Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یوسف نجفی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان گفت: بر اثر حوادث رانندگی در استان کرمان طی سال گذشته هزار و ۹۹ نفر جان باختند و ۱۶ هزار نفر هم دچار جراحت جدی شدند.

وی با اشاره به اینکه سوانح رانندگی بر اثر بی احتیاطی های کوچک رخ می دهد، ادامه داد: امکان جلوگیری از این قیبل حوادث وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ نجفی مهم ترین عامل بروز حوادث رانندگی را «عامل انسانی» دانست و عنوان کرد: جاده خوب و خودروی ایمن حق مردم است؛ اما باید توجه داشت که بسیاری از تصادفات در جاده های استاندارد و با خودروهای ایمن رخ داده است.

وی با بیان این مطلب که با رانندگی خوب حتی در جاده های بد و با خودروهای غیراستاندارد می توان از بروز حوادث رانندگی جلوگیری کرد، افزود: با اقدامات انجام شده و بهبود فرهنگ ترافیک وضعیت بهتر شده است.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان گفت: واژگونی و خروج از جاده که بر اثر خستگی و خواب آلودگی رخ می دهد، بیشترین سهم را در حوادث جاده ای دارد.

وی بخش دیگری از حوادث رانندگی را در اثر انحراف به چپ دانست و افزود: این اتفاق در جاده های دوطرفه بر اثر بی احتیاطی، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن حق تقدم رخ می دهد.

سرهنگ نجفی با هشدار در خصوص مخاطره آمیز بودن عبور از چراغ قرمز عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۰ نفر در شهر کرمان در تصادفات جان خود را از دست دادند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده رانندگان از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، یادآور شد: در طرح نوروزی امسال در جاده های استان کرمان یک خانواده قربانی نوشیدن یک استکان چای توسط راننده شد.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به مخاطره آمیز بودن رانندگی گفت: رانندگی در جاده با رانندگی در شهر متفاوت است و اولین خطا در جاده می تواند آخرین خطای آن فرد بوده و تمامی سرنشینان خودرو را به گام مرگ بکشاند.

وی از رانندگان خواست یکبار دیگر آیین نامه راهنمایی و رانندگی را مطالعه و به آن عمل کنند و تصریح کرد: در صورت عمل به قوانین قطعا می توانیم سالم سفر کرده و از حوادث جلوگیری کنیم.

کد خبر 4363323

منبع: مهر

کلیدواژه: سانحه تصادف فرماندهی انتظامی کرمان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد یاسوج شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند دهه کرامت زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۵۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف

سرهنگ غلامرضا صدفی،رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در راستای پیشگیری از حوادث ترافیکی و کنترل تخلفات، طرح ویژه برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از روز گذشته چهارم اردیبهشت ماه درسطح شهر قم آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح به استناد ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، با تخلفات موتورسیکلت سواران از قبیل: حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیرمتعارف، حرکت نمایشی مارپیچ تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی رسیدگی و  برخورد می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم ادامه داد: در این طرح برای متخلفان، قبض جریمه صادر و  موتورسیکلت حداکثر به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت  یک ماه توقیف خواهد شد.

سرهنگ صدفی در پایان به والدین توصیه کرد از در اختیار گذاشتن موتورسیکلت به فرزندان خود که فاقد گواهینامه رانندگی موتورسیکلت هستند،خودداری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خواب آلودگی راننده پژو جان پاکبان گرگانی را گرفت
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری