Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک جهاني ديون خارجي ايران در پايان سال جاري را 9.3ميليارد دلار برآورد و پيش بيني کرد صادرات نفت ايران در سال 98به 1ميليون بشکه در روز برسد.
به گزارش خبرگزاري آريا، بانک جهاني در جديدترين ارزيابي خود از وضعيت اقتصادي ايران پيش بيني کرده است رشد اقتصادي ايران تحت تاثير تحريم هاي آمريکا و به دليل افت قيمت نفت در سال 1397 به منفي 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد برسد.
بر اساس پيش بيني بانک جهاني، بخش کشاورزي ايران در اين سال رشد 3.5 و بخش خدمات رشد 2.9 درصدي را تجربه خواهد کرد اما بخش صنعت با رشد منفي 7 درصدي مواجه مي شود.
مصرف بخش خصوصي در سال جاري 0.6 درصد کاهش مي يابد و بخش دولتي نيز با افت 1.7 درصدي مصرف مواجه مي شود.
همچنين پيش بيني شده است صادرات ايران در اين سال 11.9 درصد کاهش يابد و واردات نيز با افت 27.1 درصدي مواجه شود.
بانک جهاني نرخ تورم ايران در سال 1397 را 23.8 درصد پيش بيني کرده است.
بر اساس اين گزارش تراز حساب هاي جاري ايران در اين سال همچنان مثبت خواهد بود و به معادل 0.6 درصد توليد ناخالص داخلي مي رسد. اما تراز مالي دولت منفي 4.7 درصد توليد ناخالص داخلي خواهد بود.
اين نهاد بين المللي در ادامه گزارش خود با پيش بيني رشد منفي 3.7 درصدي و تورم 31.2 درصدي براي اقتصاد ايران در سال 1398 پيش بيني کرده است صادرات نفت ايران در سال جاري به 1.5 ميليون بشکه در روز و در سال آينده به 1 ميليون بشکه در روز برسد.
توليد نفت ايران نيز از 3.3 ميليون بشکه در روز در سال جاري به 2.8 ميليون بشکه در روز در سال 1398 خواهد رسيد.
به گزارش تسنيم ، بانک جهاني پيش بيني کرده است متوسط قيمت نفت 65 دلار در هر بشکه در سال آينده باشد و تراز حساب هاي جاري ايران در سال آينده به صفر برسد.
همچنين ديون خارجي ايران در سال جاري 9.3 ميليارد دلار و در سال آينده 10.1 ميليارد دلار پيش بيني شده است. در سال گذشته ديون خارجي ايران 10.9 ميليارد دلار گزارش شده بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۶۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذرربایجان‌غربی از افزایش ۱۲.۳۶ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در طول فروردین ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و در خصوص آمار ترددهای مرزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری در مجموع بیش از ۳۷۶ هزار مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که ۳۳۴ هزار و ۶۶۱ مسافر بود، رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ ساعته شدن مرزها تأثیر مثبتی در افزایش ترددها و جابجایی مسافر دارد، افزود: مجموع مسافر ایرانی و خارجی ورودی به کشور از پایانه‌های مرزی استان در فروردین ماهه سال جاری ۱۹۹ هزار و ۸۰۱ مسافر و تعداد خروجی نیز ۱۶۶ هزار و ۴۸۱ مسافر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت بیشترین تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان نیز در پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۱۲۲ هزار تردد مسافر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خود رشد ۴‌.۵۰ درصدی دارد.

دست‌نشان ادامه داد: پایانه مرزی رازی با بیش از ۱۱۴ هزار تردد مسافر ایرانی و خارجی در این مدت در جایگاه دوم بیشترین تردد پایانه‌های مرزی پنج‌گانه استان را دارد.

وی در خصوص تأثیر توسعه پایانه‌های مرزی بر پیشرفت استان نیز یادآور شد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور و استان به ارمغان آورند که این اداره‌کل در سال‌جاری اهتمام ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.

کد خبر 751567

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۱۲ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد