Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست در جلسه کارگروه آب این ستاد با تأکید بر ارائه اولویت‌های ضروری در راستای توسعه کسب‌وکارهای نوپا و شتاب‌دهنده‌ها گفت: در راستای حمایت از توسعه کسب‌وکارهای نوپا، کار با شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد و بخش خصوصی ضروری است. 

به گزارش ایسنا، جلسه کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست" با حضور نادر قلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌ آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست و اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات این ستاد با دستور جلسه بررسی اولویت‌های فناوری سال جاری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بخش دیگر این جلسه، جهانگیر پر همت دبیر کارگروه آب، ضمن شرح مختصری از وظایف مورد انتظار کارگروه آب اظهار کرد: از مهم‌ترین انتظارات موردنظر این کارگروه می‌توان به راهبری طرح‌های کلان، رصد فناوری‌های حوزه آب در مقیاس ملی و بین‌المللی، تبیین وضع موجود و اولویت‌بندی طرح‌ها اشاره کرد. 

در ادامه، ضمن معرفی و مرور اجمالی سند راهبردی توسعه فناوری‌های "آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست" تعداد 30 عنوان طرح از اولویت‌های سال جاری ارائه شد.

در این جلسه ضمن بررسی اولویت‌های فناوری سال جاری، سازوکار و مبانی اولویت‌بندی طرح‌ها موردبحث و بررسی قرار گرفت. 

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی، در این جلسه بر لزوم توجه به طرح‌های غیر سازه‌ای، فناوری‌های نرم‌افزاری، جریان‌سازی فناوری‌های مدیریتی، فرهنگی و فرهنگ‌سازی، همچنین هوشمندسازی آبیاری و بررسی حقوقی و فنی تغییرات اقلیمی و آب‌وهوا، موضوع کاهش تبخیر، فناوری‌های زیربنایی و تأمین فناوری‌های موردنیاز مدیریت باز تخصیص و حکمرانی آب، تأمین فناوری‌های موردنیاز مدیریت باز تخصیص و حکمرانی آب و تعریف و تبیین ضوابط حمایت از طرح‌ها همچنین ملاحظه چرخه آب و بیلان در بهره‌برداری از این منابع و تأمین فناوری‌های موردنیاز تاکید شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بخش خصوصي كسب و كار معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم