Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:36:02 GMT

طبیعت بام خوی خراب شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۲۳۵۵

طبیعت بام خوی خراب شد

رئیس هیات کوهنوردی خوی گفت : در سایه بی توجهی مسئولین، همایش امسال اورین موجب ناراحتی دوستداران طبیعت و کوه اورین شد.

رحیم ضیافتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همایش امسال کوه اورین خوی با شرکت حدود ۲۰۰۰ نفر به مدت ۲ روز در محل پناهگاه و ارتفاعات و قله این کوه برگزار شد که طی آن کوهنوردان، دوستداران طبیعت از شهر خوی و شهرهای همجوار و چند استان دیگر گرد هم آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن انتقاد از عمل نکردن مسئولین به وعده هایشان  در خصوص همایش اورین تصریح کرد: در جلسه ای که در فرمانداری خوی برگزار شد مسئولین قول دادند دستشویی‌های سیار و آمبولانس در محل همایش قرار دهند و جلوی ورود موتور سیکلت و خودرو را به حریم کوه اورین بگیرند که متاسفانه به هیچ کدام از این قول‌هایشان عمل نکردند در نتیجه موتور سیکلتها و خودروها در سر کوه رفته و طبیعت زیبای این کوه را خراب کردند.

ضیافتی باابراز تاسف از تخریب طبیعت این کوه  اظهار کرد: نباید به بهانه حضور در طبیعت زمینه تخریب برای این نعمت خدادادی را فراهم کنیم.

رئیس هیات کوهنوردی خوی همچنین از کار نمایشی شهردار فیرورق گله مندی کرد و گفت : شهرداری فیرورق در کار نمایشی با نصب بنر در مدت یکساعت اقدام به جمع آوری زباله‌ها کرد در حالیکه قرار بود به مدت ۲ روز در محل همایش مستقر شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش های با محوریت طبیعت نباید نمایشی باشد، بلکه باید بارعایت اصول بهداشتی و حفظ حریم در طبیعت باشد تصریح کرد: در سایه بی‌توجهی مسئولین عده‌ای طبیعت نما بدون رعایت مسائل و حریم کوه، طبیعت اورین را خراب نموده و موجب ناراحتی کوهنوردان واقعی و دوستداران طبیعت شدند.

ضیافتی از کوهنوردان خوی و سایر شهرها و دوستداران طبیعت که با جان و دل از طبیعت کوه اورین حراست نمودند تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، کوه اورین خوی با ارتفاع ۳۶۵۰ متر بلندترین کوه شهرستان خوی( معروف به بام خوی) و اولین قله آذربایجان غربی محسوب می شود که نامش در رده هیجدهم طرح سیمرغ کوه های کشور قرار گرفته است. کوه اورین با داشتن چشمه های طبیعی آب و طبیعت زیبا همواره مورد توجه کوهنوردان داخلی و خارجی قرار گرفته بطوریکه این کوه به بهشت کوچک معروف است و اکثر ابرهای بارشی خوی در فصل بهار از پشت این کوه پدیدار می شوند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اونتادور التیمیت؛ قدرتمندترین لامبورگینی غیرهیبریدی تمام دوران معرفی می شود (+عکس)

دیگر خبرها

  • اونتادور SVJ ؛ این لامبورگینی طبیعت گرمی دارد! (فیلم و عکس)
  • همایش پیاده روی خانوادگی و صرف صبحانه سالم در روستای یار عزیز تکاب
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش/ سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش | سارقان کمک کردند ماشین خراب روشن شود اما...
  • انریکه: رکورد را خراب کردی، هیچکس از امباپه نپرسیده بود
  • انریکه: افسوس، از کیکی سوال کردی و رکورد خراب شد!