Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:16:10 GMT

رضایت مردم و اخلاق زیربنای استحکام جامعه است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۵۸۵۴۶

رضایت مردم و اخلاق زیربنای استحکام جامعه است

شهرری- ایرنا- یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه رضایت مردم و اخلاق زیربنای استحکام جامعه است، گفت: باید قواعد رفتار و علل سقوط و ثبوت انسانها را در زندگی رعایت کنیم، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که ما بمانیم و دیگران بروند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله جمی در حسینیه جماران اظهار داشت: اگر این قواعد و اصول اخلاقی را رعایت نکنیم، عرصه را از شما می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امام علی(ع) می فرماید که اگر ملتی به جای اصول جامعه و حل مشکلات و زیر بنای روابط اجتماعی تنها به ظواهر تکیه کند به بداقبالی می رسد، البته این بدان معنا نیست که به فروع توجه نکنیم.
یادگار امام با بیان روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «کسی که بیشتر مدارا کند، بیشترین عقل را دارد»، افزود: پاره پاره کردن مداوم جامعه، پخش مکرر کینه، انتشار مرتب نفاق، اینکه افراد در جامعه مجبور شوند شخصیت دوگانه داشته باشند و اینکه تک تک ما از صداقت دور شویم از نشانه های بداقبالی دولت ها است.
وی عنوان کرد: اگر دیدیم اصول ما از دست رفته و به فروعات می چسبیم، زنگ خطری برای جامعه است، بنابراین مردم به هر ترتیبی باید احساس رضایت کنند و تحمیل جایی در جامعه نداشته باشد.
سید حسن خمینی در ادامه فرومایگان را مقدم داشتن و فرزانگان را موخر قرار دادن را از دیگر عوامل فروپاشی حکومت ها بیان کرد و گفت: امیرالمؤمنین(ع) می فرماید که اگر دیدید جامعه ای از داشته های خود در حوزه نیروی انسانی و افاضل بهره نمی برد و آنها را عقب می اندازد به سمت فروپاشی می رود.
وی تصریح کرد: یکی از توفیقات دفاع مقدس همین بحث است که در آن مقطع ما اصول جامعه را فراموش نکرده و فروع را جایگزین اصول نکرده بودیم.
سید حسن خمینی اظهار داشت: نقش بی بدیل آیت الله جمی و توفیقی که در آبادان پیدا کرده بودند به همین بر می گردد که در آن لحظات؛ اصل مساله گم نشده بود و ایشان جزو کسانی بود که در حوزه مسئولیت خود فضیلت محوری را در نظر داشت.
وی اضافه کرد: باید از روزی ترسید که جایگاه ها به هم بریزد و نقش ها دگرگون شود.
دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله غلامحسین جمی امام جمعه فقید آبادان جمعه شب با حضور جمعی از یاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه جماران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، مرحوم آیت الله جمی در طول دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیر رزمندگان اسلام بود و همیشه یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.
آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.
این عالم ربانی دی ماه سال 1387 در سن 83 سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیتش پیکر وی در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.
6003/1772

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سيد حسن خميني رضايت مردم استحكام جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد ،آیت الله حسینی با بیان اینکه شرب خمر از گناهان بزرگ است ، افزود: باید از این گناه دوری کرد تا در جامعه عادی انگاری نشود و نهاد های مرتبط باید با این عمل به جد برخورد کنند.   نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن عواقب دینی و شرعی شرب و خمر گفت: در جامعه اسلامی شراب خواری حرام بوده و فرمان خداوند بر این است که در خصوص این مجالس باید تذکر و جلوگیری شود. وی یا اشاره به آیاتی از قران کریم و توصیه به توجه به رهنمود‌های خداوند در قران گفت: باب توبه و استغفار باز است و کسانی که توبه می‌کنند همه گناهانشان بخشیده و می‌شود و در برخی موارد نیاز به جبران هست و حق مردم باید اداشود و حق الله را باید جبران کرد. آیت الله سید نصیر حسینی در ادامه افزود: توبه تنها استغفار زبانی نیست بلکه باید قلبی و عملی باشد تا این توبه پذیرفته شود. امام جمعه شهر یاسوج در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته گفت: کسانی که با خداوند مخالفت می‌کنند کیفری سخت در انتظار آنهاست و رعایت تقوی و دوری از گناه ضرورت دارد. آیت الله سید نصیر حسینی وجود امام را ضرورتی بر جامعه دانست و گفت: اگر امام نباشد نظام تکوین و تشریع از بین خواهد رفت . وجود امام برای نظام آفرینش حجت است و در کنار قران وجود امام برای هدایت و رفع مسائل لازم و ضروری است. آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق (ع) انقلاب بزرگی در مذهب ایجاد و اساتید زیادی برای ترویج دین تربیت کردند، با برشمردن خصوصیات امام ابراز داشت: خداوند است که تاج امامت را بر سر شخص می‌گذارد چرا که امام از خطا‌ها مبرا و مافوق تصورات انسان هاست. وی خصلت دیگر امامان را علم لدنی عنوان کرد و گفت: علم امام متصل به علم الهی است و همه عالم زیر نظر اوست و باید به حجت خداوند ایمان داشته باشیم. آیت الله سید نصیر حسینی با تبریک روز ماما و روز جهانی هلال احمر گفت: امدادگران در لحظات سخت در کنار مردم هستند و از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • ضرورت برخورد جدی با شرب خبر در جامعه
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • دانشجویان آمریکایی از چهره کریه رژیم صهیونیستی پرده برداشتند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود