال گذشته به بنگاه هاي اقتصادي ، در قالب تبصره 18 به 73 هزار و 400 ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.
وي گفت: در اجراي طرح هاي عمراني ، دولت آن بخش از طرح ها را که خود قادر به اجراست ، به اتمام مي رساند ، بخش ديگري از طرح ها را به بخش خصوصي واگذار مي کند و ديگر طرح ها را به صورت مشارکت بخش عمومي و خصوصي انجام مي دهد.
نوبخت تصريح کرد: با اجراي اين طرح ها و در قالب تبصره 19 قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شوراي اسلامي اخذ شد ، در حدود 126 هزار ميليارد تومان منابع ايجاد مي شود.
وي با تأکيد بر تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادي کشور گفت: رئيس جمهوري علاوه بر برگزاري دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي در هر هفته ، با سران دو قواي ديگر نيز جلساتي را برگزار مي کند تا حداقل ها و نيازهاي اساسي و ضروري مردم تأمين شود.
معاون رئيس جمهوري و استاندار تهران براي بازديد از پروژه کمربندي و افتتاح سيلوي 40 هزار تني پاکدشت به اين شهرستان سفر کردند.
تهرام/7254//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار توزیع کارت کنکور

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهلت دریافت کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال بود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از ۹۷۰ هزار داوطلب نوبت دوم کنکور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کردند.

رقابت برای کسب صندلی‌های سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌های کشور از صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری آغاز شد، در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز آغاز می‌شود و در اولین روز رقابت کنکور ۱۴۰۳ بیش از ۶۵۰ هزار داوطلب به رقابت می‌پردازند.
داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز صبح فردا جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 747784

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید