Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر از اجرای طرح مسجد محوری توسط نهاد مقاومت بسیج خبرداد و گفت: همانگونه که مسجد محوری‌ترین محل تجمع بسیجیان و پایگاه دفاع از انقلاب محسوب می‌شود مسجد محوری، رویکرد و هدف اصلی بسیج مساجد و محلات استان بوشهر است. ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در آئین رونمایی طرح 40 مسجد – 40 چراغ هدایت» از دست‌اندرداران اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند قدردانی کرد و اظهار داشت: مسجد  نخستین مکان آسمانی در زمین است و روز 25 ذی‌القعده، روز گستراندن زمین است که در آموزه‌های دین اسلام، از روزهای بافضیلت به شمار می‌رود و روز زمینی شدن و خاکی شدن کره آبی بود که در آن مفاهیم بلند هدایتی نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا اشاره به اینکه خداوند سبحان تمامی برنامه‌های الهی خود را در مسجد قرار داد، افزود: با اینکه خود کعبه «مسجد الحرام» ساخته شده بود خداوند متعال حضرت ابراهیم (ع) را متصدی نوسازی و بازسازی این کار کرد و بدین صورت است که مسجد یک حریم امن الهی محسوب می‌شود.

سمنان|مسجد محوری باید شاخصه فعالیت پایگاه‌های بسیج باشدطرح بزرگ" مسجد محوری" باید به مأوا و پناهگاه جوانان قم تبدیل شودفعالیت‌های مسجد محوری مساجد قم الگوی مساجد کشور باشد

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مساجد را در طراز اسلام ناب و انقلاب قرار داد اظهار کرد: مساجد مکانی برای هدایت رفتاری و اخلاقی، خدمات رسانی اجتماعی و بصیرت افزایی سیاسی است و لذا مساجد در این رابطه یکی از سنگرهای محکم امن الهی در برابر فتنه‌های شیطانی فتنه‌گران و دشمنان فتنه‌گر است.

امام جمعه بوشهر با ابراز اینکه دشمنان به دنبال تضعیف قدرت کاربری مسجد هستند، خاطر نشان کرد: اعتلای مساجد و رسیدن به طراز انقلاب اسلامی می‌تواند یک خدمت فوق العاده بزرگ به جهان تشیع، اسلام و انقلاب داشته باشد و ارتباط مستمر با نهادهای مرتبط با مساجد می‌تواند این مسیر را به موفقیت و پیشرفت و تعالی نزدیک کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح مسجد محوری توسط نهاد مقاومت بسیج در حال اجرا است، عنوان کرد:  مسجد محوری‌ترین محل تجمع بسیجیان و پایگاه دفاع از انقلاب محسوب می‌شود و در این راستا مسجدمحوری، رویکرد و هدف اصلی بسیج مساجد و محلات  استان بوشهر است.

وی با تاکید بر  توجه به جذب جوانان به مساجد افزود:کانون‌های فرهنگی هنری بخشی از فعالیت‌های مسجدها را عهده‌دار هستند و باید مساجد جایگاه جذب و رشد جوانان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مساجد بوشهر نقش بسیار خوبی در عرصه اجتماعی و انقلابی‌گری را ایفا کرده است و باید با همدلی، همفکری و وحدت گرایی این فضا را مجدد احیاء و پویاتر کنیم.

در این آئین از تندیس طرح «40 مسجد – 40 چراغ هدایت» رونمایی شد و میثاق نامه مسجد طراز اسلامی به امضای آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر،دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نقش منعقد شد.

انتهای پیام/ ع

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها