Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از توزیع 50 هزار سبد غذایی 400 هزار تومانی برای یک ماه به ارزش 20 میلیارد تومان در قالب پویش «نذر آب» و ارائه «خدمات معیشتی» در بین خانواده های متاثر از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

امیرالدین روح نواز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: این خدمات رسانی داوطلبانه و انساندوستانه با توجه به وقوع خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان و راه اندازی پویش «نذر آب» در سه حوزه «خدمات سلامت محور»، «تامین آب شرب» و «خدمات معیشتی» از سوی جمعیت هلال احمر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این پویش مطالبه گری که یکی از وظایف جمعیت هلال احمر است، 19 کاروان پزشکی با مشارکت تیم های درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان های شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد متشکل از پزشکان متخصص ارتوپد، قلب و عروق، داخلی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی عمومی به شهرستان های چابهار، هیرمند، زهک، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، قصرقند، سرباز، فنوج، نیمروز، مهرستان، زاهدان، خاش، میرجاوه، کنارک، سراوان، ایرانشهر، زابل و دلگان اعزام شدند.
معاون سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: با حضور این 19 کاروان پزشکی به مناطق یادشده، خدمات متنوع «سلامت محور» به ارزش چهار میلیارد تومان و انجام ویزیت رایگان 44 هزار و 714 نفر از افراد محروم و کمتر برخوردار 521 روستا انجام شد که در این راستا 188 پزشک متخصص به 12 هزار و 615 نفر خدمات درمانی تخصصی ارائه کردند.
روح نواز اضافه کرد: همچنین در اجرای خدمات «سلامت محور» پزشکان داوطلب هلال احمر در اجرای پویش «نذر آب» در مناطق متاثر از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان 339 جراحی محدود در روستاهای محروم و کمتر برخوردار این استان انجام و 140 پزشک عمومی داوطلب 13 هزار و 900 نفر از بیماران بی بضاعت را ویزیت رایگان و معالجه کردند.
این مقام مسئول در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: ارائه خدمات متنوع بهداشت دهان و دندان و دندانپزشکی به 2 هزار و 472 نفر از روستاییان مناطق محروم و کمتر برخوردار استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های اجراشده در پویش «نذر آب» است.
وی اظهار داشت: در اجرای این پویش داوطلبانه از سوی جمعیت هلال احمر همچنین هفت هزار و 100 بسته حمایتی به ارزش 15 میلیارد تومان در بین مردم مناطق حادثه دیده و متاثر از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
معاون جذب و سازماندهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در در حوزه «تامین آب شرب» مردم متاثر از خشکسالی استان سیستان و بلوچستان نیز فعالیت های مطلوبی انجام شده است، افزود: در اجرای پویش «نذر آب» هزار و 270 تانکر با ظرفیت‌های هزار، 2 هزار و پنج هزار لیتری در 502 روستا به آبرسانی پرداختند و 32 هزار 250 بطری آب معدنی هم در بین روستاییان توزیع شده است.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای «طرح نیابت» پزشکان داوطلب با خانواده های شهدای چندین روستا دیدار و گفت و گو کردند و برای کمک به کودکان کم برخوردار منطقه مقادیری لوازم التحریر، کفش، لباس و اسباب بازی به آنان اهدا شد.
وی گفت: تمام اعضای جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در قالب این پویش تلاش می کنند تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری کرده و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان محروم و کمتر برخوردار هزینه کنند.
ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر 20 سال و وزش بادهای موسمی 120 روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
این استان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
اجتمام*7029*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر سبد غذايي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی